Berta Sándor
Több nap vagy hét alatt lehet megszokni a Windows 8 kezelését
Julie-Larson Green, a Microsoft szoftver- és hardverfejlesztésekért felelős vezetője is elismerte, hogy akár hosszabb időt is igénybe vehet, mire a felhasználók megszokják az operációs rendszert.
A menedzser kiemelte, hogy a jövőben a legtöbb PC érintőképernyős lesz. Ugyan - elsősorban költség okokból - megmaradnak a hagyományos képernyős konfigurációk, de ő például már nem tud olyan számítógépet elképzelni, amelynek nincs érintőkijelzője. Aki egy ilyen rendszert kipróbált, az többet nem tud róla lemondani. A Microsoftnál már az iPad bevezetése előtt léteztek érintőképernyős tervek és a cég nem az Apple készülékét vette alapul, hiszen a Windows 8 tervezése már a Windows 7 piacra dobása előtt elkezdődött. Az iPad és a Windows 8 kapcsán eltérő koncepciók voltak, de mindig is az alkalmazások közötti információmegosztásban és a multitasking fontosságában hittek, mert úgy vélik, hogy az emberek képesek arra, hogy egyszerre két dologgal foglalkozzanak.
Tudatosan döntöttek úgy, hogy a régi Asztalt és az új Windows-alkalmazásokat egyaránt elérhetővé teszik a felhasználók számára. Ennek oka, hogy az emberi ujj sosem lesz annyira pontos, mint egy egér és a jövőben is könnyebb lesz egy valódi billentyűzettel gépelni, mint egy érintőkijelzőn. Ugyan vannak olyan vélemények, hogy az egymás mellett létező két felület nem nyújt majd egységes felhasználói élményt, de szerinte ezek a hangok idővel el fognak halkulni.
Aki csak rövid ideig próbálja ki az új felületet, az alig tudja elképzelni, hogy az mennyire átfogó lehet. Nem az első 20 perc a döntő; az első tesztek azt mutatták, hogy az emberek nehezen barátkoznak meg az új felülettel. Átlagosan 2 naptól 2 hétig terjed az az idő, mire a felhasználók megszokják az, mely ugyanannyi idő, mint a legutóbb az Office esetében is. Ezt a jelenséget a Microsoft a Living With Windows program keretében vizsgálta, amelynél a tesztelőket több hónapon keresztül a saját lakásukban figyelték meg. Ugyanakkor voltak olyanok is, akiknek a kezdetektől semmilyen problémát sem okozott a Windows 8 használata. Kiderült viszont az is, hogy a hagyományos Asztalt használók átlagosan körülbelül 6 hét után kezdték el kipróbálni az új funkciókat.
Tény, hogy az új operációs rendszer radikális változásokat hozott. 1995-ben teljesen mások voltak az elvárások azzal kapcsolatban, hogy mit lehet csinálni egy számítógéppel: a PC az asztalon volt a monitorral együtt és az emberek megnyitották, majd bezárták az ablakokat. A csempés felületnek köszönhetően az információkat nem kell felkutatni, azok az első pillanattól elérhetők. S ehhez az interakcióhoz az érintőkijelző a legtermészetesebb. Hamarosan a laptopokon és az asztali konfigurációkon is minden olyan feladathoz az érintőképernyőket fogjuk használni, amelyekhez azok lesznek a legésszerűbbek.
A menedzser végül kitért arra is, hogy a Surface táblagéppel mind a felhasználóknak, mind a piacnak meg akarták mutatni azt, hogy miként kell majd kinéznie egy Windows 8-as számítógépnek. A Surface a konszern számára egyértelműen hosszú távú termék. Ugyanakkor a Windows előnye, hogy a vásárlók mindig a hardverpartnerek több terméke közül választhatnak.
Julie Larson-Green november közepe óta a Microsoft szoftver- és hardverfejlesztésekért felelős vezetője. Azután nevezték ki, hogy Steven Sinofsky, a Windows és a Windows Live részlegekért felelős menedzser távozott a posztjáról.
A menedzser kiemelte, hogy a jövőben a legtöbb PC érintőképernyős lesz. Ugyan - elsősorban költség okokból - megmaradnak a hagyományos képernyős konfigurációk, de ő például már nem tud olyan számítógépet elképzelni, amelynek nincs érintőkijelzője. Aki egy ilyen rendszert kipróbált, az többet nem tud róla lemondani. A Microsoftnál már az iPad bevezetése előtt léteztek érintőképernyős tervek és a cég nem az Apple készülékét vette alapul, hiszen a Windows 8 tervezése már a Windows 7 piacra dobása előtt elkezdődött. Az iPad és a Windows 8 kapcsán eltérő koncepciók voltak, de mindig is az alkalmazások közötti információmegosztásban és a multitasking fontosságában hittek, mert úgy vélik, hogy az emberek képesek arra, hogy egyszerre két dologgal foglalkozzanak.
Tudatosan döntöttek úgy, hogy a régi Asztalt és az új Windows-alkalmazásokat egyaránt elérhetővé teszik a felhasználók számára. Ennek oka, hogy az emberi ujj sosem lesz annyira pontos, mint egy egér és a jövőben is könnyebb lesz egy valódi billentyűzettel gépelni, mint egy érintőkijelzőn. Ugyan vannak olyan vélemények, hogy az egymás mellett létező két felület nem nyújt majd egységes felhasználói élményt, de szerinte ezek a hangok idővel el fognak halkulni.
Aki csak rövid ideig próbálja ki az új felületet, az alig tudja elképzelni, hogy az mennyire átfogó lehet. Nem az első 20 perc a döntő; az első tesztek azt mutatták, hogy az emberek nehezen barátkoznak meg az új felülettel. Átlagosan 2 naptól 2 hétig terjed az az idő, mire a felhasználók megszokják az, mely ugyanannyi idő, mint a legutóbb az Office esetében is. Ezt a jelenséget a Microsoft a Living With Windows program keretében vizsgálta, amelynél a tesztelőket több hónapon keresztül a saját lakásukban figyelték meg. Ugyanakkor voltak olyanok is, akiknek a kezdetektől semmilyen problémát sem okozott a Windows 8 használata. Kiderült viszont az is, hogy a hagyományos Asztalt használók átlagosan körülbelül 6 hét után kezdték el kipróbálni az új funkciókat.
Tény, hogy az új operációs rendszer radikális változásokat hozott. 1995-ben teljesen mások voltak az elvárások azzal kapcsolatban, hogy mit lehet csinálni egy számítógéppel: a PC az asztalon volt a monitorral együtt és az emberek megnyitották, majd bezárták az ablakokat. A csempés felületnek köszönhetően az információkat nem kell felkutatni, azok az első pillanattól elérhetők. S ehhez az interakcióhoz az érintőkijelző a legtermészetesebb. Hamarosan a laptopokon és az asztali konfigurációkon is minden olyan feladathoz az érintőképernyőket fogjuk használni, amelyekhez azok lesznek a legésszerűbbek.
A menedzser végül kitért arra is, hogy a Surface táblagéppel mind a felhasználóknak, mind a piacnak meg akarták mutatni azt, hogy miként kell majd kinéznie egy Windows 8-as számítógépnek. A Surface a konszern számára egyértelműen hosszú távú termék. Ugyanakkor a Windows előnye, hogy a vásárlók mindig a hardverpartnerek több terméke közül választhatnak.
Julie Larson-Green november közepe óta a Microsoft szoftver- és hardverfejlesztésekért felelős vezetője. Azután nevezték ki, hogy Steven Sinofsky, a Windows és a Windows Live részlegekért felelős menedzser távozott a posztjáról.