Gyurkity Péter
Az nVidia is bevásárolt: terítéken az Ageia
Folytatódnak a felvásárlások a számítástechnika, azon belül is a grafikus fejlesztések területén: az AMD után az nVidia is nagyobb akcióra szánta el magát, az áldozat pedig ezúttal az Ageia. A két cég jobb kompatibilitást ígér.
Az Ageia nem szorul különösebb bemutatásra, hiszen a cég már jó ideje hasztalan próbál új divatot teremteni az otthoni felhasználók körében, akik azonban nem nagyon hajlanak a PhysX bővítőkártyák megvásárlására. A speciális effekteket lehetővé tévő megoldás nem nyújt eleget árához képest, bár egyre több játék támaszkodik magára a szoftveres meghajtóra bizonyos számítások elvégzéséhez - anélkül, hogy mindez a játékos számára is azonnal látható különbséget eredményezne.
Az nVidia most úgy döntött, hogy a cég törekvéseit házon belül valósítja meg, természetesen saját fejlesztéseivel ötvözve. Ami az Ageia útitervét és terveit illeti, azokat valószínűleg egy laza mozdulattal a szemétbe hajítják, hogy az asztali GeForce grafikus kártyák által nyújtotta előnyöket terjesszék ki és az nVidia termékeit tegyék még vonzóbbá a felhasználók előtt. Az egyezség részleteit nem hozták nyilvánosságra, de gyanítható, hogy a jövőben a kompatibilitási problémák kiszűrése, valamint a fizikai motor és a társprocesszor egyes funkcióinak átemelése kapja majd a főszerepet.
Mivel a PhysX-et támogató és annak minden előnyét kihasználó játékok száma elenyésző, a szövetség megkötésétől nyilván semmilyen azonnali előnyre nem számíthatunk. Mindazonáltal a jövőben az nVidia a fizikai számításokra helyezheti a hangsúlyt, hogy kiemelje ezen a téren élvezett viszonylagos előnyét az AMD-vel szemben. Utóbbi most valóban hátrányban érezheti magát, hiszen a Havok FX motort a közelmúltban az Intel vásárolta fel, így mindkét elsődleges megoldás a riválisok kezére jutott.
Az igazi előrelépést a DirectX 11 megjelenésétől várják, amely a Microsoft ígérete szerint új funkciók támogatását is magával hozza majd. A részleteket egyelőre jótékony homály fedi, így számunkra a kivárás és a türelem marad az ajánlott útitárs.
Az Ageia nem szorul különösebb bemutatásra, hiszen a cég már jó ideje hasztalan próbál új divatot teremteni az otthoni felhasználók körében, akik azonban nem nagyon hajlanak a PhysX bővítőkártyák megvásárlására. A speciális effekteket lehetővé tévő megoldás nem nyújt eleget árához képest, bár egyre több játék támaszkodik magára a szoftveres meghajtóra bizonyos számítások elvégzéséhez - anélkül, hogy mindez a játékos számára is azonnal látható különbséget eredményezne.
Az nVidia most úgy döntött, hogy a cég törekvéseit házon belül valósítja meg, természetesen saját fejlesztéseivel ötvözve. Ami az Ageia útitervét és terveit illeti, azokat valószínűleg egy laza mozdulattal a szemétbe hajítják, hogy az asztali GeForce grafikus kártyák által nyújtotta előnyöket terjesszék ki és az nVidia termékeit tegyék még vonzóbbá a felhasználók előtt. Az egyezség részleteit nem hozták nyilvánosságra, de gyanítható, hogy a jövőben a kompatibilitási problémák kiszűrése, valamint a fizikai motor és a társprocesszor egyes funkcióinak átemelése kapja majd a főszerepet.
Mivel a PhysX-et támogató és annak minden előnyét kihasználó játékok száma elenyésző, a szövetség megkötésétől nyilván semmilyen azonnali előnyre nem számíthatunk. Mindazonáltal a jövőben az nVidia a fizikai számításokra helyezheti a hangsúlyt, hogy kiemelje ezen a téren élvezett viszonylagos előnyét az AMD-vel szemben. Utóbbi most valóban hátrányban érezheti magát, hiszen a Havok FX motort a közelmúltban az Intel vásárolta fel, így mindkét elsődleges megoldás a riválisok kezére jutott.
Az igazi előrelépést a DirectX 11 megjelenésétől várják, amely a Microsoft ígérete szerint új funkciók támogatását is magával hozza majd. A részleteket egyelőre jótékony homály fedi, így számunkra a kivárás és a türelem marad az ajánlott útitárs.