Berta Sándor
Európai Ubert tervez a BMW
Az autógyártó új utakon akar elindulni, ezek egyike lehet az utazásmegosztó szolgáltatás.
A BMW már most is jelen van a járműmegosztó piacon a DriveNow nevű platformmal, de a SPIEGEL ONLINE információi alapján saját közösségi utazásmegosztó szolgáltatást is indítana, amellyel Európában az Uber vetélytársává szeretne válni. "Elképzelhetőnek tartjuk, hogy tovább bővítjük a járműmegosztó ajánlatunkat és a jövőben bárki más személyeket is magával vihet majd a gépkocsijában" - jelentette ki Peter Schwarzenbauer, a BMW első embere. A menedzser a társaságnál a Mini és a Rolls-Royce gépkocsikért, valamint a DrineNowért és az iVentures befektetőcégért felel, utóbbi különböző kapcsolódó szolgáltatásokba invesztál.
Az utazásmegosztás piac jelenleg az egyik leggyorsabban növekedő területnek számít. Az Amerikai Egyesült Államokban az Uber a meghatározó, míg Kínában a Didi Kuaidi nevű platform számít piacvezetőnek. Schwarzenbauer úgy vélte, hogy az Uber eddig csak azért nem tudta megvetni a lábát Európában, mert "a Szilícium-völgy cowboy-mentalitásával" lépett fel a kontinensen. Európa viszont kulturális szempontból más, így ők is csak úgy tudnának előrébb jutni, ha az új szolgáltatásukat az emberekkel egyetértésben fejlesztik ki.
Az új ajánlatról az üzletember nem árult el konkrétumokat, de azt elmondta, hogy a DriveNow platformra épülhet majd, amely jelenleg Németországban, Dániában, Nagy-Britanniában, Svédországban és Ausztriában érhető el. Az idő a BMW-t sürgeti, hiszen az Uber minden bizonnyal tovább fog próbálkozni Európában és akkor már nehéz lesz háttérbe szorítani. Az is biztos, hogy az autógyártónak szüksége lesz legalább egy partnerre.
A BMW már most is jelen van a járműmegosztó piacon a DriveNow nevű platformmal, de a SPIEGEL ONLINE információi alapján saját közösségi utazásmegosztó szolgáltatást is indítana, amellyel Európában az Uber vetélytársává szeretne válni. "Elképzelhetőnek tartjuk, hogy tovább bővítjük a járműmegosztó ajánlatunkat és a jövőben bárki más személyeket is magával vihet majd a gépkocsijában" - jelentette ki Peter Schwarzenbauer, a BMW első embere. A menedzser a társaságnál a Mini és a Rolls-Royce gépkocsikért, valamint a DrineNowért és az iVentures befektetőcégért felel, utóbbi különböző kapcsolódó szolgáltatásokba invesztál.
Az utazásmegosztás piac jelenleg az egyik leggyorsabban növekedő területnek számít. Az Amerikai Egyesült Államokban az Uber a meghatározó, míg Kínában a Didi Kuaidi nevű platform számít piacvezetőnek. Schwarzenbauer úgy vélte, hogy az Uber eddig csak azért nem tudta megvetni a lábát Európában, mert "a Szilícium-völgy cowboy-mentalitásával" lépett fel a kontinensen. Európa viszont kulturális szempontból más, így ők is csak úgy tudnának előrébb jutni, ha az új szolgáltatásukat az emberekkel egyetértésben fejlesztik ki.
Az új ajánlatról az üzletember nem árult el konkrétumokat, de azt elmondta, hogy a DriveNow platformra épülhet majd, amely jelenleg Németországban, Dániában, Nagy-Britanniában, Svédországban és Ausztriában érhető el. Az idő a BMW-t sürgeti, hiszen az Uber minden bizonnyal tovább fog próbálkozni Európában és akkor már nehéz lesz háttérbe szorítani. Az is biztos, hogy az autógyártónak szüksége lesz legalább egy partnerre.