Berta Sándor
Jól jön a közösségi portáloknak a gazdasági válság
Bármilyen furcsán is hangzik, a gazdasági krízisnek akadnak nyertesei is. E táborba tartoznak többek között a közösségi portálok, mivel felértékelődik a kapcsolati háló szerepe.
Az ok egyszerű: az aggódó, egzisztenciájukat, állásukat féltő felhasználók ugyanis az eddiginél sokkal szorosabb kapcsolatot tartanak ismerőseikkel, gyakrabban chatelnek, e-maileznek és látogatják a közösségi oldalakat. Az okok között szerepel a munkahely esetleges elvesztése miatti bizonytalanság is, sokan inkább előre új munkahelyet keresnek. Több hasonló honlap üzemeltetői arról számoltak be, hogy az elmúlt hetekben jelentősen nőtt a regisztrált látogatók száma. A válság szeptemberi kezdete óta például a LinkedIn esetében 25 százalékkal nőtt az új regisztrációk száma.
"A válság már tavaly szeptember óta megfigyelhető. Minden bizonnyal ezért is nő folyamatosan látogatóink tábora. Az elmúlt egy évben 4,25 millióról 6,53 millióra emelkedett a regisztrált tagjaink száma. A prémium-tagjaink 92 százaléka látogatta rendszeresen a honlapunkat. Ez a növekvő érdeklődés is azt bizonyítja, hogy a krízishelyzeteknek jótékony hatásuk is van, felgyorsítják a változási folyamatokat. Ezenkívül számos új csoport alakult, amelyek a csődbe jutott cégek, többek között a Lehman Brothers egykori munkatársaiból szerveződtek" - közölte Thorsten Vespermann, a Xing szóvivője.
"A gazdasági krízis egyértelművé tette a hálózatok és az információcsere fontosságát. Az új regisztrációk mellett az is megfigyelhető, hogy a felhasználók jóval aktívabbak, mint korábban. Ezt bizonyítja, hogy az elmúlt két hónapban 15 százalékkal nőtt az elküldött meghívók száma. Már a nyáron átlagosan két másodpercenként történt egy új regisztráció. Ez az arány pedig a válság óta csak tovább javult. Úgy vélem, immunisak vagyunk a válság hatásaival szemben" - jelentette ki Kevin Eyres, a LinkedIn európai ügyvezető igazgatója.
A Xing szintén a mostani krízishelyzet egyik nyertese lehet, mivel nincsenek sem adósságai és egyre nő a nyeresége. A tulajdonosok jelenleg 40 millió eurós likviditási alapból tudnak gazdálkodnak, ami segíthet abban, hogy a cég helyzete a gazdasági válság ellenére is stabil maradjon.
Az ok egyszerű: az aggódó, egzisztenciájukat, állásukat féltő felhasználók ugyanis az eddiginél sokkal szorosabb kapcsolatot tartanak ismerőseikkel, gyakrabban chatelnek, e-maileznek és látogatják a közösségi oldalakat. Az okok között szerepel a munkahely esetleges elvesztése miatti bizonytalanság is, sokan inkább előre új munkahelyet keresnek. Több hasonló honlap üzemeltetői arról számoltak be, hogy az elmúlt hetekben jelentősen nőtt a regisztrált látogatók száma. A válság szeptemberi kezdete óta például a LinkedIn esetében 25 százalékkal nőtt az új regisztrációk száma.
"A válság már tavaly szeptember óta megfigyelhető. Minden bizonnyal ezért is nő folyamatosan látogatóink tábora. Az elmúlt egy évben 4,25 millióról 6,53 millióra emelkedett a regisztrált tagjaink száma. A prémium-tagjaink 92 százaléka látogatta rendszeresen a honlapunkat. Ez a növekvő érdeklődés is azt bizonyítja, hogy a krízishelyzeteknek jótékony hatásuk is van, felgyorsítják a változási folyamatokat. Ezenkívül számos új csoport alakult, amelyek a csődbe jutott cégek, többek között a Lehman Brothers egykori munkatársaiból szerveződtek" - közölte Thorsten Vespermann, a Xing szóvivője.
"A gazdasági krízis egyértelművé tette a hálózatok és az információcsere fontosságát. Az új regisztrációk mellett az is megfigyelhető, hogy a felhasználók jóval aktívabbak, mint korábban. Ezt bizonyítja, hogy az elmúlt két hónapban 15 százalékkal nőtt az elküldött meghívók száma. Már a nyáron átlagosan két másodpercenként történt egy új regisztráció. Ez az arány pedig a válság óta csak tovább javult. Úgy vélem, immunisak vagyunk a válság hatásaival szemben" - jelentette ki Kevin Eyres, a LinkedIn európai ügyvezető igazgatója.
A Xing szintén a mostani krízishelyzet egyik nyertese lehet, mivel nincsenek sem adósságai és egyre nő a nyeresége. A tulajdonosok jelenleg 40 millió eurós likviditási alapból tudnak gazdálkodnak, ami segíthet abban, hogy a cég helyzete a gazdasági válság ellenére is stabil maradjon.