Berta Sándor

Saját készítésű termékek értékesítése egyszerűen

Az Etsy.com lehetővé teszi a felhasználók és a vállalkozások számára, hogy saját készítésű termékeiket közvetlenül értékesítsék. Az online platform 2006 óta működik és egyre népszerűbb.

Az amerikai oldal sikerességét jól bizonyítja, hogy tavaly már 600 millió dollár értékben adtak el a segítségével különböző árucikkeket. Matthew Stinchcomb, az Etsy.com Európáért felelős vezetője 35 éves, művészettörténésznek készült, de később a French Kicks nevű rockbanda énekese lett.

"Az Etsy talán úgy jellemezhető a legjobban egy mondatban, hogy egy olyan közösségi piactér, ahol az emberek kézzel készített árucikkeket adhatnak el és vásárolhatnak, közvetlenül a termékeket előállítóktól. Természetesen vannak szabályok, ezek közül a legfontosabb, hogy nem értékesíthetők a nem általunk készített eszközök. Ennek betartását szoftverekkel ellenőrizzük, de a folyamatban részt vesznek a közösség tagjai is. A cél az, hogy mindenki, aki egy adott árucikk elkészítésében szerepet játszott, könnyen azonosítható legyen." - jelentette ki Matthew Stinchcomb.


"A leggazdagabb kategóriát az ékszerek és a művészeti tárgyak jelentik, a legmagasabb forgalom karácsonykor és az új év első napján van. A legnagyobb piacunk az Egyesült Államok, de képviseltetjük magunkat Kanadában, Ausztráliában és Nagy-Britanniában is, vagyis alapvetően az angol nyelvterületen. Most azonban úgy döntöttünk, hogy más országokra összpontosítunk, így került szóba Franciaország, Németország, Hollandia, Olaszország és Spanyolország. Európában ugyanakkor kicsit nehezebb boldogulni, mivel az USA-ban alapvetően nyitottabban állnak az új projektekhez, mint itt. Ráadásul a helyzetet nehezíti, hogy például Németországban még mindig úgy tartják a felhasználók, hogy ami kézzel készült, az régimódi. Mi viszont azt tapasztaljuk, hogy az embereknek egyre inkább tetszenek a kézzel készített tárgyak és rájönnek, hogy ezek egyáltalán nem régimódi dolgok."

Az Etsy európai vezetője elmondta, hogy Franciaországban jelenleg három, Nagy-Britanniában kettő, Németországban hat, míg Amszterdamban egy munkatársuk dolgozik. Hamarosan megnyitják az írországi irodájukat, amiben komoly szerepet játszottak a kedvező helyi adófeltételek. A 35 éves szakember egyébként úgy került a platformhoz, hogy egy bostoni apartmanban Robert Kalin, az Etsy alapítója volt a lakótársa. Akkoriban pólókra nyomtatott különböző feliratokat és Kalin megkereste, hogy nem akar-e beszállni az üzletbe. Igent mondott a felkérésre és a marketing-, illetve a közösségi ügyek intézését vállalta el.

Stinchcomb elmondta, hogy az Etsy egyik legnagyobb konkurense az eBay, ugyanakkor a helyzetük érdekes, mert nagy mértékben függnek a PayPaltól, vagyis valójában partnerei is az aukciós portálnak. Emellett számos országban vannak olyan cégek, melyek próbálták lemásolni üzleti modelljüket. A vállalat fő befektetői közé tartozik Jim Breyer, a Facebook egyik fő támogatója; Fred Wilson, a Twitter és a Forsquare igazgatósági tagja és Caterina Fake, a Flickr alapítója.

Terveik között szerepel az új nyelveken való megjelenés, az online átutalások és a különböző pénznemek támogatása. A cél az, hogy hosszú távon mindenki szabadon értékesíthesse a platform segítségével saját termékeit. Ez ugyanúgy lehet egy zeneszám, mint egy étel. A lényeg, hogy egyedi árucikkekkel és ne a tömegeknek szánt termékekkel találkozzanak a honlapon a vásárlók.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • lamer the true #2
    Na igen, de mekkora közönsége lehet? 100 ezer? Meg kik mennek oda? Hát csóró magyarok. Szóval egy darabig nem szorongatja meg az etsy-t. Persze ne feledjük, hogy magánszemélyek csak számlát adva, (esetleg még adózni is kéne) árulhatnak bármit is, szóval csak figyelmesen.
  • DecenS #1
    ilyen van magyar kiadásban is... és talán nem is sokkal később indulhatott, mint az etsy.
    www.meska.hu