Berta Sándor
Fizetős is lehetne a Facebook
Érdekes ötlettel állt elő Biz Stone, a Twitter társalapítója. A menedzser úgy véli, hogy létre kellene hozni a népszerű közösségi oldal reklámmentes, de fizetős változatát.
Biz Stone napjainkban elsősorban a Jelly Industries társalapító-vezérigazgatójaként dolgozik és a Medium nevű blogplatformon osztotta meg javaslata részleteit. Az üzletember kijelentette: a Facebook akkor kerülhetne még jobb helyzetbe, ha a közösségi portál létrehozná a reklámmentes, de ugyanakkor további funkciókkal kiegészített verzióját. Ez az új honlap viszont már nem lenne ingyenes. Stone közölte, hogy egy hosszabb szünet ismét jelen van a Facebookon, s összegezte az ő és a korábbi Facebook-dolgozók tapasztalatait. Szerinte a közösségi oldalon elhelyezett reklámok nem igazán hasznosak vagy érdekesek, viszont ezeket az ajánlatokat általában mégis megtűrik, mert a segítségükkel ingyenes maradhat a szolgáltatás, az ingyenesség pedig vonzó dolog.
A Twitter társalapítója változtatna a jelenlegi helyzeten; szerinte azok az emberek, akiknek lenne ennyi pénzük és a Facebookot igazán szeretik, havonta tíz dollárt biztosan áldoznának arra, hogy a reklámmentes - és néhány kiegészítő funkcióval kiegészített - változatot használhassák. Amennyiben csak a felhasználók tíz százaléka támogatná az ötletet, akkor az máris havonta egymilliárd dollár bevételt jelentene. A Facebook persze egyelőre nincs rászorulva a plusz bevételekre, ugyanis az első üzleti negyedévben 219 millió dolláros nyereséget könyvelhetett el, ami 6,8 százalékkal nagyobb az előző esztendő hasonló időszakához képest. A havonta aktív felhasználók száma pedig 23 százalékkal nőtt és elérte az 1,11 milliárdot.
Biz Stone napjainkban elsősorban a Jelly Industries társalapító-vezérigazgatójaként dolgozik és a Medium nevű blogplatformon osztotta meg javaslata részleteit. Az üzletember kijelentette: a Facebook akkor kerülhetne még jobb helyzetbe, ha a közösségi portál létrehozná a reklámmentes, de ugyanakkor további funkciókkal kiegészített verzióját. Ez az új honlap viszont már nem lenne ingyenes. Stone közölte, hogy egy hosszabb szünet ismét jelen van a Facebookon, s összegezte az ő és a korábbi Facebook-dolgozók tapasztalatait. Szerinte a közösségi oldalon elhelyezett reklámok nem igazán hasznosak vagy érdekesek, viszont ezeket az ajánlatokat általában mégis megtűrik, mert a segítségükkel ingyenes maradhat a szolgáltatás, az ingyenesség pedig vonzó dolog.
A Twitter társalapítója változtatna a jelenlegi helyzeten; szerinte azok az emberek, akiknek lenne ennyi pénzük és a Facebookot igazán szeretik, havonta tíz dollárt biztosan áldoznának arra, hogy a reklámmentes - és néhány kiegészítő funkcióval kiegészített - változatot használhassák. Amennyiben csak a felhasználók tíz százaléka támogatná az ötletet, akkor az máris havonta egymilliárd dollár bevételt jelentene. A Facebook persze egyelőre nincs rászorulva a plusz bevételekre, ugyanis az első üzleti negyedévben 219 millió dolláros nyereséget könyvelhetett el, ami 6,8 százalékkal nagyobb az előző esztendő hasonló időszakához képest. A havonta aktív felhasználók száma pedig 23 százalékkal nőtt és elérte az 1,11 milliárdot.