Napi Online

Megegyezett a Yahoo és a Google

A Yahoo a Google-lal flörtöl, miután kikosarazta a Microsoftot.

A Yahoo részvényei némi áremelkedéssel reagáltak arra a hírre, hogy a társaság megegyezett a Google-lal az utóbbi internetes hirdetési rendszerének használatáról. A megállapodás nem tartalmaz kizárólagosságot, azaz például a Yahoo-nak nem kell kidobnia saját technológiáját, továbbra is fejlesztgetheti azt. A társaság bejelentése szerint az üzlet az első évben 250-450 millió üzemi cash flow-t eredményezhet.

A hír nem sokkal azután látott napvilágot, hogy végleg megszakadtak a tárgyalások a Yahoo és a Microsoft között, s így a redmondi szoftvermamutnak le kell mondania arról, hogy bekebelezze a világ második legnépszerűbb internetes keresőjét üzemeltető céget. Ez a bejelentés 12 százalékkal nyomta lejjebb a Yahoo részvényárfolyamát. A befektetők csalódottsága érhető, hiszen azóta, hogy a Microsoft februárban megtette részvényenként 33 dolláros ajánlatát a társaságra, vásárlásaikkal 60 százalékkal nyomták feljebb a Yahoo árfolyamát.

Az internetes cég részvényeseinek egy része, élükön a milliárdos Carl Icahn "aktivista befektetővel" hetek óta próbálják megdolgozni a társaság igazgatóságát, hogy mégis egyezzen meg a Microsofttal. Icahn fel akarta forgatni a Yahoo igazgatóságát az ügy érdekében: új, a Microsoft-ajánlat elfogadását támogató igazgatósági tagokat akart delegálni a vezetőségbe. Icahn nem kommentálta a tárgyalások megszakadásának hírét. Szakértők szerint egyébként az internetes vállalat intézményi befektetőknek egy ideje szimplán elegük volt a cégvezetés húzódozásából.

A Microsoftnak még azzal sem sikerült megoldania a problémát, hogy megpróbálta megszerezni a tejet anélkül, hogy megvenné a tehenet. Egy hónappal ezelőtt olyan együttműködési megállapodást ajánlott a Yahoo-nak, ami nem jelentette volna annak felvásárlását. Eszerint Microsoft reklámokat helyezett volna el a Yahoo keresési találatokhoz rendelt hirdetési rendszerében. Ezzel megtorpedózta volna a most tető alá hozott megállapodást a Google-lal.

A Yahoo és a Google együttműködése ugyanakkor bizonyosan felkelti a versenyhatóságok érdeklődését. Mivel a világháló két legnagyobb hirdetésszervezőjéről van szó, kooperációjuk a kívánatos kíméletlen piaci harc korlátozásával járhat.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!