Berta Sándor
A Facebook látogatói nem kérnek a reklámokból
Egyáltalán nem örülnek a Facebook tagjai, hogy két hete már hirdetések is láthatók a világ egyik legnépszerűbb közösségi portálján.
Az oldal üzemeltetői két héttel ezelőtt döntöttek úgy, hogy kísérleti jelleggel megnyitják a honlapot a reklámügynökségek előtt. A cégeknek lehetőségük nyílik a Facebook regisztrált tagjai online mozijegy-, könyv- és ajándékvásárlási szokásainak a feltérképezésére, a Facebook Beacon nevű kezdeményezés azonban korántsem aratott osztatlan sikert.
Minden internetes vásárlás után egy kis ablak jelenik meg a regisztrált tagok képernyőjén, amelyben arról tájékoztatják őket, hogy a tranzakciót feljegyezték és a rögzített adatokat reklámcélokra használják fel. Ugyan a közösségi portál működtetői minden egyes esetben a felhasználók beleegyezését kérik, azonban az egész folyamat túl gyors (az ablak mindössze 20 másodpercig látható, utána eltűnik), így sok embernek még arra sincs ideje, hogy rendesen tanulmányozza a megjelenített információkat, emiatt inkább automatikusan elfogadják a tájékoztatókat.
Máris számos internetező és adatvédelmi szakember, valamint az egyik legismertebb amerikai civil szervezet, az Electronic Frontier Foundation (EFF) is bírálta a megoldás miatt a Facebookot. A MoveOn polgárjogi csoport pedig még online petíciót is indított az adattárolás beszüntetésére, mondván, az sérti a látogatók személyes jogait. A tiltakozó levelet eddig 3000 regisztrált tag írta alá. A közösségi portál egyik szóvivője viszont megvédte az eljárást, mondván az oldal továbbra is ingyenes, vagyis a reklámok miatt a felhasználóknak nem kell plusz díjakat fizetniük.
Korábban egyébként már napvilágot láttak olyan vélemények, miszerint nem véletlenül voltak eddig reklám-elutasítók a nagy közösségi oldalak. Ennek oka, hogy sok honlap üzemeltetője attól félt, hogy amennyiben enged a reklámügynökségeknek és hirdetéseket jelentet meg, elveszítheti a felhasználói táborát vagy annak egy jelentős részét.
Nos, ez még nem következett be, de az biztos, hogy ezzel a lépéssel a Facebook nem lett népszerűbb az internetezők között.
Az oldal üzemeltetői két héttel ezelőtt döntöttek úgy, hogy kísérleti jelleggel megnyitják a honlapot a reklámügynökségek előtt. A cégeknek lehetőségük nyílik a Facebook regisztrált tagjai online mozijegy-, könyv- és ajándékvásárlási szokásainak a feltérképezésére, a Facebook Beacon nevű kezdeményezés azonban korántsem aratott osztatlan sikert.
Minden internetes vásárlás után egy kis ablak jelenik meg a regisztrált tagok képernyőjén, amelyben arról tájékoztatják őket, hogy a tranzakciót feljegyezték és a rögzített adatokat reklámcélokra használják fel. Ugyan a közösségi portál működtetői minden egyes esetben a felhasználók beleegyezését kérik, azonban az egész folyamat túl gyors (az ablak mindössze 20 másodpercig látható, utána eltűnik), így sok embernek még arra sincs ideje, hogy rendesen tanulmányozza a megjelenített információkat, emiatt inkább automatikusan elfogadják a tájékoztatókat.
Máris számos internetező és adatvédelmi szakember, valamint az egyik legismertebb amerikai civil szervezet, az Electronic Frontier Foundation (EFF) is bírálta a megoldás miatt a Facebookot. A MoveOn polgárjogi csoport pedig még online petíciót is indított az adattárolás beszüntetésére, mondván, az sérti a látogatók személyes jogait. A tiltakozó levelet eddig 3000 regisztrált tag írta alá. A közösségi portál egyik szóvivője viszont megvédte az eljárást, mondván az oldal továbbra is ingyenes, vagyis a reklámok miatt a felhasználóknak nem kell plusz díjakat fizetniük.
Korábban egyébként már napvilágot láttak olyan vélemények, miszerint nem véletlenül voltak eddig reklám-elutasítók a nagy közösségi oldalak. Ennek oka, hogy sok honlap üzemeltetője attól félt, hogy amennyiben enged a reklámügynökségeknek és hirdetéseket jelentet meg, elveszítheti a felhasználói táborát vagy annak egy jelentős részét.
Nos, ez még nem következett be, de az biztos, hogy ezzel a lépéssel a Facebook nem lett népszerűbb az internetezők között.