Gyurkity Péter

Univerzális vezérlőként érkezik a Natal

A Microsoft a nappaliba szánja fejlesztését, akár minden hagyományos alkalmazás leváltása érdekében. A Sony ezalatt a PS3 belsőségeit frissíti, leszorítva a gyártási költségeket.

Arról már tavaly ősszel olvashattunk, hogy az első körben az Xbox 360 konzolokhoz érkező Natal a szoftvercég szándéka szerint a nappaliban is helyet kaphat, ezen híreket pedig idén tavasszal azzal egészítették ki, hogy a második változat már univerzális szerepben tetszeleghet a háztartásokban - akkor részleteket még nem közöltek a tervekről. Ezúttal az Xbox Live üzletágért felelős igazgató nyilatkozott a vezérlő nyújtotta lehetőségekről, ezzel kapcsolatban pedig elmondta, hogy egy egészen újfajta platform első darabja lehet a Natal. A cél nem kizárólag a sokak által nehezen megtanulható és kezelhető játékvezérlők, hanem a nappaliban megtalálható összes gomb és irányítóeszköz leváltása, a konzoloktól kezdve a televíziókon át minden elképzelhető termékig. Ezzel még pontosabban követhetik a potenciális játékosok és televíziónézők igényeit, külön kiemelve, hogy a mozgásérzékelésen és arcfelismerésen kívül az érzelmek lekövetése és értelmezése is megoldható lesz.


Az igazgató példaként említette, hogy egy sportesemény kapcsán a készülék felismerheti az általunk éppen viselt mezt, ezzel pedig gyorsan eldöntheti, hogy mely csapatnak is szurkolunk - szavakban is megnyilvánuló támogatásunk, illetve véleménynyilvánításunk pedig további segítséget adhat ebben. A 3D-szenzorokat és kamerákat alkalmazó rendszer végleg leválthatja azon jelenlegi megoldásokat, amelyek sokak számára nehézséget jelentenek és megakadályozzák a játékosok táborának további, még gyorsabb ütemű bővülését. Ezzel kapcsolatban egy kérdés azonban továbbra is megválaszolatlan: mi lesz azokkal, akik számára a szabad mozgás, aktív gesztikulálás nem tartozik a magától értetődő tevékenységek közé?

Ezzel egy időben a Sony háza tájáról is érkeztek újabb hírek, amelyek szerint már gőzerővel frissítik az összes PlayStation 3 változat belső komponenseit. A Slim készülékekben megjelent 40 nanométeres csíkszélességű RSX grafikus vezérlő már a nagyobb testvérekben is leváltotta 65 nanométeres elődjét, illetve a 4x64 MB XDR memóriaösszeállítást felváltja a 2x128 MB-os kombináció. Az Engadget úgy számol, hogy ezen lépések következtében mintegy 15 százalékkal csökken a konzolok fogyasztása, ezzel együtt pedig a gyártási költségeket is lejjebb szorítják, amely segíthet a profit megőrzésében.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)