SG.hu
Ingyen adna egy OLED tévét egy cég, cserébe csak reklámokat kell nézni
A tévének két képernyője van, a második, kisebb kijelzőn reklámok és egyéb információk futnak. Erre is igaz, hogy nincs ingyen ebéd: ha egy termék vagy szolgáltatás ingyenesnek hirdeti magát, akkor ilyenkor a fogyasztó a termék.
A Pluto TV társalapítója, Ilya Pozin által létrehozott Telly egy olyan tévét kínál, amely úgy kompenzálja az ingyenességet, hogy egy második, kisebb kijelzőn reklámokat játszik le. A cég ezt a vékony képernyőcsíkot "Smart Display"-nek nevezi, amelyet egy soundbar választ el magától a tévétől. A reklámok megjelenítésén kívül számos egyéb infót lehet ezen közzétenni, például sporteredményeket, rendkívüli híreket, időjárásjelentést vagy akár tőzsdei árfolyamokat. A hirdetések a Smart Display jobb szélén vagy a képernyő bal oldalán jelenhetnek meg. "A Pluto TV társalapítójaként egy teljesen új üzleti modellt hoztam létre, amely elképesztő tévés tartalmakat kínál a nézőknek ingyen" - írja Pozin a bejelentésben. "Most a Tellyvel ehhez az eszközt is ingyenesen biztosítjuk".
Bár a hirdetések nem szakíthatják meg a fő kijelzőn nézett tartalmakat, ha nincs használatban a tévé a hirdetések mindkét kijelzőt használhatják. "Szó szerint több száz dolgon gondolkodunk, hogy a valaha volt legmegragadóbb hirdetési élményt hozzuk létre." - mondta Dallas Lawrence, a Telly stratégiai vezetője. Ezek közé tartozik például, hogy a cég a felhasználókat ajándékkártyával jutalmazza majd olyan szolgáltatásokhoz, mint a Netflix vagy a Starbucks, olyan dolgokban való részvételért, mint például a képernyőn zajló szavazások.
A fő kijelző egy 55 hüvelykes 4K HDR panel, amely a vállalat operációs rendszerén, a TellyOS-en keresztül kapcsolódik a másodlagos kijelzőhöz. A Telly egy ingyenes 4K Android TV eszközzel együtt érkezik, amellyel bármilyen streaming szolgáltatás nézhető. A készülék más streaming eszközökkel is kompatibilis, beleértve a Roku-t, az Amazon Fire Stick-et és az Apple TV-t. Három HDMI bemenettel, 2 USB bemenettel és egy tunerrel rendelkezik. A tévé azonban nem csak a két kijelzőből áll: a soundbar közepére egy kamerát is raktak. Ez lehetővé teszi a videókapcsolatot, például a Zoom használatát, illetve "ingyenes, fejlett mozgáskövető fitneszprogramok" használatát. Erre adatvédelmi okokból takarólemezt raktak, azaz tetszés szerint nyitható és zárható.
Persze ez az egész így is határokat feszeget, hiszen a Telly egy kamerával és mikrofonnal felszerelt, a reklámokat megjelenítő márkák által fizetett eszközt akar elhelyezni az otthonokban. Az adatvédelmi következmények messze túlmutatnak a Vizio, a Roku, az LG, a Samsung és más tévégyártók által használt nyomkövetésen. A Telly a nézési és aktivitási adatokra vonatkozó szabályzatában ki is jelenti, hogy "információkat gyűjthet az Ön által megtekintett audio- és videotartalmakról, a megtekintett csatornákról és a nézési munkamenetek időtartamáról", valamint arról, hogy "hogyan lép kapcsolatba" a tévével. Ez magában foglalja a keresések naplózását, a megnyomott gombok rögzítését és "az Ön és a TV-t használó más személyek fizikai jelenlétének figyelését egy adott időpontban".
Mindazonáltal a Telly senkit nem kötelez a programban való részvételre, de aki nem kíván részt venni az adatgyűjtésben akkor vagy vissza kell küldenie a tévét, vagy magának kell kifizetnie a két képernyős tévé és a soundbar költségét. Minden arra utal, hogy Pozin hatalmas célokat tűzött ki magának. és korábbi projektje, a Pluto TV az egyik legsikeresebb ingyenes, reklámokkal támogatott streaming TV szolgáltatás. Nyilván nem fogja senki erre cserélni a már otthonában lévő készüléket, de a Telly mert nagyot álmodni: a freetelly.com weboldalon lehet lefoglalni az 500 000 ingyenes tévé egyikét, amelyeket "idén nyáron" kezdenek el szállítani.
A Pluto TV társalapítója, Ilya Pozin által létrehozott Telly egy olyan tévét kínál, amely úgy kompenzálja az ingyenességet, hogy egy második, kisebb kijelzőn reklámokat játszik le. A cég ezt a vékony képernyőcsíkot "Smart Display"-nek nevezi, amelyet egy soundbar választ el magától a tévétől. A reklámok megjelenítésén kívül számos egyéb infót lehet ezen közzétenni, például sporteredményeket, rendkívüli híreket, időjárásjelentést vagy akár tőzsdei árfolyamokat. A hirdetések a Smart Display jobb szélén vagy a képernyő bal oldalán jelenhetnek meg. "A Pluto TV társalapítójaként egy teljesen új üzleti modellt hoztam létre, amely elképesztő tévés tartalmakat kínál a nézőknek ingyen" - írja Pozin a bejelentésben. "Most a Tellyvel ehhez az eszközt is ingyenesen biztosítjuk".
Bár a hirdetések nem szakíthatják meg a fő kijelzőn nézett tartalmakat, ha nincs használatban a tévé a hirdetések mindkét kijelzőt használhatják. "Szó szerint több száz dolgon gondolkodunk, hogy a valaha volt legmegragadóbb hirdetési élményt hozzuk létre." - mondta Dallas Lawrence, a Telly stratégiai vezetője. Ezek közé tartozik például, hogy a cég a felhasználókat ajándékkártyával jutalmazza majd olyan szolgáltatásokhoz, mint a Netflix vagy a Starbucks, olyan dolgokban való részvételért, mint például a képernyőn zajló szavazások.
A fő kijelző egy 55 hüvelykes 4K HDR panel, amely a vállalat operációs rendszerén, a TellyOS-en keresztül kapcsolódik a másodlagos kijelzőhöz. A Telly egy ingyenes 4K Android TV eszközzel együtt érkezik, amellyel bármilyen streaming szolgáltatás nézhető. A készülék más streaming eszközökkel is kompatibilis, beleértve a Roku-t, az Amazon Fire Stick-et és az Apple TV-t. Három HDMI bemenettel, 2 USB bemenettel és egy tunerrel rendelkezik. A tévé azonban nem csak a két kijelzőből áll: a soundbar közepére egy kamerát is raktak. Ez lehetővé teszi a videókapcsolatot, például a Zoom használatát, illetve "ingyenes, fejlett mozgáskövető fitneszprogramok" használatát. Erre adatvédelmi okokból takarólemezt raktak, azaz tetszés szerint nyitható és zárható.
Persze ez az egész így is határokat feszeget, hiszen a Telly egy kamerával és mikrofonnal felszerelt, a reklámokat megjelenítő márkák által fizetett eszközt akar elhelyezni az otthonokban. Az adatvédelmi következmények messze túlmutatnak a Vizio, a Roku, az LG, a Samsung és más tévégyártók által használt nyomkövetésen. A Telly a nézési és aktivitási adatokra vonatkozó szabályzatában ki is jelenti, hogy "információkat gyűjthet az Ön által megtekintett audio- és videotartalmakról, a megtekintett csatornákról és a nézési munkamenetek időtartamáról", valamint arról, hogy "hogyan lép kapcsolatba" a tévével. Ez magában foglalja a keresések naplózását, a megnyomott gombok rögzítését és "az Ön és a TV-t használó más személyek fizikai jelenlétének figyelését egy adott időpontban".
Mindazonáltal a Telly senkit nem kötelez a programban való részvételre, de aki nem kíván részt venni az adatgyűjtésben akkor vagy vissza kell küldenie a tévét, vagy magának kell kifizetnie a két képernyős tévé és a soundbar költségét. Minden arra utal, hogy Pozin hatalmas célokat tűzött ki magának. és korábbi projektje, a Pluto TV az egyik legsikeresebb ingyenes, reklámokkal támogatott streaming TV szolgáltatás. Nyilván nem fogja senki erre cserélni a már otthonában lévő készüléket, de a Telly mert nagyot álmodni: a freetelly.com weboldalon lehet lefoglalni az 500 000 ingyenes tévé egyikét, amelyeket "idén nyáron" kezdenek el szállítani.