Berta Sándor
A hálózatba kötött autókra fókuszál a Toyota
A konszern a terület kutatására egy új leányvállalatot hoz létre.
Az új cég neve Toyota Connected lesz és a Microsoft Azure rendszerét használja majd. Utóbbi oka, hogy a redmondi konszern 5 százalékos tulajdonrésszel fog rendelkezni az új társaságban. A Toyota a hálózatba kötött gépkocsik kapcsán elsősorban a felhasználói tapasztalatokra, az elemezésekre és az adatokra lesz kíváncsi. Zack Hicks, az új leányvállalat vezérigazgatója elmondta, hogy számos végfelhasználói, üzleti és hivatali kezdeményezést támogatnak majd.
A Toyota Connected központja a Texas államban található Planóban lesz és az új vállalkozás égisze alatt fogják össze a számítógép-központokat, az elemzési projekteket és a szolgáltatásfejlesztést is. Az új egység felel majd a járműveken belüli szolgáltatásokkal, a telematikával, a dolgok internetével, a biztonsággal, az okosvárosokkal és a teljes Toyota-ökorendszeren belüli adatcserével kapcsolatos fejlesztésekért is. Planóban az egyes projekteken a Microsoft szakértői is dolgozni fognak. Az Azure rendszerén elsősorban előrejelző szolgáltatások és kontextus-függő ajánlatok futnak majd. A cél az lesz, hogy a vezetési rendszereket emberiközelivé tegyék és a technikát háttérbe szorítsák, valamint a megoldások tanuljanak a vezetők szokásaiból.
Sandy Lobenstein, a Toyota Connected ügyvezető alelnöke azt nyilatkozta, hogy az egész ötlet mögött az van, hogy szeretnék jobban megérteni az ügyfeleiket. Személyre szabható szolgáltatásokat akarnak létrehozni, de nem szeretnék túlterhelni a sofőröket. Sőt, a gépkocsikba akár még egészségügyi szenzorokat is be lehet majd építeni, hogy így figyeljék az autósok pulzusát. Az adatvédelmi kérdéseket pedig szintén nagyon komolyan fogják venni. A társaság 5,5 millió dollárt fektet be a leányvállalatba.
Az új cég neve Toyota Connected lesz és a Microsoft Azure rendszerét használja majd. Utóbbi oka, hogy a redmondi konszern 5 százalékos tulajdonrésszel fog rendelkezni az új társaságban. A Toyota a hálózatba kötött gépkocsik kapcsán elsősorban a felhasználói tapasztalatokra, az elemezésekre és az adatokra lesz kíváncsi. Zack Hicks, az új leányvállalat vezérigazgatója elmondta, hogy számos végfelhasználói, üzleti és hivatali kezdeményezést támogatnak majd.
A Toyota Connected központja a Texas államban található Planóban lesz és az új vállalkozás égisze alatt fogják össze a számítógép-központokat, az elemzési projekteket és a szolgáltatásfejlesztést is. Az új egység felel majd a járműveken belüli szolgáltatásokkal, a telematikával, a dolgok internetével, a biztonsággal, az okosvárosokkal és a teljes Toyota-ökorendszeren belüli adatcserével kapcsolatos fejlesztésekért is. Planóban az egyes projekteken a Microsoft szakértői is dolgozni fognak. Az Azure rendszerén elsősorban előrejelző szolgáltatások és kontextus-függő ajánlatok futnak majd. A cél az lesz, hogy a vezetési rendszereket emberiközelivé tegyék és a technikát háttérbe szorítsák, valamint a megoldások tanuljanak a vezetők szokásaiból.
Sandy Lobenstein, a Toyota Connected ügyvezető alelnöke azt nyilatkozta, hogy az egész ötlet mögött az van, hogy szeretnék jobban megérteni az ügyfeleiket. Személyre szabható szolgáltatásokat akarnak létrehozni, de nem szeretnék túlterhelni a sofőröket. Sőt, a gépkocsikba akár még egészségügyi szenzorokat is be lehet majd építeni, hogy így figyeljék az autósok pulzusát. Az adatvédelmi kérdéseket pedig szintén nagyon komolyan fogják venni. A társaság 5,5 millió dollárt fektet be a leányvállalatba.