Berta Sándor
Európában is manipulálhatták a dízelautók tesztjeit
Az USA mellett Európa sem maradt ki a botrányból. A tengerentúlon már 40 pert indítottak a gyártó ellen.
A Volkswagent érintő manipulációs botrány folyamatosan újabb részletekkel bővül. Bár Martin Winterkorn, a gyártó vezetője néhány napja még arról tájékoztatta Alexander Dobrindt német közlekedési minisztert, hogy Németországban nem került sor hasonló manipulációkra és az összes aktuális modell mentes az illegális szoftveres vagy más jellegű módosításoktól, most ismertté vált, hogy ez koránt sincs így, ugyanis a manipulációk európai autókat is érintettek. Ezt pont Dobrindt jelentette be, miután Wolfsburgban erről tájékoztatták a botrány kivizsgálására létrehozott bizottság tagjait.
Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy a kontinensünkön hány járművet érinthet az ügy. A pontos szám a következő napokban derülhet ki. Az viszont már kiszivárgott, hogy világszerte 11 millió autót láttak el a manipulációs szoftverrel és legalább négy olyan Audi-modell (A1, A3, A4, A6) van, amelyekben az érintett EA 189 típusú, 1,6 és 2 literes dízelmotorok vannak beépítve, s amelyek jelenleg is közlekednek Európa útjain. Ezenkívül kiderült az is, hogy a manipulációhoz használt szoftver 2005-ből származik.
Időközben a BMW X3 xDrive 20d kapcsán is érdekességek láttak napvilágot. Az érintett modell az ICCT kutatóintézet utcai tesztjein produkált az átlagostól jócskán eltérő, meglehetősen feltűnő értékeket.
A Volkswagent érintő manipulációs botrány folyamatosan újabb részletekkel bővül. Bár Martin Winterkorn, a gyártó vezetője néhány napja még arról tájékoztatta Alexander Dobrindt német közlekedési minisztert, hogy Németországban nem került sor hasonló manipulációkra és az összes aktuális modell mentes az illegális szoftveres vagy más jellegű módosításoktól, most ismertté vált, hogy ez koránt sincs így, ugyanis a manipulációk európai autókat is érintettek. Ezt pont Dobrindt jelentette be, miután Wolfsburgban erről tájékoztatták a botrány kivizsgálására létrehozott bizottság tagjait.
Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy a kontinensünkön hány járművet érinthet az ügy. A pontos szám a következő napokban derülhet ki. Az viszont már kiszivárgott, hogy világszerte 11 millió autót láttak el a manipulációs szoftverrel és legalább négy olyan Audi-modell (A1, A3, A4, A6) van, amelyekben az érintett EA 189 típusú, 1,6 és 2 literes dízelmotorok vannak beépítve, s amelyek jelenleg is közlekednek Európa útjain. Ezenkívül kiderült az is, hogy a manipulációhoz használt szoftver 2005-ből származik.
Időközben a BMW X3 xDrive 20d kapcsán is érdekességek láttak napvilágot. Az érintett modell az ICCT kutatóintézet utcai tesztjein produkált az átlagostól jócskán eltérő, meglehetősen feltűnő értékeket.