Berta Sándor
Az Ubert választották új parkolóhelyek építése helyett
New Jersey szövetségi állam egyik települése egyszerűen oldotta meg a parkolási problémát.
Summit New York egyik elővárosának számít, ezért nem meglepő, hogy a lakosok jelentős része a közeli metropoliszban dolgozik és a többségük oda vonattal utazik. A vasútállomásig az emberek általában a saját autójukkal jutnak el, de nincs elegendő parkoló. A város vezetői ezért arra gondoltak, hogy a lakosok használhatnák a közösségi utazásmegosztó szolgáltatást is. Ezáltal ugyanis elkerülhető lenne a vasútállomás mellett egy új parkoló építése, s az emberek is kényelmesebben és könnyebben juthatnának el a céljukig, hiszen rendkívül sok időt visz el a szabad parkolóhelyek keresése. Az elképzelés és annak megvalósítása követendő példa lehet más települések számára is.
Az Uber vezetőivel kötött megállapodásnak köszönhetően Summit lakói minden olyan útért, amelynek kiindulási vagy célpontja a vasútállomás egységesen 2 dolláros átalánydíjat fizetnek. Amennyiben az út 2 dollárnál többe kerülne, akkor a település átvállalja a különbözetet. Az üzlettel mindegyik fél jól jár. Az ingázók megtakarítják az átlagosan 15-20 perces parkolóhely-keresést; a város is örülhet, mert megszűnnek a dugók és nem kell új parkolóhelyeket építeni; míg az Uber komoly forgalomnövekedést könyvelhet el és állandó bevételhez juthat. Becslések alapján az Uber helyi útmegrendelései akár 300 százalékkal is nőhetnek.
A költségkalkulációk alapján egy új parkoló építése 10 millió dollárt emésztett volna fel, míg a város csak maximum 167 000 dollárt fizet majd évente az Ubernek. Az utóbbinak az együttműködés kiváló lehetőség arra, hogy kiépítse a vidéki üzleteit. Jelenleg ugyanis általában elsősorban a városokban veszik igénybe a szolgáltatásait, míg vidéken alig.
Summit New York egyik elővárosának számít, ezért nem meglepő, hogy a lakosok jelentős része a közeli metropoliszban dolgozik és a többségük oda vonattal utazik. A vasútállomásig az emberek általában a saját autójukkal jutnak el, de nincs elegendő parkoló. A város vezetői ezért arra gondoltak, hogy a lakosok használhatnák a közösségi utazásmegosztó szolgáltatást is. Ezáltal ugyanis elkerülhető lenne a vasútállomás mellett egy új parkoló építése, s az emberek is kényelmesebben és könnyebben juthatnának el a céljukig, hiszen rendkívül sok időt visz el a szabad parkolóhelyek keresése. Az elképzelés és annak megvalósítása követendő példa lehet más települések számára is.
Az Uber vezetőivel kötött megállapodásnak köszönhetően Summit lakói minden olyan útért, amelynek kiindulási vagy célpontja a vasútállomás egységesen 2 dolláros átalánydíjat fizetnek. Amennyiben az út 2 dollárnál többe kerülne, akkor a település átvállalja a különbözetet. Az üzlettel mindegyik fél jól jár. Az ingázók megtakarítják az átlagosan 15-20 perces parkolóhely-keresést; a város is örülhet, mert megszűnnek a dugók és nem kell új parkolóhelyeket építeni; míg az Uber komoly forgalomnövekedést könyvelhet el és állandó bevételhez juthat. Becslések alapján az Uber helyi útmegrendelései akár 300 százalékkal is nőhetnek.
A költségkalkulációk alapján egy új parkoló építése 10 millió dollárt emésztett volna fel, míg a város csak maximum 167 000 dollárt fizet majd évente az Ubernek. Az utóbbinak az együttműködés kiváló lehetőség arra, hogy kiépítse a vidéki üzleteit. Jelenleg ugyanis általában elsősorban a városokban veszik igénybe a szolgáltatásait, míg vidéken alig.