Berta Sándor
Egyre többen használják a kisebb keresőket
Exponenciálisan növekednek az olyan kisebb keresők, mint a Blekko vagy a DuckDuckGo. Ez elsősorban a Google szolgáltatásában bevezetett módosításoknak köszönhető.
A felhasználók egy része felfedezte a korábban kevésbé ismert online keresőket. Mindez arra vezethető vissza, hogy a Google adatvédelmi előírásai megváltoztak, sokan féltik a magánéletüket és a Google Plus eredményei is az alternatív szolgáltatók karjaiba hajtják az internetezőket. Jelenleg a Blekko vagy a DuckDuckGo felhasználói tábora még elenyésző, azonban gyarapodásuk így is figyelemre méltó. A személyre szabott reklámok jó bevételi forrást jelentenek, ezáltal még a viszonylag kis piaci részesedés mellett is komoly összegekhez juthatnak ezek a cégek.
A Google vezetőinek elvileg nem is kellene foglalkozniuk a jelenséggel, azonban van egy komolyabb probléma is. Bizonyos országokban, például Oroszországban és Kínában a szolgáltatás koránt sem számít piacvezetőnek. Oroszországban a Yandex, Kínában a Baidu számít komoly vetélytársának ezen a területen. A Blekko jelenleg 2,31 millió, a DuckDuckGo 257 000, míg a Google 161 millió, a Bing pedig 121 millió látogatót jegyez. A DuckDuckGo esetében azonban elmondható, hogy a napi keresések száma az év eleje óta a háromszorosára nőtt és eléri a több mint 1,5 milliót. A Blekko szintén hasonló növekedést ért el.
Bár a magánszféra védelme sok szakértő szerint nem játszik szerepet a folyamatban, ezt cáfolta Rich Skrenta, a Blekko vezérigazgatója. A Google 18 hónap, a Microsoft 6 hónap, míg a Blekko 48 óra után törli a keresési adatokat, míg a DuckDuckGo egyáltalán nem tárolja el a látogatók IP-címeit. Emellett fontos, hogy a kisebb keresők találati pontossága folyamatosan javul, így ilyen szempontból is egyre kevésbé maradnak le a nagyobb szolgáltatások mögött.
A felhasználók egy része felfedezte a korábban kevésbé ismert online keresőket. Mindez arra vezethető vissza, hogy a Google adatvédelmi előírásai megváltoztak, sokan féltik a magánéletüket és a Google Plus eredményei is az alternatív szolgáltatók karjaiba hajtják az internetezőket. Jelenleg a Blekko vagy a DuckDuckGo felhasználói tábora még elenyésző, azonban gyarapodásuk így is figyelemre méltó. A személyre szabott reklámok jó bevételi forrást jelentenek, ezáltal még a viszonylag kis piaci részesedés mellett is komoly összegekhez juthatnak ezek a cégek.
A Google vezetőinek elvileg nem is kellene foglalkozniuk a jelenséggel, azonban van egy komolyabb probléma is. Bizonyos országokban, például Oroszországban és Kínában a szolgáltatás koránt sem számít piacvezetőnek. Oroszországban a Yandex, Kínában a Baidu számít komoly vetélytársának ezen a területen. A Blekko jelenleg 2,31 millió, a DuckDuckGo 257 000, míg a Google 161 millió, a Bing pedig 121 millió látogatót jegyez. A DuckDuckGo esetében azonban elmondható, hogy a napi keresések száma az év eleje óta a háromszorosára nőtt és eléri a több mint 1,5 milliót. A Blekko szintén hasonló növekedést ért el.
Bár a magánszféra védelme sok szakértő szerint nem játszik szerepet a folyamatban, ezt cáfolta Rich Skrenta, a Blekko vezérigazgatója. A Google 18 hónap, a Microsoft 6 hónap, míg a Blekko 48 óra után törli a keresési adatokat, míg a DuckDuckGo egyáltalán nem tárolja el a látogatók IP-címeit. Emellett fontos, hogy a kisebb keresők találati pontossága folyamatosan javul, így ilyen szempontból is egyre kevésbé maradnak le a nagyobb szolgáltatások mögött.