Gyurkity Péter
Több mobilgyártó is pályázik a harmadik helyre
A HTC eredményének várt romlása a riválisoknak kedvez, akik közül többen is átlépnék a 10 milliós mérföldkövet, legalábbis ami a negyedéves forgalmat illeti. A ZTE, a Huawei, az LG, valamint a Sony jöhet képbe.
A mobil szegmens, azon belül is az okostelefonok területén több fontosabb szereplő eredményének alakulásáról is beszámoltunk az elmúlt napokban, bár a lista eleje nem tartogat nagy izgalmakat, hiszen itt a Samsung és az Apple előnye továbbra is egyértelmű. A harmadik hely megszerzése azonban több gyártó számára is lehetségesnek tűnik, különösen annak fényében, hogy a HTC nem szerepel fényesen.
Iparági szereplők szerint a tajvani gyártó negyedévenként immár kevesebb mint 10 millió készüléket tud leszállítani, vagyis a RIM-hez hasonlóan ismét romló adatokat fognak produkálni, amire egyébként a cég saját előrejelzése is felhívja az elemzők és befektetők figyelmét. Bár a második negyedben javítottak az első három hónaphoz képest, éves szinten mégis visszaesést produkáltak, a romló piaci helyzet és hangulat pedig nem sok jót jósol az elkövetkező időszakra - a HTC One sorozat tehát egyelőre nem hozta meg a várt változást.
A HTC nem elég, hogy rossz eredményekről számolt be, de még éves előrejelzését is rontotta. A cég részvényei hét százalékot megközelítő mélyrepülésben is voltak, ami azt jelenti, hogy idén eddig elvesztették értékül közel felét. A HTC nettó nyeresége 58 százalékkal, 7,4 milliárd tajvani dollárra (247,1 millió USA-dollár) csökkent a második negyedévben az egy évvel korábbihoz képest, 91,04 milliárdos árbevétel mellett. A profit ezzel már a harmadik egymást követő negyedévben hanyatlik, mivel a cég telefonjai nem bírják a versenyt a Samsung és az Apple termékeivel.
Becslések szerint a koreai cég 52,1 millió, az amerikai 26 millió készüléket adott el április és június között, míg a HTC csak 11,6 milliót. Ez a helyzet az év hátralévő részében sem fog javulni, mivel mindkét nagy konkurens új telefonokkal rukkol elő − állítják a KGI Securities Co. tanácsadó cég elemzői. Ezt érzik a HTC-nél is, a vállalat 70-80 milliárd tajvani dollár forgalmat vár a harmadik negyedévre, miközben a Bloomberg elemzői konszenzusa 87 milliárdot vetítene előre. A RIM ugyebár szintén komoly gondokkal küszködik, de ebbe a kategóriába sorolható a Nokia is, amelynek hamarosan szintén nehéz feladatot jelenthet majd a 10 milliós határ átlépése.
A másik táborban vitézkedik viszont a ZTE, a Huawei, az LG, valamint a Sony, ők pedig javuló adatokat produkálnak, vagy legalábbis reményteljesen néznek a jövőbe, olykor-olykor igencsak komoly tervekkel aláhúzva optimizmusukat. A két kínai gyártó például 30, illetve 60 millió készüléket szeretne leszállítani idén, bár a piaci viszonyok itt is módosítást kényszeríthetnek ki, a Sony pedig meglévő számos változata további kedvező szereplésében reménykedhet. A ZTE és a Huawei a második negyedben 7-8 millió darab körül teljesített, az LG 6 milliót produkált, így számukra megvan az esély a mérföldkő átlépésére, amely valószínűleg automatikusan a harmadik helyet jelentené a globális versenyfutásban.
A HTC-nek az USA-ban és Európában kellene javítania, hiszen az ázsiai piacokon nagyjából hozták az elvárt szintet, ez viszont nagyon nehéz lesz a többiek előrenyomulása miatt.
A mobil szegmens, azon belül is az okostelefonok területén több fontosabb szereplő eredményének alakulásáról is beszámoltunk az elmúlt napokban, bár a lista eleje nem tartogat nagy izgalmakat, hiszen itt a Samsung és az Apple előnye továbbra is egyértelmű. A harmadik hely megszerzése azonban több gyártó számára is lehetségesnek tűnik, különösen annak fényében, hogy a HTC nem szerepel fényesen.
Iparági szereplők szerint a tajvani gyártó negyedévenként immár kevesebb mint 10 millió készüléket tud leszállítani, vagyis a RIM-hez hasonlóan ismét romló adatokat fognak produkálni, amire egyébként a cég saját előrejelzése is felhívja az elemzők és befektetők figyelmét. Bár a második negyedben javítottak az első három hónaphoz képest, éves szinten mégis visszaesést produkáltak, a romló piaci helyzet és hangulat pedig nem sok jót jósol az elkövetkező időszakra - a HTC One sorozat tehát egyelőre nem hozta meg a várt változást.
A HTC nem elég, hogy rossz eredményekről számolt be, de még éves előrejelzését is rontotta. A cég részvényei hét százalékot megközelítő mélyrepülésben is voltak, ami azt jelenti, hogy idén eddig elvesztették értékül közel felét. A HTC nettó nyeresége 58 százalékkal, 7,4 milliárd tajvani dollárra (247,1 millió USA-dollár) csökkent a második negyedévben az egy évvel korábbihoz képest, 91,04 milliárdos árbevétel mellett. A profit ezzel már a harmadik egymást követő negyedévben hanyatlik, mivel a cég telefonjai nem bírják a versenyt a Samsung és az Apple termékeivel.
Becslések szerint a koreai cég 52,1 millió, az amerikai 26 millió készüléket adott el április és június között, míg a HTC csak 11,6 milliót. Ez a helyzet az év hátralévő részében sem fog javulni, mivel mindkét nagy konkurens új telefonokkal rukkol elő − állítják a KGI Securities Co. tanácsadó cég elemzői. Ezt érzik a HTC-nél is, a vállalat 70-80 milliárd tajvani dollár forgalmat vár a harmadik negyedévre, miközben a Bloomberg elemzői konszenzusa 87 milliárdot vetítene előre. A RIM ugyebár szintén komoly gondokkal küszködik, de ebbe a kategóriába sorolható a Nokia is, amelynek hamarosan szintén nehéz feladatot jelenthet majd a 10 milliós határ átlépése.
A másik táborban vitézkedik viszont a ZTE, a Huawei, az LG, valamint a Sony, ők pedig javuló adatokat produkálnak, vagy legalábbis reményteljesen néznek a jövőbe, olykor-olykor igencsak komoly tervekkel aláhúzva optimizmusukat. A két kínai gyártó például 30, illetve 60 millió készüléket szeretne leszállítani idén, bár a piaci viszonyok itt is módosítást kényszeríthetnek ki, a Sony pedig meglévő számos változata további kedvező szereplésében reménykedhet. A ZTE és a Huawei a második negyedben 7-8 millió darab körül teljesített, az LG 6 milliót produkált, így számukra megvan az esély a mérföldkő átlépésére, amely valószínűleg automatikusan a harmadik helyet jelentené a globális versenyfutásban.
A HTC-nek az USA-ban és Európában kellene javítania, hiszen az ázsiai piacokon nagyjából hozták az elvárt szintet, ez viszont nagyon nehéz lesz a többiek előrenyomulása miatt.