Napi Online
Erős a Tesco és az Auchan a mobilpiacon
A kiskereskedelemben továbbra is a hagyományos telefonok fogynak jobban, bár értékben az okos készülékek már átvették a vezetést. A modern kereskedelmi csatornák még szűk piacon osztoznak, a forgalom legnagyobb része a szolgáltatóknál csapódik le.
A mobiltelefonok értékesítésében releváns kilengéseket nem tapasztaltak a Media Markt áruházak az elmúlt egy évben, leszámítva az év végi időszakot, amikor érezhetően többen vettek készüléket − mondta Szánthó Balázs koncepciómenedzser. A tapasztalatok szerint az üzletben vásárolt mobilok forgalmából 60 százalékban részesednek a drágább okos telefonok, ám darabszámra (75 százalékban) a hagyományos mobilkészülékekből értékesítenek többet. Ennek egyik magyarázata, hogy sokan második készüléknek veszik az olcsóbb eszközöket vagy valamilyen speciális feladatra használják (sport, riasztó).
A Media Markt által értékesített készülékek kevés kivételtől eltekintve kártyafüggetlenek, de a legnagyobb forgalom amúgy sem a műszaki áruházakban keletkezik. A mobiltelefon-eladások túlnyomó része a szolgáltatók kezében van.
Ebbe a szegmensbe hasított bele a Tesco, amikor tavaly márciusban elindította saját mobiltelefon-szolgáltatását, ezzel 20-30 százalékkal növelte a készülékek értékesítését 2011-hez képest. A Tesco a legtöbb készüléket az alapkategóriákból adja el, ezt követi a wi-fis készülék, majd az androidos. Jellemzően akkor fut fel a szezon, amikor megjelenik az akciós újság, bár a decemberi és a január mobileladások is kiugróak.
Az Auchan áruházakban a kártyafüggetlen és a szolgáltató által kódolt telefonok is megvásárolhatók. A készülékek forgalma tavaly "szépen" fejlődött − számolt be Gál Judit, az Auchan Magyarország kommunikációs menedzsere. Az okos telefonok aránya már elérte az eladott készülékek 50 százalékát és arányuk folyamatosan nő, a kártyafüggetlenek közül a 30-40 ezer forintos okos telefonokat veszik leginkább. A hagyományos készülékek palettájáról a 20 ezer forint alatti kártyafüggetlen készülékek fogynak legjobban, valamint a szolgáltatóhoz kötött, 2-3 ezer forintos, alsó kategóriás készülékek.
A mobiltelefonok értékesítésében releváns kilengéseket nem tapasztaltak a Media Markt áruházak az elmúlt egy évben, leszámítva az év végi időszakot, amikor érezhetően többen vettek készüléket − mondta Szánthó Balázs koncepciómenedzser. A tapasztalatok szerint az üzletben vásárolt mobilok forgalmából 60 százalékban részesednek a drágább okos telefonok, ám darabszámra (75 százalékban) a hagyományos mobilkészülékekből értékesítenek többet. Ennek egyik magyarázata, hogy sokan második készüléknek veszik az olcsóbb eszközöket vagy valamilyen speciális feladatra használják (sport, riasztó).
A Media Markt által értékesített készülékek kevés kivételtől eltekintve kártyafüggetlenek, de a legnagyobb forgalom amúgy sem a műszaki áruházakban keletkezik. A mobiltelefon-eladások túlnyomó része a szolgáltatók kezében van.
Ebbe a szegmensbe hasított bele a Tesco, amikor tavaly márciusban elindította saját mobiltelefon-szolgáltatását, ezzel 20-30 százalékkal növelte a készülékek értékesítését 2011-hez képest. A Tesco a legtöbb készüléket az alapkategóriákból adja el, ezt követi a wi-fis készülék, majd az androidos. Jellemzően akkor fut fel a szezon, amikor megjelenik az akciós újság, bár a decemberi és a január mobileladások is kiugróak.
Az Auchan áruházakban a kártyafüggetlen és a szolgáltató által kódolt telefonok is megvásárolhatók. A készülékek forgalma tavaly "szépen" fejlődött − számolt be Gál Judit, az Auchan Magyarország kommunikációs menedzsere. Az okos telefonok aránya már elérte az eladott készülékek 50 százalékát és arányuk folyamatosan nő, a kártyafüggetlenek közül a 30-40 ezer forintos okos telefonokat veszik leginkább. A hagyományos készülékek palettájáról a 20 ezer forint alatti kártyafüggetlen készülékek fogynak legjobban, valamint a szolgáltatóhoz kötött, 2-3 ezer forintos, alsó kategóriás készülékek.