Berta Sándor
Alkalmazás-platformmal az Uber ellen
A francia közlekedési minisztérium alternatívákat kínál a közösségi utazásmegosztóval szemben.
A szaktárca létrehozta a Le.Taxi nevű platformot, amelyen számos taxis alkalmazás érhető el. Az új oldal segítségével az eddiginél sokkal nagyobb verseny kezdődhet az Uber és a taxisok között. Az utóbbiak számára gyakorlatilag vörös posztó az Uber, hiszen olcsóbb szolgáltatást kínál, alkalmazáson keresztül érhető el és még készpénz nélküli fizetési lehetőséget is kínál.
A francia kormány a közelmúltban ígéretet tett arra, hogy új munkahelyeket hoz létre, ezért nem tiltotta be az Ubert sem, de a Le.Taxi létrehozásával mégis igyekszik változtatni a kialakult helyzeten és meggátolni a közösségi utazásmegosztó további diadalmenetét. Az elérhető programok számos taxis céget és régiót fednek le, s megkönnyíthetik az online taxirendelést. A kínált szoftverek azonban nem tudnak versenyezni az Uber funkcióival. Többek között nincsenek előre meghatározott viteldíjak és az utak után továbbra is közvetlenül a taxikban kell fizetni.
A Le.Taxi ugyanakkor szeretne előrelépni, új szolgáltatásokat kínálni, például, hogy keresni lehessen a környékbeli sofőrök profiljai között és el lehessen olvasni az értékeléseket. Előnyt jelenthet, hogy a francia városokban még mindig több a taxi, mint az Uber-gépkocsi, de hátrány, hogy utóbbiakkal kényelemben a taxik gyakran nem tudják felvenni a versenyt. A taxisok híre Franciaországban is rossz; gyakran éri őket az a vád, hogy hosszas kerülőutakat tesznek a bevétel növelése miatt, barátságtalanok, és koszosak az autóik. Ezek mind hozzájárultak ahhoz, hogy az ügyfelek elpártoltak a taxiktól. Az Uber megjelenése viszont pozitív hatással járt, mert számos szempontból előrelépés történt.
A szaktárca létrehozta a Le.Taxi nevű platformot, amelyen számos taxis alkalmazás érhető el. Az új oldal segítségével az eddiginél sokkal nagyobb verseny kezdődhet az Uber és a taxisok között. Az utóbbiak számára gyakorlatilag vörös posztó az Uber, hiszen olcsóbb szolgáltatást kínál, alkalmazáson keresztül érhető el és még készpénz nélküli fizetési lehetőséget is kínál.
A francia kormány a közelmúltban ígéretet tett arra, hogy új munkahelyeket hoz létre, ezért nem tiltotta be az Ubert sem, de a Le.Taxi létrehozásával mégis igyekszik változtatni a kialakult helyzeten és meggátolni a közösségi utazásmegosztó további diadalmenetét. Az elérhető programok számos taxis céget és régiót fednek le, s megkönnyíthetik az online taxirendelést. A kínált szoftverek azonban nem tudnak versenyezni az Uber funkcióival. Többek között nincsenek előre meghatározott viteldíjak és az utak után továbbra is közvetlenül a taxikban kell fizetni.
A Le.Taxi ugyanakkor szeretne előrelépni, új szolgáltatásokat kínálni, például, hogy keresni lehessen a környékbeli sofőrök profiljai között és el lehessen olvasni az értékeléseket. Előnyt jelenthet, hogy a francia városokban még mindig több a taxi, mint az Uber-gépkocsi, de hátrány, hogy utóbbiakkal kényelemben a taxik gyakran nem tudják felvenni a versenyt. A taxisok híre Franciaországban is rossz; gyakran éri őket az a vád, hogy hosszas kerülőutakat tesznek a bevétel növelése miatt, barátságtalanok, és koszosak az autóik. Ezek mind hozzájárultak ahhoz, hogy az ügyfelek elpártoltak a taxiktól. Az Uber megjelenése viszont pozitív hatással járt, mert számos szempontból előrelépés történt.