Berta Sándor

Felhasználó készítette egy zenekar új videoklipjét

A videomegosztó portálok látogatói a jövőben akár új feladatokat is kaphatnak, amennyiben elég kitartást, bátorságot és kreativitást éreznek magukban.

Jól bizonyítja ezt, hogy a Fantasztikus négyes nevű német zenekar legutóbb a MyVideo német videomegosztó oldalon ajánlotta fel a rajongóinak, hogy készítsék el a legújabb videoklipjét. Az együttes két hónappal ezelőtt indította el a kezdeményezést. A projektet támogatja a Vodafone, a ProSieben és a Radio Energy is. A Fantasztikus négyes tagjai olyan kreatív embereket kerestek, akik készek elkészíteni az új klipjük tervezetét.

A versenyre három hét alatt összesen több mint 300 klipet küldtek be már az első három héten. A zenekar ezek közül választotta ki a legjobb huszat, amelyek elkészítésére a felkért rendezőknek négy hetük volt. A megmérettetést végül egy svájci felhasználó, Sascha Kämpf nyerte meg, aki 44 444 eurót kapott. A klipet azóta hivatalosan is bemutatta a ProSieben német televízióadó és felkerült a MyVideóra is. A többi 19 mű alkotójának sem kell azonban búsulnia, hiszen klipjeik felkerülnek a Fantasztikus négyes 20 éve című videokazettára és DVD-re.

"Egy ideje megfigyelhető az a folyamat, hogy egyre több művész online akciókkal akar közelebb kerülni a rajongóihoz és ezekkel az ötletekkel akarják növelni a felhasználók interaktivitását. Számos előadó szeretné az eddiginél szorosabban bevonni az internetezőket döntéseibe. Jó példa erre a Radiohead lépése is. Ráadásul a világháló kitűnő lehetőséget nyújt a rajongókkal való kapcsolattartásra és szinte azonnal lemérhető, hogy az emberek miként fogadnak egy új dalt vagy albumot" - jelentette ki a MyVideo szóvivője. Németországban nem ez volt az első hasonló program. Korábban a Popkomm zenei kiállítás előtt hirdettek egy tehetségkutató versenyt, amelynek a nyertese felléphetett a nyitóünnepségen.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • LizardX #3
    Hát, Németországban nem nagyon lehet 20-35 év közötti ember, aki nem ismerné a zenekart. Én nem szeretem, de nagy névnek számítanak/számítottak valamikor.
  • s2rk2ny #2
    szvsz a klipp tök jó!
    tehetséges az a Sascha gyerek...
  • jasszka #1
    Ez baromira jó reklámfogás volt
    kíváncsi vok, hányan nézték meg a klippet a hír után, akik még sose hallottak a bandáról