Gyurkity Péter
nVidia: nem fontos a DirectX 11
Az nVidia megindokolta, hogy miért nem rohannak előre a DirectX 11 technológiát támogató grafikus chipek terveinek közlésével - szerintük nem ez a platform viszi majd előre a szegmenst.
A pénzügyi elemzőknek megtartott konferencián a cég illetékesei elmondták, hogy egyáltalán nem tartják fontosnak a DirectX 11 technológia várható hatását, ez ugyanis közel sem viszi majd annyival előre a piacot, nem hajtja majd fel az új fejlesztések iránti keresletet, mint elődei. A hangsúly ehelyett az általános célú számításokra is használható grafikus vezérlőkön, illetve az ezt lehetővé tévő szoftveres megoldásokon lesz, így inkább saját fejlesztésükre koncentrálnak.
A cég vezetőnek meggyőződése, hogy a különleges, minden eddiginél látványosabb grafikai elemek és effektek megjelenése, valamint a lóerő puszta növelése helyett a hibrid felhasználás kapja a főszerepet az elkövetkező időszakban, így érdemesebb az ez utóbbit lehetővé tévő platformokon dolgozni. A GPGPU-technológia már nagyjából készen áll, így a jövőben a cég az olyan saját megoldásokra helyezné a hangsúlyt, mint amilyen a CUDA, a Stereo 3D Vision, illetve a PhysX. Eszerint a grafikus vezérlők piacán valami olyasmi menne végbe, mint ami a központi processzorok terén kezdődött több évvel ezelőtt, amikor az AMD kijelentette, hogy az órajel-versenynek többé nincs értelme.
Más kérdés, hogy az nVidia bajban van, hiszen míg az ATI már csaknem készen áll a Radeon HD 5000 sorozat első, egyben legerősebb példányainak piacra dobásával (DirectX 11 támogatással), addig ők a maguk részéről még nem közölték részletes terveiket. A GT300 nyilván készülőben van, de arról még megoszlanak a vélemények, hogy pontosan mit is várhatunk a cég következő generációjától. Nem csoda, hogy többek szerint az nVidia elveszítette vezető szerepét, immár az ATI/AMD kezdeményezhet, és ők egy sikeres rajttal komoly előnyre tehetnek szert a botladozó riválissal szemben.
Ebből a szempontból mindenképpen érdekes a DailyTech összeállítása, amely viszont éppen a vizuális élményre helyezi a hangsúlyt a DirectX 11 érkezésével kapcsolatban - kiemelve, hogy a Windows 95 óta minden egyes családtag egy új változattal jelent meg, elsősorban a játékosok éhségére építve. Meglátjuk, hogy a Windows 7 elődeihez hasonlóan felhajtó erőként jelenik-e majd meg a piacon.
A pénzügyi elemzőknek megtartott konferencián a cég illetékesei elmondták, hogy egyáltalán nem tartják fontosnak a DirectX 11 technológia várható hatását, ez ugyanis közel sem viszi majd annyival előre a piacot, nem hajtja majd fel az új fejlesztések iránti keresletet, mint elődei. A hangsúly ehelyett az általános célú számításokra is használható grafikus vezérlőkön, illetve az ezt lehetővé tévő szoftveres megoldásokon lesz, így inkább saját fejlesztésükre koncentrálnak.
A cég vezetőnek meggyőződése, hogy a különleges, minden eddiginél látványosabb grafikai elemek és effektek megjelenése, valamint a lóerő puszta növelése helyett a hibrid felhasználás kapja a főszerepet az elkövetkező időszakban, így érdemesebb az ez utóbbit lehetővé tévő platformokon dolgozni. A GPGPU-technológia már nagyjából készen áll, így a jövőben a cég az olyan saját megoldásokra helyezné a hangsúlyt, mint amilyen a CUDA, a Stereo 3D Vision, illetve a PhysX. Eszerint a grafikus vezérlők piacán valami olyasmi menne végbe, mint ami a központi processzorok terén kezdődött több évvel ezelőtt, amikor az AMD kijelentette, hogy az órajel-versenynek többé nincs értelme.
Más kérdés, hogy az nVidia bajban van, hiszen míg az ATI már csaknem készen áll a Radeon HD 5000 sorozat első, egyben legerősebb példányainak piacra dobásával (DirectX 11 támogatással), addig ők a maguk részéről még nem közölték részletes terveiket. A GT300 nyilván készülőben van, de arról még megoszlanak a vélemények, hogy pontosan mit is várhatunk a cég következő generációjától. Nem csoda, hogy többek szerint az nVidia elveszítette vezető szerepét, immár az ATI/AMD kezdeményezhet, és ők egy sikeres rajttal komoly előnyre tehetnek szert a botladozó riválissal szemben.
Ebből a szempontból mindenképpen érdekes a DailyTech összeállítása, amely viszont éppen a vizuális élményre helyezi a hangsúlyt a DirectX 11 érkezésével kapcsolatban - kiemelve, hogy a Windows 95 óta minden egyes családtag egy új változattal jelent meg, elsősorban a játékosok éhségére építve. Meglátjuk, hogy a Windows 7 elődeihez hasonlóan felhajtó erőként jelenik-e majd meg a piacon.