Berta Sándor
Tripwolf: utazási platform és közösségi portál egyben
Mi sül ki, hogy ha ötvözzük a Lonely Planetet és a Facebookot? A válasz a Tripwolf, amely jóval több egy egyszerű utazási honlapnál.
Aki ma online tervezi meg az utazását, az rendkívül sok ajánlat közül válogathat és nagyon sok segítséget kaphat a világhálón. Ma már az interneten lehet foglalni hotelszobát, előre megrendelhetők a repülőjegyek és akár az egész nyaralás is megtervezhető. A Tripwolf az összes problémára igyekszik megoldást nyújtani, de jóval több egy átlagosan utazási oldalnál. A honlap létrehozói ugyanis igyekeztek ötvözni az utazásokkal kapcsolatos tudnivalókat egy közösségi portállal.
Az új generációs idegenvezető elsősorban a MairDumont kiadó kínálatára épít. Minden a cég által eddig megjelentetett könyv tartalma megtalálható ugyanis az adatbázisában és ezeket a beszámolókat a többi látogató tippjeivel és fotóival egészítik ki. A következő lépcső a hotelszoba- és a repülőjegy-foglalás elérhetővé tétele lesz. "A Tripwolf a Facebook és a Lonely Planet ötvözete. Az ötlet még évekkel ezelőtt - kollégámmal, Alexander Triebbel közösen - jött" - nyilatkozta Sebastian Heinzel, a portál társalapítója. A Tripwolf székhelye Bécsben van, a cég jelenleg már tíz alkalmazottat foglalkoztat, köztük van néhány budapesti programozó és New York-i szakember. Az oldal nyolc hete érhető el, igaz egyelőre csak kísérleti jelleggel működik. Ennek ellenére már 4000-en regisztrálták magukat, jóval többen, mint amennyire előzetesen számítottak.
A honlapon a regisztráció után bárki összeállíthatja saját utazási repertoárját, kedvenc helyeinek listáját. Az adatbázisban kereken 200 000 meghatározás van, ezeket egészítik ki a Google Maps adatok és a felhasználók beszámolói, fotói. Megtudható, hogy éppen hol, milyen kulturális, sport, szórakoztató, éjszakai vagy gasztronómiai események zajlanak, milyenek a szállás-, a vásárlási és a kikapcsolódási lehetőségek. A megtetsző utazási beszámolók húzd és vidd módszerrel lementhetők és amennyiben kész az utazási terv, az egyetlen kattintásra PDF-fájllá alakítható át és kinyomtatható.
A Tripwolf előnye, hogy létrehozhatók saját hálózatok, amelyekbe a számunkra szimpatikus felhasználókat hívhatjuk meg és közös utazási ajánlatokat tehetnek, amelyeket tippekkel, naplókkal és fotókkal egészíthetnek ki. Vannak tripguruk is. Ők olyan személyek, akik önként vállalják, hogy egy adott város vagy ország legátfogóbb ismerőivé válnak. Így létrehozható mondjuk Budapest- vagy éppen Párizs-hálózat, de már vannak tripguruk például Közép-Üzbegisztánban is.
Az oldal német és angol nyelven érhető el és az online utazási piac egyre dinamikusabban növekszik. Európában ez a piac tavaly 50 milliárdos forgalmat bonyolított. A kereslet így adott és a MairDumont, illetve az i5invest több százezer eurós támogatásainak, valamint a reklámbevételeknek köszönhetően a portál jövője is biztosítva van. A tervek szerint 2010-re a havi látogatások száma elérheti az 5,5 milliót. Hogy ezt elérhessék, a tulajdonosak sok céggel, illetve intézménnyel, például időjárási honlapokkal és egyetemekkel egyaránt igyekeznek együttműködni. "Ezenkívül már dolgozunk a Tripwolf iPhone-verzióján is. Nem csak egy optimalizált változatot akarunk létrehozni, hanem azt szeretnénk, hogy az utazási információkat bárki magával vihesse" - tette hozzá Sebastian Heinzel.
Aki ma online tervezi meg az utazását, az rendkívül sok ajánlat közül válogathat és nagyon sok segítséget kaphat a világhálón. Ma már az interneten lehet foglalni hotelszobát, előre megrendelhetők a repülőjegyek és akár az egész nyaralás is megtervezhető. A Tripwolf az összes problémára igyekszik megoldást nyújtani, de jóval több egy átlagosan utazási oldalnál. A honlap létrehozói ugyanis igyekeztek ötvözni az utazásokkal kapcsolatos tudnivalókat egy közösségi portállal.
Az új generációs idegenvezető elsősorban a MairDumont kiadó kínálatára épít. Minden a cég által eddig megjelentetett könyv tartalma megtalálható ugyanis az adatbázisában és ezeket a beszámolókat a többi látogató tippjeivel és fotóival egészítik ki. A következő lépcső a hotelszoba- és a repülőjegy-foglalás elérhetővé tétele lesz. "A Tripwolf a Facebook és a Lonely Planet ötvözete. Az ötlet még évekkel ezelőtt - kollégámmal, Alexander Triebbel közösen - jött" - nyilatkozta Sebastian Heinzel, a portál társalapítója. A Tripwolf székhelye Bécsben van, a cég jelenleg már tíz alkalmazottat foglalkoztat, köztük van néhány budapesti programozó és New York-i szakember. Az oldal nyolc hete érhető el, igaz egyelőre csak kísérleti jelleggel működik. Ennek ellenére már 4000-en regisztrálták magukat, jóval többen, mint amennyire előzetesen számítottak.
A honlapon a regisztráció után bárki összeállíthatja saját utazási repertoárját, kedvenc helyeinek listáját. Az adatbázisban kereken 200 000 meghatározás van, ezeket egészítik ki a Google Maps adatok és a felhasználók beszámolói, fotói. Megtudható, hogy éppen hol, milyen kulturális, sport, szórakoztató, éjszakai vagy gasztronómiai események zajlanak, milyenek a szállás-, a vásárlási és a kikapcsolódási lehetőségek. A megtetsző utazási beszámolók húzd és vidd módszerrel lementhetők és amennyiben kész az utazási terv, az egyetlen kattintásra PDF-fájllá alakítható át és kinyomtatható.
A Tripwolf előnye, hogy létrehozhatók saját hálózatok, amelyekbe a számunkra szimpatikus felhasználókat hívhatjuk meg és közös utazási ajánlatokat tehetnek, amelyeket tippekkel, naplókkal és fotókkal egészíthetnek ki. Vannak tripguruk is. Ők olyan személyek, akik önként vállalják, hogy egy adott város vagy ország legátfogóbb ismerőivé válnak. Így létrehozható mondjuk Budapest- vagy éppen Párizs-hálózat, de már vannak tripguruk például Közép-Üzbegisztánban is.
Az oldal német és angol nyelven érhető el és az online utazási piac egyre dinamikusabban növekszik. Európában ez a piac tavaly 50 milliárdos forgalmat bonyolított. A kereslet így adott és a MairDumont, illetve az i5invest több százezer eurós támogatásainak, valamint a reklámbevételeknek köszönhetően a portál jövője is biztosítva van. A tervek szerint 2010-re a havi látogatások száma elérheti az 5,5 milliót. Hogy ezt elérhessék, a tulajdonosak sok céggel, illetve intézménnyel, például időjárási honlapokkal és egyetemekkel egyaránt igyekeznek együttműködni. "Ezenkívül már dolgozunk a Tripwolf iPhone-verzióján is. Nem csak egy optimalizált változatot akarunk létrehozni, hanem azt szeretnénk, hogy az utazási információkat bárki magával vihesse" - tette hozzá Sebastian Heinzel.