Berta Sándor

Online idegenvezetés csináld magad módon

A LOVO online utazási portálnál a látogatók profilokat hozhatnak létre, személyes információkat és ajánlásokat fogalmazhatnak meg. Itt valóban minden a felhasználókról szól.

"A profilok kizárólag az adott személyek tulajdonát képezik, senki másét. Nálunk nem futnak a háttérben szokásokat elemző programok. Mi úgy véljük, nem lehet eredetibb, hihetőbb információ annál, mint amit az emberek saját maguk osztanak meg másokkal. A LOVO egy olyan online idegenvezető, amely a közösségi portálok módszereit igyekszik más módon használni" - jelentette ki Roland Fleischhacker, a LOVO.cc vezetője. Az oldalt 2003-ban alapították és a szakemberek először technológiai, illetve szociológiai kutatásokat végeztek. Csak ezután, a tapasztalatok felhasználásával hozták létre a szolgáltatást.

Az oldal fő funkciója a valós idejű tanácsadás, legyen szó szabadidős tevékenységekről, utazási és szálláslehetőségekről, gasztronómiáról, sportról vagy éppen kultúráról. A felhasználói profilokra épülő ajánlatok és tippek közül némelyek a települések érdekes látnivalóira, nevezetességeire, mások a sport vagy kulturális szolgáltatásokra vonatkoznak. De ugyanúgy található részletes lista a mások által jónak minősített éttermekről, bárokról, sörözőkről, jazzklubokról, vendégházakról, wellness és hagyományos szállodákról, panziókról, múzeumokról, várakról, kastélyokról, fürdőkről, áruházakról, butikokról, golfhelyekről, nosztalgiavasutakról és állatkertekről.

Az információk egyaránt lekérhetők PC-ről, notebooktól vagy éppen mobiltelefonról. A rendszer előnye, hogy más találatokat mutat például reggel és este. Egy éjszakai bárra vonatkozó adatok, ajánlások nem fognak megjelenni kora reggel. Egy viharban a szolgáltatás nem fogja kilistázni a sziklamászási lehetőségeket. A LOVO-nál 15 életmód-csoport van és a honlap a keresési találatokat az egyes csoportok tagjainak minősítései szerint rendszerezi. "Egy jó példa a rendszer működésére: két 50 éven felüli agglegénynek alapesetben nem fog olyan bárt ajánlani, amelyet alapvetően huszonévesek látogatnak" - nyilatkozta Fleischhacker.

Külső funkcióként elérhető a Google Maps, a T-Mobile LBS-platformja, gyakorlatilag az összes internetes menetrend, a Wetter.at időjárási honlap. A partnerek között megtalálható a Die Presse és a Google. A honlap előnye, hogy nem elemzi a látogatók szokásait, érdeklődési körét. Ugyan megadható a beállítások között, hogy valakinek megmutassa a LOVO az aktuális helyzetét a mobilján keresztül, de ezeket az adatokat sem tárolják. Fleischhacker elmondta, hogy eddig 4 millió eurót fektettek be a programba. Az összeg egy részét saját maguk állták, de a projektet támogatta az osztrák gazdasági minisztérium és Bécs városa is. A LOVO jelenleg ausztriai, csehországi, szlovákiai és olaszországi ajánlásokat tartalmaz.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!