Gyurkity Péter
Gyorsan akarta megszerezni a Yahoot a Microsoft
A szoftvercég a kútba esett ajánlat után most magyarázza bizonyítványát. Szerintük a Yahoo jobban járt volna velük, amennyiben időben megállapodnak. Utóbbi azonban inkább a Google-t választotta.
Azt már péntek óta tudjuk, hogy a Yahoo a Microsoft kitartó ostroma ellenére mégis a Google ajánlatát tartotta számára kedvezőbbnek, ezért hirdetési rendszerét legnagyobb riválisával hozta közös nevezőre. Hogy ez pontosan miért jobb számukra, az nekünk földi halandóknak egyelőre nem igazán világos, ám a szoftvercég egyik vezetője egy körlevélben ismertette Redmond álláspontját.
Persze azt Kevin Johnson, a Windows és Windows Live részleg első emberének levele esetében sem mondhatjuk, hogy mindezt a nagyközönségnek szánták volna, a levél tartalma mégis kiszivárgott, így mi is megismerhetjük az eddig bizalmasan kezelt részleteket. Többek között azt, hogy már március 10-én közölték a Yahoo vezetésével, hogy legkésőbb április végéig szeretnének megállapodni, mivel az egyesülést csak ebben az esetben tudnák lezárni még a naptári év vége előtt. Ez azonban a felvásárlási ár körüli viták miatt elmaradt, mint ahogy az ezt követően megtett újabb ajánlat sem vezetett sikerre.
A Microsoft ugyanis a tétovázást látva egy újabb ajánlattal fordult a keresőcéghez. Ebben egészen pontosan 8 milliárd dollárt fizettek volna ki a cég 16 százalékáért, további 1 milliárdot pedig a keresőplatformét. A bevételek megosztásáról szóló rész évenként újabb 1 milliárd dollárt eredményezett volna a Yahoo számára, mivel a jelenleginél jobb eredményeket ígértek számukra az első három évben. Ez sem volt elég azonban a vezetés meggyőzéséhez, így Johnson most már hiába állítja, hogy az ő ajánlatuk révén a keresőcég sokkal jobban járt volna.
Az együttműködés elmaradása ellenére a szoftvercég továbbra is javítani igyekszik helyzetét az online keresők és egyéb szolgáltatások területén. Ebben játszhat fontos szerepet a HP-vel kötött szerződés, amelynek részeként az első számú PC-gyártó a Live Search Toolbar szoftvert minden, a tengerentúlon értékesítendő személyi számítógépben felhasználja 2009 januárjától.
Azt már péntek óta tudjuk, hogy a Yahoo a Microsoft kitartó ostroma ellenére mégis a Google ajánlatát tartotta számára kedvezőbbnek, ezért hirdetési rendszerét legnagyobb riválisával hozta közös nevezőre. Hogy ez pontosan miért jobb számukra, az nekünk földi halandóknak egyelőre nem igazán világos, ám a szoftvercég egyik vezetője egy körlevélben ismertette Redmond álláspontját.
Persze azt Kevin Johnson, a Windows és Windows Live részleg első emberének levele esetében sem mondhatjuk, hogy mindezt a nagyközönségnek szánták volna, a levél tartalma mégis kiszivárgott, így mi is megismerhetjük az eddig bizalmasan kezelt részleteket. Többek között azt, hogy már március 10-én közölték a Yahoo vezetésével, hogy legkésőbb április végéig szeretnének megállapodni, mivel az egyesülést csak ebben az esetben tudnák lezárni még a naptári év vége előtt. Ez azonban a felvásárlási ár körüli viták miatt elmaradt, mint ahogy az ezt követően megtett újabb ajánlat sem vezetett sikerre.
A Microsoft ugyanis a tétovázást látva egy újabb ajánlattal fordult a keresőcéghez. Ebben egészen pontosan 8 milliárd dollárt fizettek volna ki a cég 16 százalékáért, további 1 milliárdot pedig a keresőplatformét. A bevételek megosztásáról szóló rész évenként újabb 1 milliárd dollárt eredményezett volna a Yahoo számára, mivel a jelenleginél jobb eredményeket ígértek számukra az első három évben. Ez sem volt elég azonban a vezetés meggyőzéséhez, így Johnson most már hiába állítja, hogy az ő ajánlatuk révén a keresőcég sokkal jobban járt volna.
Az együttműködés elmaradása ellenére a szoftvercég továbbra is javítani igyekszik helyzetét az online keresők és egyéb szolgáltatások területén. Ebben játszhat fontos szerepet a HP-vel kötött szerződés, amelynek részeként az első számú PC-gyártó a Live Search Toolbar szoftvert minden, a tengerentúlon értékesítendő személyi számítógépben felhasználja 2009 januárjától.