Napi Online
Átalakítja LCD-televíziói gyártását a Sony
Gyökeresen átalakítja televíziógyártását a Sony, miután ez a divíziója az elmúlt közel egy évtizedben ötmilliárd dollár veszteséget halmozott fel.
Valamit kiötlött a Sony vezetősége a japán nagyvállalat televíziógyártásának átalakítására, ám hogy pontosan mit, azt egyelőre csak találgatni lehet. A divízió az elmúlt nyolc esztendőben folyamatosan veszteségesen tevékenykedett, és a Sony LCD-tévéi háttérbe szorultak a koreai Samsung, illetve LG Electronics termékeivel szemben. Az átalakítás része lehet valamilyen szorosabb partneri szerződés egy másik televíziógyártóval, de a változás magával hozhatja a beszállítók megrostálását, a termékfejlesztés megújítását és az értékesítés átszervezését is - mondta a Nikkei japán üzleti lap kérdésére válaszolva Imada Mami, a vállalat szóvivője. A részletekről már ebben a hónapban dönthetnek.
A japán cég az elmúlt időszakban már próbált lépéseket tenni a tévégyártás veszteségeinek csökkentésére. Tavaly eladták a szlovákiai Sony-gyár 90 százalékát a tajvani Foxconn bérgyártóhoz tartozó Hon Hai Precision Industry Co.-nak és ugyanezt tették legnagyobb észak-amerikai üzemükkel. Nagyjából egy évvel ezelőtt új tulajdonoshoz került a Barcelonában lévő Sony-bázis is. Az elmúlt hetekben belső átszervezésekről számolt be a japán cég - a tévégyártásért felelős vezetőt áthelyezték a Sony Ericssonhoz -, és 19 százalékkal, 22 millió készülékre csökkentette idei éves tévéértékesítési előrejelzését.
A helyzet komolyságát mutatja, hogy találgatások szerint akár cakli-pakli el is adhatják a teljes tévégyártást. Ezzel a cég megszabadulna egy évi közel egymilliárd dollár veszteséget termelő ágazattól, amelynek azzal kell szembe néznie, hogy hiába a 3D-s és az internezetésre is alkalmas Bravia modellek, a vevők inkább a Sonyénál olcsóbb termékeket keresik. A divízió 2004 óta a Bloomberg számításai szerint - amelyben figyelembe vették az árfolyamváltozások hatását is - ötmilliárd dollár hiányt halmozott fel. Ugyanakkor a tévéeladások 1,2 ezer milliárd jen (15,5 milliárd dollár) bevételt hozott tavaly a Sonynak, amivel ez a vállalat legnagyobb forgalmat produkáló ágazata. A cég egyelőre tagadja, hogy a tévégyártás eladását tervezné.
Valamit kiötlött a Sony vezetősége a japán nagyvállalat televíziógyártásának átalakítására, ám hogy pontosan mit, azt egyelőre csak találgatni lehet. A divízió az elmúlt nyolc esztendőben folyamatosan veszteségesen tevékenykedett, és a Sony LCD-tévéi háttérbe szorultak a koreai Samsung, illetve LG Electronics termékeivel szemben. Az átalakítás része lehet valamilyen szorosabb partneri szerződés egy másik televíziógyártóval, de a változás magával hozhatja a beszállítók megrostálását, a termékfejlesztés megújítását és az értékesítés átszervezését is - mondta a Nikkei japán üzleti lap kérdésére válaszolva Imada Mami, a vállalat szóvivője. A részletekről már ebben a hónapban dönthetnek.
A japán cég az elmúlt időszakban már próbált lépéseket tenni a tévégyártás veszteségeinek csökkentésére. Tavaly eladták a szlovákiai Sony-gyár 90 százalékát a tajvani Foxconn bérgyártóhoz tartozó Hon Hai Precision Industry Co.-nak és ugyanezt tették legnagyobb észak-amerikai üzemükkel. Nagyjából egy évvel ezelőtt új tulajdonoshoz került a Barcelonában lévő Sony-bázis is. Az elmúlt hetekben belső átszervezésekről számolt be a japán cég - a tévégyártásért felelős vezetőt áthelyezték a Sony Ericssonhoz -, és 19 százalékkal, 22 millió készülékre csökkentette idei éves tévéértékesítési előrejelzését.
A helyzet komolyságát mutatja, hogy találgatások szerint akár cakli-pakli el is adhatják a teljes tévégyártást. Ezzel a cég megszabadulna egy évi közel egymilliárd dollár veszteséget termelő ágazattól, amelynek azzal kell szembe néznie, hogy hiába a 3D-s és az internezetésre is alkalmas Bravia modellek, a vevők inkább a Sonyénál olcsóbb termékeket keresik. A divízió 2004 óta a Bloomberg számításai szerint - amelyben figyelembe vették az árfolyamváltozások hatását is - ötmilliárd dollár hiányt halmozott fel. Ugyanakkor a tévéeladások 1,2 ezer milliárd jen (15,5 milliárd dollár) bevételt hozott tavaly a Sonynak, amivel ez a vállalat legnagyobb forgalmat produkáló ágazata. A cég egyelőre tagadja, hogy a tévégyártás eladását tervezné.