Ötvös Tibor

Bakikkal tarkított Microsoft konferencia


Hivatalosan is elkezdődött az idei E3, a nagyok közül pedig elsőnek a Microsoft tartotta meg a konferenciáját. A kissé felemás Xbox One leleplezés után most csak a játékokra koncentráltak, ám az eredmény ezúttal is vegyes érzelmeket váltott ki az emberből.

Ezúttal mi is a címekre koncentrálunk, nem arra, hogy ki mikor jött fel a színpadra és mit mondott a programjáról. Mivel majdnem mindegyiket láthattuk mozgásban is, így azért többnyire van kialakult véleményünk, így a programokra koncentrálunk, nem a szereplőkre.

Konami, Kojima Productions... western? Ez a három kérdés futott át az agyamon a kezdő jelenetek láttán. Mindenféle beharangozás nélkül elindult egy jelenet, melyben két lovas baktat a pusztában és egyszer csak átváltott valós időre a dolog. Mint pár villanással később kiderült, a Fox Engine hajtotta, elképesztően brutálisan festő program az új Metal Gear Solid, mely a The Phantom Pain címet kapta. A látottak alapján álkoppantó grafika, teljesen szabadon bejárható nyitott világ, különböző vezethető közlekedési eszközök, váltakozó időjárás, reális idő (azaz az egy perc a sztoriban is egy perc - 24, valaki?) és dinamikus közelharcok várnak ránk. A prezentáció egyik pozitív meglepetése, mely csak Xbox One-ra jön ki a Microsoft gépei közül.


De nézzük kicsit a jelent. Mától elérhető az új X360, mely teljesen úgy néz ki, mint az Xbox One. A kiadó nagy hírnek szánta, hogy a Gold előfizetők havonta két játékot kapnak majd ingyenesen, ám ezt a módszert a Sony már használja (ott PS Plus-nak nevezik és ebben a hónapban például hat címet tesznek elérhetővé... többek között az új XCOM-ot is).

A GTA V is megkapja az X360 portját, ahogy a World of Tanks is. A bemutatkozó trailer látványos volt és hangulatos, Gold előfizetéssel pedig teljesen ingyenesen lesz beszerezhető. A következő alkotás személyes kedvencem lett pillanatok alatt. Ez annak köszönhető, hogy a Max: The Curse of the Brotherhood nagyon emlékeztet a kultikus Heart of the Darkness játékmenetére és maga a képi világ is hasonló.


A jelen generációs prezentációt a Dark Souls II zárta. És innentől minden az Xbox One körül forgott. Az este másik nagy meglepetése - természetesen nekem - a Ryse: Son of Rome felbukkanása volt. A korábban Kinect-re optimalizált alkotás mára egy remek God of War-klónná érett és ezt kivételesen pozitívan kell érteni. Elképesztően pazar a látvány, ami a szemünk elé tárult és hangulatos volt a Ryan közlegény megmentésében látott partraszállási nyitányának "római-változata". Nyitócím lesz és exkluzív is.


Ezután szintén meglepődtünk, hiszen hatalmas ovációk közepette felpörögtek a Killer Instinct képsorai. A verekedős játékot rengetegen szerették volna már viszont látni és idén valóra válik egy kívánságuk. Szintén nyitó és Xbox One exkluzív. Jött az első csalódás. Már a Fuse esetében is elgondolkodtunk (kritikánk jön), hogy az Insomniac Games más stílust kellene, hogy erőltessen, de ma ezt újra megerősítették a Sunset Overdrive képkockái.


Színes, szagos , képregényes világ, ahol szinte mindent szabad ám valahogy mégsem tűnik úgy, hogy ebből valami élvezhető sül majd ki. Én inkább megkímélem majd magam tőle. Viszont a Forza Motosport 5 levett a lábamról, pedig nem rajongók az autószimulátorokért. A program döbbenetesen néz ki, elképesztő az élethűség. Ráadásként a játék figyelni vezetési technikánkat, azt elmenti magának és az MI ezek után figyelni fog a mozdulatainkra és tanulnak a trükkjeinkből.


A sikeres Minecraft is megjelenik az új gépre. Mindössze nagyobb térképeket és több lehetőséget kapunk. Egyébként úgy nézett ki, mintha a jelen generáción futna. Újabb pozitívum a Quantum Break részletesebb prezentációja - ez a valóságban egy pár perces jelenetet takart. Azt azonban mindenkinek érdemes lesz megnézni, a Remedy hangulatban nem tud hibázni.


A D4 egy független fejlesztés és egyben egy epizodikus megjelenéssel bíró kalandjáték. Hangulatos, várjuk a végső változatot. Egy újabb szemöldökfelvonásra indokot adó cím a Project Spark, melyben saját játékokat készíthetünk. Őszintén megmondva emiatt felesleges volt egy teljesen új stúdiót létrehozni. Itt jelentik be, hogy már nincs MS Pont, hanem végre lehet rendes pénzzel is fizetni a Live rendszerében.

És itt jött egy óriási baki. Az egyik meglepetésnek szánt cím, a Panzer Dragoon visszatérését bemutató jelenetsor ugyanis teljesen csendben ment le. Egyetlen hang sem hallatszott a hangszórókból. Ezt mosolyogva vette tudomásul a közönség. A látottak után azonban megtapsolták a Crimson Dragoon debütálását. A cím Xbox One exkluzív lesz.


Bemutatkozott a Dead Rising 3 is. Új hőst kapunk Nick Ramos képében, aki egy új helyszínen kalandozik majd. Los Perdidos azonban nem különbözik a korábbi akcióink helyszínétől, hiszen itt is szinte mindenhol zombik császkálnak. Ezúttal is mindenből fegyvert készíthetünk és ötletes kombinációkat készíthetünk belőlük. A Dead Rising 3 Xbox One exkluzív.

Szintén megjelent a prezentáción a The Witcher 3: Wild Hunt is, mely a népszerű akció-RPG sorozatot zárja le nagyon látványosan. És utána újabb baki. A Battlefield 4 demó ugyanis megint hang nélkül indult el, ám itt szerencsére időben kapcsoltak a szervezők és leállították a prezentációt. Ez persze újabb nevetést váltott ki a megjelentekből és láthatóan nagyon kényelmetlenül érezte magát az EA képviselője.


A játék stabil 60 frame-per-secondon futott, ám a rengeteg szkriptelt jelenet miatt nem nyert meg magának a sorozat új darabja. A frissen alakult Black Tusk Studios bemutatkozó alkotását csak CGI-animáció képében, név nélkül tekinthettük meg, de erősen Szárnyas fejvadász hangulatot árasztott magából.

A legötletesebb leleplezés a Halo sorozat legújabb részéhez tartozik. A sivatagban mászkáló, csuklyás alakról a végén lefújja a szél a fejét takaró ruhát és kiderül, hogy végig Master Chief volt alatta. A sorszám nélküli Halo kapcsán az a szó jutott eszembe: reboot. Remélem tévedek.

A végére maradt a bejelentés, mely szerint az Xbox One novemberben jelenik meg és 429 euróba fáj majd. A legvégén, mintegy stáblista utáni jelenetként bemutatkozott a Titanfall, mely a következő generáció multis alkotásának készül. Parkour elemek, mechek, rengeteg akció... a rajongóknak kötelező vétel lehet majd.

A ma megrendezett többi konferenciára holnap térünk ki. Összességében valóban felemás volt a kép az Xbox One prezentáció kapcsán, ugyanakkor lesznek érdekes projektjeik. Most minden szem a Sony-ra szegeződik.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Sippie #33
    baromságokat beszélsz.
  • retardtomsolooo #32
    tomsolo egy fasszopó
  • tomboy013 #31
    Sose volt az
  • AnuluWork #30
    "félkész elavult hulladékokat dobál piacra"

    Nem vagy normális. :D
  • Béka Benő #29
    A cikkíró honnan szedte ezt a 429 eurós árat ?
    Lealkudta 499-ről, vagy mi ?

    Itt van az XBOX- ONE igazi ára euróban.
  • NEXUS6 #28
    Gondolom senki nem fogja akkor kihasználni a gyorsabb, esetleg a kevesebb rendszer fícsör miatt több a játék progi számára rendelkezésre álló memóriát, a pletyik szerint erősebb GPU-t.
  • narumon #27
    "(ahhoz képest kevés, hogy a hw miatt a multiplatformok a másikon jobbak)."

    Ezt mondjuk még senki nem erősítette meg. A nyitócímek tök egyformán fognak kinézni ez biztos. (mármint a multik)
  • OGMontana #26
    Az i3 alsókategória, ugyanúgy a Pentium és a Celeron is. Ami középkategória az az i5. A felső kategória pedig az i7.
  • Anubys #25
    Honnan veszitek azt a marhaságot, hogy nincs magyar PSN Store meg magyar PSN+?
  • NEXUS6 #24
    "Ebbe ne menjünk vele, mert a PC proci sokkal összetettebb feladatra képes és lát el, mint bármelyik konzolé, amik csak dedikáltan játék és média dolgokra van specializálódva."

    Nemmondod. Én másfél évig használtam különböző Linux disztrokat PS3-on. 1 gond volt vele, hogy a Sony a kalózocskáktól való félelmében supervisor szinten letiltotta a grafikus memória hozzáférést, meg a GPU-t is, ezért kicsit gyengevolt pl emulátorok futtatására, de még azért elvitte őket. DVD-ket azért írtam vele, meg ilyesmi.

    Szal akkor még az SPU-kat, meg az egész grafikus részt nem is nagyon használta senki.
    Ezért úgy látom épp a te érdekedben ebbe tényleg nem kéne belemenni.