9
  • Sxy
    #9
    Nem vagyok biztos, hogy ez a car sharing szerű modell, amit az önvezető autókkal sűrün emlegetnek együtt, működni fog. A kocsikat takaritani kell, szervizbe vinni és az emberek nehezen viselik, hogy ha el kell ugrani atecsóba, akkor várni kell 20 percet, mert Karácsonyi örület van és épp nincs szabad kocsi. A tömegközlekedést és a taxit néha drágáljuk, de ez sem lesz olcsóbb, hiszen egy kocsikban 1-4 ember fog ülni, szemben egy BKV villamos 50-10 emberével.
  • nkmedve
    #8
    "A robotautó elterjedésével együtt radikálisan csökkenne a forgalom is, egyrészt azért, mert a ma parkolásra használt eszméletlen mennyiségű hely felszabadul"

    Szerintem túl korai még arról álmodozni, hogy mindenki robot-taxikkal fog járkálni és senkinek nem kell már saját autó. Először az kell, hogy a robotautók használható szintre fejlődjenek, és elterjedjenek (ami még évtizedek kérdése).
    Amúgy meg ha csak annyi a cél, hogy ne legyen nagy forgalom a városban és parkoló autók, akkor a tömegközlekedést is lehet fejleszteni és az autókat kitiltani a belvárosból, ami már most is megoldható lenne (persze ez horribilis befektetést igényelne, de talán nem akkorát mint a robotautók elterjesztése).
  • Kara kán
    #7
    Igen, ez lenne az elmélet, aztán, hogy a valós élet mit fog produkálni, az egy másik történet.
  • fonak
    #6
    Az elterjedéshez először az kell, hogy az első néhány jármű gond nélkül elboldoguljon a forgalomban.
    Egyébként nem mindenki más időben teszi, épp ez a reggeli és délutáni dugók oka...
  • Cat #5
    A robotautó elterjedésével együtt radikálisan csökkenne a forgalom is, egyrészt azért, mert a ma parkolásra használt eszméletlen mennyiségű hely felszabadul, másrészt mert a rendszer megosztásos rendszerben a leghatékonyabb. Azaz egy mai egysávos utca kapásból háromsávos lesz (eltűnnek a két oldalon parkoló járművek), másrészt akkor használod a járművet, amikor szükséged van rá: bemész a munkába, a végén pedig hazajössz. És mivel mindenki más időben teszi mindezt, legalább harmad, vagy még kevesebb autóval végrehajtható mindez, mint ma, ráadásul a kisebb forgalom (és az útvonaloptimalizálás) miatt sokkal gyorsabban.
  • fonak
    #4
    Megnéznék egy robotautót mondjuk a pekingi vagy az új-delhi csúcsforgalomban.
  • sárkánylovag
    #3
    Ha befuccsol arra tökéletes hogy gyorsan leválasszák a cégről.
    Mondjuk ha egy tömegbalesetben csoportosan beperelnék a céget...
  • kingArthur
    #2
    Csak tapasztalatot gyűjtenek vele. Ott van a cikkben, hogy a google nem akar autógyártóvá válni...
  • Ender Wiggin
    #1
    Nem értem a google mit akar ezekkel a szarokkal. Két ember fér beléjük, aztán annyi. Gyerek, csomagok? Vagy csak a szingli vakokra gondolnak? Ez mondjuk az esztétika hiányát megmagyarázná.
    Utoljára szerkesztette: Ender Wiggin, 2016.12.17. 18:04:26