Gyurkity Péter

A Google riválisait is megvizsgálja az EU

Miután a Google együttműködött az európai féllel és hajlandó volt az adatmegőrzési periódust csökkenteni, az illetékesek úgy döntöttek, hogy a riválisokat is kérdőre vonják hasonló praktikáikról.

Az Article 29 Data Protection Working Party névre keresztelt európai munkacsoport elsődleges feladata az adatvédelemmel és -megőrzéssel kapcsolatos kérdések tisztázása, illetve a felhasználók jogainak védelme. Mint ilyen, a testület nemrég megvizsgálta a vezető keresőcég, a Google gyakorlatát és aggályosnak találta a megőrzési periódus hosszát. A cég erre beleegyezett a 18 hónapos, vagyis a minimális időtartam alkalmazásához, amely pozitív visszhangra talált az öreg kontinensen.

A Google gyakorlata nem egyedülálló: a felhasználók által végrehajtott keresések során adatokat gyűjtenek a keresési szokásokról, ízlésekről és népszerű találatokról, hogy ezen adatokat később harmadik fél számára értékesítsék, elősegítve például a célzott reklámok sikerét. Az eredetileg 18-24 hónapos időszak most 18 hónapra szorult vissza, amire az európai illetékesek azzal válaszolnak, hogy a konkurensek gyakorlatát is közelebbről szemügyre veszik.

Egy magát megnevezni nem kívánó bizottsági tag azzal érvelt, hogy a jó kapcsolat és az egyértelmű együttműködési szándék láttán nem szerették volna kizárólag a Google felelősségét emlegetni, ezért a riválisoknak is levelet küldenek, amelyekben részletes adatokat kérnek az egyes cégek által követett gyakorlatról. Ezzel némileg a Google felé is törlesztenek, amely többé nem érezheti magát kivételnek. Arról ugyan nem árultak el semmit, hogy mely cégeket szemelték ki, de ezek között nyilván megtalálható a többi nagyobb kereső, úgy mint a Yahoo, a Microsoft Live Search és az Ask.com is.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • zserrbo #1
    Helyes