Berta Sándor
Mégis engedélyezi a külső reklámokat a Xing
A tavaly óta a tőzsdén is jegyzett platform vezetői beadták a derekukat és így a Xing is elérhetővé válik a reklámcégek hirdetései számára. A közösségi portál működtetői azt remélik, hogy az új bevetéli forrásból tovább fejleszthetik az oldalt.
"A felhasználók klasszikus célzott reklámokkal találkozhatnak majd a honlapon, felbukkanó ablakokkal azonban nem. Első lépésként csak az oldalak kis részén lesznek láthatók hirdetések, de a reklámfelületeket 2008-től fokozatosan növelni fogjuk. Fontos, hogy ez a nyitás ne menjen a használhatóság rovására, ezért a hirdetési partnereknek nem lesz beleszólásuk a platformon megjelenő tartalmakba" - közölte Daniela Hinrichs, a Xing kommunikációs részlegének munkatársa.
Eldőlt az is, hogy a hirdetéseket a Premium-tagok kivételével minden látogató láthatja majd. "Június 30-án már 285 000 Premium-tagot regisztráltunk, ami 84,7 százalékos növekedést jelent a tavalyi esztendő hasonló időszakához képest. Jelenleg már összesen négymillió regisztrált látogatónk van" - emelte ki a szakember.
A bejelentés azért érdekes, mert korábban a portál - sok más közösségi oldalhoz hasonlóan - mereven elzárkózott az online reklámok megjelentetésétől, mert - joggal - attól tartott, hogy ezek a tartalmak elijeszthetik a felhasználókat, hiszen egy közösségi portálra általában nem reklámok nézegetése miatt látogatnak az emberek. Ráadásul az oldalak többségét irritálta az is, hogy az online reklámügynökségek csupán egyszerű reklámhordozóként, a jövőben aranytojást tojó tyúkokként tekintenek rájuk.
"A felhasználók klasszikus célzott reklámokkal találkozhatnak majd a honlapon, felbukkanó ablakokkal azonban nem. Első lépésként csak az oldalak kis részén lesznek láthatók hirdetések, de a reklámfelületeket 2008-től fokozatosan növelni fogjuk. Fontos, hogy ez a nyitás ne menjen a használhatóság rovására, ezért a hirdetési partnereknek nem lesz beleszólásuk a platformon megjelenő tartalmakba" - közölte Daniela Hinrichs, a Xing kommunikációs részlegének munkatársa.
Eldőlt az is, hogy a hirdetéseket a Premium-tagok kivételével minden látogató láthatja majd. "Június 30-án már 285 000 Premium-tagot regisztráltunk, ami 84,7 százalékos növekedést jelent a tavalyi esztendő hasonló időszakához képest. Jelenleg már összesen négymillió regisztrált látogatónk van" - emelte ki a szakember.
A bejelentés azért érdekes, mert korábban a portál - sok más közösségi oldalhoz hasonlóan - mereven elzárkózott az online reklámok megjelentetésétől, mert - joggal - attól tartott, hogy ezek a tartalmak elijeszthetik a felhasználókat, hiszen egy közösségi portálra általában nem reklámok nézegetése miatt látogatnak az emberek. Ráadásul az oldalak többségét irritálta az is, hogy az online reklámügynökségek csupán egyszerű reklámhordozóként, a jövőben aranytojást tojó tyúkokként tekintenek rájuk.