Berta Sándor

Egyre többen használják a kisebb keresőket

Exponenciálisan növekednek az olyan kisebb keresők, mint a Blekko vagy a DuckDuckGo. Ez elsősorban a Google szolgáltatásában bevezetett módosításoknak köszönhető.

A felhasználók egy része felfedezte a korábban kevésbé ismert online keresőket. Mindez arra vezethető vissza, hogy a Google adatvédelmi előírásai megváltoztak, sokan féltik a magánéletüket és a Google Plus eredményei is az alternatív szolgáltatók karjaiba hajtják az internetezőket. Jelenleg a Blekko vagy a DuckDuckGo felhasználói tábora még elenyésző, azonban gyarapodásuk így is figyelemre méltó. A személyre szabott reklámok jó bevételi forrást jelentenek, ezáltal még a viszonylag kis piaci részesedés mellett is komoly összegekhez juthatnak ezek a cégek.

A Google vezetőinek elvileg nem is kellene foglalkozniuk a jelenséggel, azonban van egy komolyabb probléma is. Bizonyos országokban, például Oroszországban és Kínában a szolgáltatás koránt sem számít piacvezetőnek. Oroszországban a Yandex, Kínában a Baidu számít komoly vetélytársának ezen a területen. A Blekko jelenleg 2,31 millió, a DuckDuckGo 257 000, míg a Google 161 millió, a Bing pedig 121 millió látogatót jegyez. A DuckDuckGo esetében azonban elmondható, hogy a napi keresések száma az év eleje óta a háromszorosára nőtt és eléri a több mint 1,5 milliót. A Blekko szintén hasonló növekedést ért el.

Bár a magánszféra védelme sok szakértő szerint nem játszik szerepet a folyamatban, ezt cáfolta Rich Skrenta, a Blekko vezérigazgatója. A Google 18 hónap, a Microsoft 6 hónap, míg a Blekko 48 óra után törli a keresési adatokat, míg a DuckDuckGo egyáltalán nem tárolja el a látogatók IP-címeit. Emellett fontos, hogy a kisebb keresők találati pontossága folyamatosan javul, így ilyen szempontból is egyre kevésbé maradnak le a nagyobb szolgáltatások mögött.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • MsUser #12
    Fényévekkel előzi meg a keresőket a google, és pontosan a fizetőknek köszönhetően. Másrészt nem olyan rosszak azok a fizetős találatok.
    Harmadszor nagy halak sem tudtak labdába rúgni mellette, akkor majd a kis pár találatos apróságok fogják elhódítani a kuncsaftokat?
  • MsUser #11
    Lesz itt még google kenyér is, de ha jó akkor miért ne. :)
  • opeca #10
    Ha szar, akkor nem kell használni...
  • senki687 #9
    A google tényleg egyre rosszabb. Sokszor az első 10-20 találat mind ugyan azon cég különbőző URL-jeire mutatnak, miközben a keresett céget fel sem hozza az első 100 találat között. Szerintem ez csak részben a google hibája, mert manapság a honlapokat szándékosan úgy módosítják, hogy a gugliban előkelő helyet kapjon, kiszorítva ezzel a többi céget a találati listáról.
    Szerintem a használhatóság növelése érdekében egy többszintes keresővé kellene válnia a google-nak olyan értelemben, hogy az egy céghez tartozó oldalak a találati listán csak 1 URL-el szerepeljenek, a cég többi URL-jét pedig csak külön (keresés tovább az adott cégen belül funkció előhívása után tudnák átnézni). Így az alső két lapon biztosan megtalálnánk azt is, amit éppen ténylegesen keresünk, találatokat pedig nem veszítenénk. Mondjuk működhetne egy kapcsolóval is, hogy aki hagyományosan szereti, lehetőség legyen úgy is használni, de szerintem ez a kétszintes keresés nagyon sokat csökkentene a keresési időn.
  • narumon #8
    Igen nekem is ez a gondom. Amikor meg akarok valamilyen termékről tudni valamit, akkor sajnos mostanában csak egymillió webshop jön be rá :(
  • Magiszter #7
    Emlékszem anno a google olyanokat is megtalált amit nem is kerestem, de kapcsolódott a kereséshez valamilyen szinten.
    Most meg olyanokat nem talál meg amit keresek és olyanokat ad ki aminek semmi köze a kereséshez.

    Csak ennyi újítás van benne. Szerencsére csak ritkán keresek vele fontos dolgokat de akkor 1-2 órát is elvagyok mire érdemi információt lelek a sok reklám között.
    Ami a leginkább idegesít benne, az hogy más keresőkre irányít gyakran. Ez még nem is lenne baj, de csak azt csinálja hogy beírja az általam keresett dolgot, majd ezt jeleníti meg találatként. Holott pl a "csizmáskandur" (most ez jutott eszembe) keresést nem jó ötlet a termékek, a zenék és a közösségi hozzászólások között keresni, amikor én a népmesei vonatkozásokra vagyok kíváncsi. Egy normális kereső szerintem nem ad ki találatokat más keresők keresőmezőjébe beírt szavakra...
  • lacyb #6
    gugli egy tetű szarcsimbók lett nem kereső
    Mindent a reklámnak és a bevételnek rendelnek alá már jó ideje (ami érthető is) csak elfogadhatatlan,.
    Kerestem pl. többször is egy-egy cég hivatalos honlapját, hát vagy meg sem lett, vagy a 23-ik oldal körül volt mint találat.
    Na nem valami piszlicsáré mikro egyszemélyes cégre gondoljon bárki.
    Az van hogy elöl a fizetősek aztán a reklámosak aztán a soktalálatosak és a végén talán...
    Ha pl keresteme gy árut de nem venni szimplán érdeklődni célból akkor előtte volt kb 500- vaterás vagy ebay-es találat
    menjen a jó kurva anyjába a gugli úgy ahogy van
  • Cat #5
    Nekem azzal van bajom, hogy termékekre keresve szinte csak webshop jön be. Nekik van pénzük és idejük azzal foglalkozni, hogy optimalizálják a weblapjukat a keresőszavakra, míg pl. egy egyetemet vagy egy tesztoldalt ez jóval kevésbé érdekel/tudják megtenni.
  • gombost #4
    Ebben van valami. Regen a megfelelo beallitasokkal fizetett hirdetest is ki lehetett zarni a talalatok kozul. Manapsag ez egyre kevesbe igaz.
  • Inquisitor #3
    A probléma az, hogy a Google a saját egyébként tényleg legjobb keresőjét VISSZA fejlesztette több szinten, ezt pedig azért tették, hogy a leggyorsabb legyen és tényleg az is. Az emberek ezért gondolják milyen jó kereső. De én emlékszem régen mennyi mindent megtalált ha elég sok oda illő szót megadtam, most meg szinte semmit. Ráadásul kikerültek az ÉS/VAGY/NEM kapcsolatok beállításai is. Azt találja meg első 100 oldalon ami vagy regisztrált oldal, vagy fizet érte vagy annyira népszerű, hogy naponta százezrek vagy milliók olvassák. Régen volt olyan pénzes kereső program, ami 30 féle keresőmotorral keresett és a találatokat még kismillió plusz beállítás szerint szortírozta és rostálta. Egyébként aki használja esküszik a Baidu-ra és én próbáltam a Yandexet, az sem rossz.