Berta Sándor
Félnek az IT-cégektől az autógyártók
Az autóipar évtizedeken át exkluzív klubnak minősült, de a digitalizálás alaposan felkavarta a viszonyokat.
Nem csupán az Apple és a Google akar megjelenni az autópiacon, hanem számos másik cég is. A gépkocsik alapvetően megváltozhatnak, a robotjárművekben nem lesz szükség például kormányra és pedálokra, s az elektromos motorok is elterjedhetnek, amelyek miatt rész-iparágazatok tűnhetnek el vagy szorulhatnak háttérbe - ezek közé tartozhat a benzinmotorok gyártása. S minél inkább megjelenik az elektronika az autókban, annál nagyobb szerep juthat az olyan IT-óriásoknak, mint a Google vagy az Apple. A legtöbb gyártó mind az Apple CarPlay, mind a Google Android Auto platformját támogatni fogja.
Sergio Marchionne, a Fiat első embere közölte, hogy mind az Apple, mind a Google esetében nyitott a szövetségre. A menedzser elutazott a Szilícium-völgybe, ahol találkozott Tim Cookkal, az Apple első emberével és Elon Musk Tesla-alapítóval. A saját rendszerek - például a térképszolgáltatások és a navigációs megoldások - ugyanakkor nem tűnnek el teljesen.
Egy vállalati tanácsadó szerint az iparágban nagyon sokat beszélnek az emberek a két nagy konszernnel való kapcsolatról, a gyártók attól félnek, hogy elveszíthetik az adataikat, amelyeket a két társaság szerezhet meg. Az egész dolog az ellenőrzésről szól. A CarPlay és az Android Auto is úgy van megtervezve, hogy a gépkocsit az okostelefon kiegészítőjévé teszik. Martin Winterkorn, a Volkswagen vezetője néhány nappal ezelőtt fakadt ki az Apple autóipari szerepvállalása ellen, mivel az a termékeit szinte kivétel nélkül ázsiai partnereinél készítteti, részben kérdéses körülmények között, ez pedig nem a Volkswagen víziója.
Szintén a gyártók vetélytársa lehet a Local Motors, amely az autókarosszériákat 3D-nyomtatóval állítaná elő és amely szintén megjelenne egy saját robotjárművel. "Miért ne? Azzal számolunk, hogy a technológia gyorsan olcsóvá válik" - fejtette ki Damien Declercq, a vállalat európai vezetője.
Nem csupán az Apple és a Google akar megjelenni az autópiacon, hanem számos másik cég is. A gépkocsik alapvetően megváltozhatnak, a robotjárművekben nem lesz szükség például kormányra és pedálokra, s az elektromos motorok is elterjedhetnek, amelyek miatt rész-iparágazatok tűnhetnek el vagy szorulhatnak háttérbe - ezek közé tartozhat a benzinmotorok gyártása. S minél inkább megjelenik az elektronika az autókban, annál nagyobb szerep juthat az olyan IT-óriásoknak, mint a Google vagy az Apple. A legtöbb gyártó mind az Apple CarPlay, mind a Google Android Auto platformját támogatni fogja.
Sergio Marchionne, a Fiat első embere közölte, hogy mind az Apple, mind a Google esetében nyitott a szövetségre. A menedzser elutazott a Szilícium-völgybe, ahol találkozott Tim Cookkal, az Apple első emberével és Elon Musk Tesla-alapítóval. A saját rendszerek - például a térképszolgáltatások és a navigációs megoldások - ugyanakkor nem tűnnek el teljesen.
Egy vállalati tanácsadó szerint az iparágban nagyon sokat beszélnek az emberek a két nagy konszernnel való kapcsolatról, a gyártók attól félnek, hogy elveszíthetik az adataikat, amelyeket a két társaság szerezhet meg. Az egész dolog az ellenőrzésről szól. A CarPlay és az Android Auto is úgy van megtervezve, hogy a gépkocsit az okostelefon kiegészítőjévé teszik. Martin Winterkorn, a Volkswagen vezetője néhány nappal ezelőtt fakadt ki az Apple autóipari szerepvállalása ellen, mivel az a termékeit szinte kivétel nélkül ázsiai partnereinél készítteti, részben kérdéses körülmények között, ez pedig nem a Volkswagen víziója.
Szintén a gyártók vetélytársa lehet a Local Motors, amely az autókarosszériákat 3D-nyomtatóval állítaná elő és amely szintén megjelenne egy saját robotjárművel. "Miért ne? Azzal számolunk, hogy a technológia gyorsan olcsóvá válik" - fejtette ki Damien Declercq, a vállalat európai vezetője.