Berta Sándor

Az oktatási piacot is meghódítja az Apple?

A kaliforniai társaság szövetséget kötött a tankönyvkiadókkal az iPad készülékeken használható interaktív tankönyvek készítésére. A diákok 3D-s tartalmakkal szívhatják magukba a tudást.

A vállalat az oktatási piacon is szeretné megvetni a lábát és szeretné, ha egyre több intézményben használnák az iPad készülékeket a tanárok, illetve a diákok. Mindezt úgy érheti el, ha együttműködnek a tankönyvkiadókkal. A New York-i Guggenheim Múzeumban olyan iPad készülékekre optimalizált tankönyveket mutattak be, amiket interaktív funkciókkal láttak el, de bejelentették a könyvkiadókkal kötött új szövetséget is.


Phil Schiller marketingigazgató a jelenlegi tankönyvek hibáit sorolta

Az elképzelés egyáltalán nem új, Steve Jobs már halála előtt rögzített életrajzi könyvében arról beszélt, hogy szeretnék újra feltalálni a tankönyveket. Jobs álma az volt, hogy a tankönyvek digitálisak, interaktívak és személyre szabottak legyenek, hogy minden diák megfelelő oktatásban részesülhessen. A tervek között szerepelt, hogy ismert tankönyvírókkal kötnek szerződést azért, hogy a műveik digitális változatai az iPad készülékekre is elérhetők legyenek. Azért, hogy az amerikai állam ne kifogásolhassa a rendszert, minden kötetet ingyen tennének elérhetővé.


A társaság alapjaiban változtatná meg az oktatást

Steve Jobs maga vezette az első egyeztetéseket és többek között találkozott a Pearson médiacsoport képviselőivel is. Bill Goodwyn, a Discovery Communications oktatási részlegének vezetője szintén megállapodott az Apple vezetőivel, míg a Cengage Learning, a világ egyik legnagyobb felsőoktatási tankönyvkiadója már korábban is dolgozott együtt az almás céggel. Január elején már napvilágot látott egy olyan hír, miszerint az Apple heteken belül bejelentheti legújabb termékeit, ami nem az Apple-TV lesz, s nem is egy újabb iPad vagy iPhone.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • caius marius #60
    Ès ha az alapokat, amiknek nagy rèsze "felesleges" az èlet nagy rèszèben, nem tanítják meg akkor hogyan döntenèl kèsöbb mi leszel ha nagy leszel? A problem inkàbb az, hogy a rendszer nagyon rugalmatlan, ès ezen az alma sem fog tudni segíteni.
  • llaszlo #59
    Erre mondta egy ismerősöm, hogy
    "Ha két dolgot megtanítanának az iskolában azt, hogy hogyan kell egy családot összetartani, meg pénzt keresni akkor senkit nem érdekelne, hogy mikor született Mikszáth Kálmán."

    Pont a hasznos dolgokat nem tanítják, sőt a tananyag kb 80-85%-a fölösleges, a nagy részét úgyis elfelejti az ember.
  • narumon #58
    Egyetértek. Engem soha nem érdekelt a Fizika, kémia és a (szerintem) egyéb hülye tantárgyak. Történelemből meg akkor is kétszer annyit tudtam mint az osztály együtt ha nem figyeltem oda, mert érdekelt ezért otthon mindenféle ilyesmit olvastam. A másik ami érdekelt az az életminőség és pénzügyi műveltség. Ennek köszönhetően most azt tudom mondani, hogy a kitünő tanuló osztálytársam dolgozik valahol naponta nem tudni hány órát, én meg akkor dolgozom amikor akarok. Szerintem nagy különbség.
  • narumon #57
    "Az emberek nem ugyanolyanok, van akinek a színes szagos kis videók segítenek tanulni, van akit meg a száraz tények. "

    Csakhogy egy interaktív tankönyvben benne vannak a száraz tények. Fordítva meg ez nem igaz.

    "Egyébként aki kis videók miatt akar fizikát tanulni, az nagyot koppan az egyetemen."

    Tévedés. Feleségem azért lett mikrobiológus mert anno megszerettették vele még általános iskolában, lehet egy kép, egy video, egy jó tanár. Ha már érdekli akkor meg önszorgalomból utána néz dolgoknak.
    Olyan ez mint a foci, ha leviszed a gyerekedet és nem köti le, akkor te hiána szeretnéd, hogy ő legyen a világ legjobb csatára ez soha nem fog megtörténni.
  • narumon #56
    Már megbeszéltük, az ehhez való einket előszőr ki kéne fejleszteni..
  • Roman #55
    A tanulást mindenkinél más segíti szerintem. Nekem piszokjó a hallás utáni memóm, szó szerint tudok idézni minden gond nélkül a hallott anyagokból. Meg remekül tudom motorosan bevésni a dolgokat, rajzokkal. De ha könyvből olvasva kell tanulnom, akkor csokoládé.

    Másokná' meg fordítva.

    De a http://www.youtube.com/user/jono03#p/c/6F5A027100A37163 dissection vidik, http://www.youtube.com/user/DoctorNajeeb Nadzsib dr. videói vitték a hátán a teljesítményem ^^ http://www.youtube.com/user/akramjfr Akram pedig nagybetűs TANÁR.

    Osztá' kéremszépen, amint megvannak a segédanyagok, tankönyvek, anyámpicsája, megvan az anyag 1%-a. 99%-ban meg azon múlik az elmélyülés-tanulás, hogy az illető gyerekje mit szeretne kihozni magából. Ha valaki nem akar, azt a Jóisten se képes tanítani ^^
  • mad mind #54
    Ez hülyeség. Ismerek egy csomó olyan embert, akik elolvassák a könyvet és megragad a fejükben, és olyanokat is, akiknek bármilyen videót mutatsz a biztonsági öv bekapcsolásáról, fél órát bénázik mire bekapcsolja. Az emberek nem ugyanolyanok, van akinek a színes szagos kis videók segítenek tanulni, van akit meg a száraz tények.
    Egyébként aki kis videók miatt akar fizikát tanulni, az nagyot koppan az egyetemen.
  • mad mind #53
    Mivel az oktatási rendszerben nem csak te vagy, ezért olyan eszközöket kellene alkalmazni, ami senkinél nem okoz problémát. Jelenleg az e-ink az egyetlen ami biztos, hogy senkinél nem okoz fejfájást, szemfáradást és pláne nem sugároz feléd semmit.
  • hurkaur #52
    Koszi a ted.com-os linket :)
  • narumon #51
    "Pontosan ugy, ahogy egy iskola sem lehet az. Ugyanis attol mukodik, ahogyan ki lett talalva."

    Ne haragudj de én azt látom, hogy a jelenlegi oktatási rendszer, pont, hogy NEM működik.