Gyurkity Péter
A Samsung vezeti a megtorpanó mobilpiacot
A legfrissebb adatok szerint a globális mobiltelefon-piacon a Samsung átvette a vezetést az ott sokáig kitartó Nokiától, amely a második helyre szorult vissza. A nagy többség még csak keveset költ appokra.
A Gartner közzétette globális felmérének adatait, amelyekből kitűnik, hogy az első negyedévben mintegy 2 százalékkal visszaestek az eladások. Ezt ugyan betudhatnánk az ünnepeket követő időszak hagyományosan lassabb tempójának, ám a megtorpanással egy csaknem három éve tartó trend szakadt meg, most először nem tudtak a gyártók még egyet lendíteni saját forgalmukon.
A legnagyobb hír természetesen a lista elején végbement helycsere, amelynek részeként a Samsung itt is átvette a vezetést a sokat rontó Nokiától. Előbbi egyetlen év alatt 16,1-ről 20,7 százalékra javított, míg utóbbi 25,1-ről esett vissza 19,8 százalékos globális piaci részesedésre, ami jól jelzi a platformcsere elhúzódását és annak bizonytalanságait. A harmadik helyre a szintén jól teljesítő Apple jött fel, ők 3,9-ről tudtak 7,9 százalékra javítani, míg a negyedik ezúttal a kínai ZTE 4,2, ötödik pedig az LG a maga 3,5 százalékával. Jellemző, hogy a Samsung az összes Android okostelefon 40 százalékát biztosította az első három hónapban, ezzel pedig (az Apple mellett) kulcsszerep jutott nekik abban, hogy a növekvő okostelefon-forgalommal csaknem teljesen ellensúlyozzák a visszaeső mobiltelefon-eladásokat.
Az ABI Research ezalatt (egészen pontosan december folyamán) mintegy 2 ezer amerikai felhasználó megkérdezésével állította össze saját tanulmányát, amelyben elsősorban az appok forgalmának alakulására, valamint a vásárlói oldalon megfigyelhető fizetési trendekre voltak kíváncsiak. Kiderült, hogy a nagy többség, mintegy 70 százalék, egyáltalán nem, vagy csak nagyon keveset költ jelenleg appokra, ezzel alaposan lehúzzák a rendszeresen fizetők körében mért havi átlag 14 dolláros kiadást, mégpedig annak majdnem felére. A teljes átlag így a megkérdezettek körében havonta 7,5 dollár, ami nyilván jóval szerényebb adat, ám azt is jelzi a szoftverfejlesztő cégeknek, hogy bőven van még kihasználatlan lehetőség a szegmensben.
Az appokat letöltők alig 3 százaléka felelős az összes fizetések egyötödéért, amit a kutatók szerint a fejlesztők azzal ellensúlyozhatnak, hogy hosszú távon az úgynevezett freemium alkotásokra koncentrálnak, amelyek csak az extrákért számolnak fel különböző díjakat.
A Gartner közzétette globális felmérének adatait, amelyekből kitűnik, hogy az első negyedévben mintegy 2 százalékkal visszaestek az eladások. Ezt ugyan betudhatnánk az ünnepeket követő időszak hagyományosan lassabb tempójának, ám a megtorpanással egy csaknem három éve tartó trend szakadt meg, most először nem tudtak a gyártók még egyet lendíteni saját forgalmukon.
A legnagyobb hír természetesen a lista elején végbement helycsere, amelynek részeként a Samsung itt is átvette a vezetést a sokat rontó Nokiától. Előbbi egyetlen év alatt 16,1-ről 20,7 százalékra javított, míg utóbbi 25,1-ről esett vissza 19,8 százalékos globális piaci részesedésre, ami jól jelzi a platformcsere elhúzódását és annak bizonytalanságait. A harmadik helyre a szintén jól teljesítő Apple jött fel, ők 3,9-ről tudtak 7,9 százalékra javítani, míg a negyedik ezúttal a kínai ZTE 4,2, ötödik pedig az LG a maga 3,5 százalékával. Jellemző, hogy a Samsung az összes Android okostelefon 40 százalékát biztosította az első három hónapban, ezzel pedig (az Apple mellett) kulcsszerep jutott nekik abban, hogy a növekvő okostelefon-forgalommal csaknem teljesen ellensúlyozzák a visszaeső mobiltelefon-eladásokat.
Az ABI Research ezalatt (egészen pontosan december folyamán) mintegy 2 ezer amerikai felhasználó megkérdezésével állította össze saját tanulmányát, amelyben elsősorban az appok forgalmának alakulására, valamint a vásárlói oldalon megfigyelhető fizetési trendekre voltak kíváncsiak. Kiderült, hogy a nagy többség, mintegy 70 százalék, egyáltalán nem, vagy csak nagyon keveset költ jelenleg appokra, ezzel alaposan lehúzzák a rendszeresen fizetők körében mért havi átlag 14 dolláros kiadást, mégpedig annak majdnem felére. A teljes átlag így a megkérdezettek körében havonta 7,5 dollár, ami nyilván jóval szerényebb adat, ám azt is jelzi a szoftverfejlesztő cégeknek, hogy bőven van még kihasználatlan lehetőség a szegmensben.
Az appokat letöltők alig 3 százaléka felelős az összes fizetések egyötödéért, amit a kutatók szerint a fejlesztők azzal ellensúlyozhatnak, hogy hosszú távon az úgynevezett freemium alkotásokra koncentrálnak, amelyek csak az extrákért számolnak fel különböző díjakat.