Berta Sándor

Németország meghódítására készül a Yandex

Az orosz keresőpiac 65 százalékát uraló társaság ambíciózus célt tűzött ki maga elé: nem csak megvetné a lábát a német keresőpiacon, de idővel meg is hódítaná azt.

A német keresőpiacon a Google az egyeduralkodó, a konszern piaci részesedése eléri a 95 százalékot. Ilja Szegalovics, a Yandex társalapítója és technológiai vezetője kijelentette: "Német hálózatüzemeltetőkkel és médiacégekkel egyaránt tárgyalásokat folytatunk a lehetséges partneri kapcsolatokról. Minden olyan piac érdekes a számunkra, ahol a keresések több mint 90 százaléka egyetlen vállalat kezében van."

A Yandex elsősorban a mobil keresőszolgáltatásokra összpontosítana, mert álláspontja szerint ezek jelenthetik majd a különbséget a Google-lel szemben. Ugyanakkor Szegalovics hangsúlyozta, hogy még nem született végleges döntés az ügyben. Mindenesetre a kölni dmexco online hirdetési kiállításon a cég jelen volt és már ekkor jelezte, hogy nagyon komolyan érdeklődik a német keresési piac iránt. A Yandex az idén kereken 2,3 milliárd eurós hirdetési forgalommal számol. Ez megegyezik a jelenlegi internetes reklámpiac 50 százalékos forgalmával. Az összeg jelentős része a Google büdzséjébe folyik be. Érthető, hogy ebből a pénzből az orosz vállalat is részesedni akar.

Yandex igazi orosz sikertörténet. A társaságot 1997-ben alapította meg Jelena Kolmanovszkaja és Arkagyij Volozs, s az egyik legsikeresebb orosz cégnek számít. A részvényei tavaly bekerültek a Nasdaq rendszerébe is, a tőzsdei kibocsátás tizenhétszeres túljegyzés mellett zajlott és ez volt a Google 2004-es bevezetése óta a legnagyobb amerikai börzén lebonyolított tech-kibocsátás. A két alapító gyakorlatilag azonnal milliárdossá vált.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!