Gyurkity Péter

A Microsoft is 18 hónapig tárolja az internetezők adatait

A Google után a Microsoft is közzétette adatmegőrzési gyakorlatát és ezzel egy időben az összes érdekelt cég figyelmét felhívta az ágazati szintű egyeztetések jelentőségére. A cég szintén másfél év után névtelenítené az adatokat.

A szoftvercég közleményéből kiderül, hogy ők is fontosnak tartják a helyzet tisztázását, ezért közlik saját gyakorlatukat, követve a Google példáját. Bár meglehetősen sokat késtek a lépéssel és az Európai Bizottság is több alkalommal érdeklődött ebben a kérdésben, a cég másodikként állt elő a farbával - az Ask.com azonnal csatlakozott a kezdeményezéshez és ők is a tárgyalások megkezdését javasolják a riválisoknak.

A Microsoft a Google-hoz hasonlóan 18 hónapig tárolná a fontosabb keresési adatokat, ezt követően névtelenítené azokat, hogy megvédje a felhasználók személyes jogait. Az egyetlen változtatás, hogy a keresőcéggel ellentétben a lépés visszamenőleg is érvényes, vagyis nem csak a jövőbeni keresésekre vonatkozik. A "Live Search" keresőportálon végrehajtott kereséseknél a felhasználó beleegyezése esetén tovább is őrizhetik az adatokat, ám alapesetben a 18 hónapos szabályt követik. Az eltárolt információkat a közlemény szerint a személyes adatoktól, email címektől és telefonszámoktól elkülönítve tárolják, az úgynevezett süti fájlokat pedig végleg törlik, igyekezvén kiszűrni azok illetéktelen felhasználását.

Bár a várakozások szerint mind az USA, mind az EU üdvözli majd a lépést, a cég további kritikára számíthat azon tervei miatt, amelyek a nagy online hirdetőplatformok beolvasztását, az azokkal történő egyesülést célozzák. Ebben szintén nincsenek egyedül - a Google a DoubleClick felvásárlásának jóváhagyására vár, míg Redmond 6 milliárd dollárért szerezné meg az aQuantive céget. Itt szintén a személyes jogok védelmével kapcsolatban hangoztak el kifogások, különös tekintettel a hirdetési platformok által eltárolt adatok miatt. Mindkét cégnél további lépésekre lesz szükség, hogy elhárítsák ezen ellenérveket.

A cég egyébként 7,3 százalékkal, 3,04 milliárd dollárra növelte nettó nyereségét pénzügyi éve június 30-án zárult utolsó negyedévében az egy évvel korábbihoz képest. Az árbevétel 13 százalékkal, 13,4 milliárd dollárra kúszott fel. A profit ugyan megegyezett az elemzők várakozásával, ám a PC-piac növekedése nem lendített annyit a Windows Vista értékesítésén, mint sokan várták, ezért az egyesült államokbeli cég részvényeinek árfolyama 2 százalékkal csökkent.

A viszonylag jó eredmény ellentétes folyamatok eredője. Míg a társaság irodai és vállalati szoftvereket forgalmazó, illetve online szolgáltatásokat nyújtó divíziója 19-19 százalékkal növelte forgalmát - az utóbbin belül a webes hirdetésekből származó bevételek a várakozásokat messze felülmúlva, 33 százalékkal nőttek -, addig az xBox videojáték-konzol garanciális javítási költségei nyelték a bevételeket és a Vista forgalma csak a cégvezetés várakozásának alsó határát érte el.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Penge4 #1
    Na bumm. Az anyakönyvi hivatal meg életünk végéig tárolja az adatokat, a rendőrség szintén.
    Majd akkor lesz az ilyen cikkeknek értelme, ha azt olvasom, hogy valaki feltörte a Google/Microsoft szerverét és ellopta, majd közzétette több forgalmas weboldalon Kovács Józsi bácsi személyes adatait.