MTI
A hagyományos szolgáltatókat fenyegeti az IP TV
Megfelelő termékkínálat és ár esetén a távközlési cégek hamarosan komoly versenytársai lehetnek az internetes televízió (IP TV) révén a jelenlegi előfizetéses tévéműsor-szolgáltatóknak - közölte az amerikai piackutató IDC legújabb tanulmányában.
A IDC szerint ugyanakkor az is igaz, hogy a távközlési vállalatoknak nincs még kellő tapasztalatuk a televíziós programok összeállításában. A tanulmány emlékeztet arra, hogy a távközlés és a média konvergenciájáról több éve zajló eszmecserét követően tavaly Kelet-Közép-Európa távközlési szolgáltatói mindenütt elindították IP TV szolgáltatásukat. Azt remélik, hogy ebből a jövőben komoly bevételük lesz, s a szolgáltatás megkülönböztető márkajellemzőként is segíti működésüket. A távközlési cégek ezzel egyidőben a kábeltévé szolgáltatókkal versenybe szállva a beszédátvitelt, a szélessávú internetet és a televíziót egyetlen szolgáltatás részeként kínáló triple-play csomagokkal is megjelentek a piacon.
A piackutató cég tanulmánya szerint az IP TV életképes szolgáltatás lehet az új bevételforrásokat kereső vezetékes telefonszolgáltatók számára, és segíthet ellensúlyozni a beszédcélú forgalom folyamatos hanyatlását. A szélessávú kapcsolaton keresztül televíziós tartalmat is kínáló távközlési szolgáltatók megnövelhetik portfoliójuk értékét is. A távközlési és tartalomszolgáltatások - internet, mozi, televízió vagy IP-alapú szolgáltatások - egykapus modelljének bevezetésével ugyanis ezek a vállalatok nagyobb ügyfélhűséget és stabilabb árbevételt érhetnek el.
Bár a tanulmány szerint a piac megérett a növekedésre, az IP TV, mint új szolgáltatás még csak kis részesedéssel rendelkezik a régió előfizetéses műsorszolgáltatási piacán. Az első eredmények azonban biztatóak, annak ellenére, hogy az ágazat egyelőre még csak kísérletezik a különféle szolgáltatási opciókkal és árkategóriákkal azért, hogy megtalálja, melyik lesz közülük a legsikeresebb. Az IDC vizsgálata szerint a távközlési szolgáltatóknak két jelentős kihívással kell megbirkózniuk, hogy talpon maradjanak a többi televíziós szolgáltatóval vívott versenyben: megfelelő földrajzi lefedettséget és piacképes tartalmat kell nyújtaniuk.
A vállalat arra számít, hogy a következő öt évben folyamatosan nő majd a régióban azon távközlési vállalatok száma, amelyek portfoliójuk részeként, különálló szolgáltatásként vagy triple-play csomagban kínálnak IP TV szolgáltatásokat. Ennek eredményeképpen az IP TV hamarosan a jelenleginél jóval nagyobb mértékben fog részesedni a régió előfizetéses tévéműsor-szolgáltatási piacának összforgalmából. Magyarországon tavaly több társaság is megkezdte IP TV szolgáltatás nyújtását, így például TVnet Kft. és a Magyar Telekom csoporthoz tartozó T-Online. Szakértők ugyanakkor az év elején azt jósolták, hogy az idén a korábbi sávszelesítéseknek köszönhetően több társaság is megjelenik a piacon ezzel a szolgáltatással.
A IDC szerint ugyanakkor az is igaz, hogy a távközlési vállalatoknak nincs még kellő tapasztalatuk a televíziós programok összeállításában. A tanulmány emlékeztet arra, hogy a távközlés és a média konvergenciájáról több éve zajló eszmecserét követően tavaly Kelet-Közép-Európa távközlési szolgáltatói mindenütt elindították IP TV szolgáltatásukat. Azt remélik, hogy ebből a jövőben komoly bevételük lesz, s a szolgáltatás megkülönböztető márkajellemzőként is segíti működésüket. A távközlési cégek ezzel egyidőben a kábeltévé szolgáltatókkal versenybe szállva a beszédátvitelt, a szélessávú internetet és a televíziót egyetlen szolgáltatás részeként kínáló triple-play csomagokkal is megjelentek a piacon.
A piackutató cég tanulmánya szerint az IP TV életképes szolgáltatás lehet az új bevételforrásokat kereső vezetékes telefonszolgáltatók számára, és segíthet ellensúlyozni a beszédcélú forgalom folyamatos hanyatlását. A szélessávú kapcsolaton keresztül televíziós tartalmat is kínáló távközlési szolgáltatók megnövelhetik portfoliójuk értékét is. A távközlési és tartalomszolgáltatások - internet, mozi, televízió vagy IP-alapú szolgáltatások - egykapus modelljének bevezetésével ugyanis ezek a vállalatok nagyobb ügyfélhűséget és stabilabb árbevételt érhetnek el.
Bár a tanulmány szerint a piac megérett a növekedésre, az IP TV, mint új szolgáltatás még csak kis részesedéssel rendelkezik a régió előfizetéses műsorszolgáltatási piacán. Az első eredmények azonban biztatóak, annak ellenére, hogy az ágazat egyelőre még csak kísérletezik a különféle szolgáltatási opciókkal és árkategóriákkal azért, hogy megtalálja, melyik lesz közülük a legsikeresebb. Az IDC vizsgálata szerint a távközlési szolgáltatóknak két jelentős kihívással kell megbirkózniuk, hogy talpon maradjanak a többi televíziós szolgáltatóval vívott versenyben: megfelelő földrajzi lefedettséget és piacképes tartalmat kell nyújtaniuk.
A vállalat arra számít, hogy a következő öt évben folyamatosan nő majd a régióban azon távközlési vállalatok száma, amelyek portfoliójuk részeként, különálló szolgáltatásként vagy triple-play csomagban kínálnak IP TV szolgáltatásokat. Ennek eredményeképpen az IP TV hamarosan a jelenleginél jóval nagyobb mértékben fog részesedni a régió előfizetéses tévéműsor-szolgáltatási piacának összforgalmából. Magyarországon tavaly több társaság is megkezdte IP TV szolgáltatás nyújtását, így például TVnet Kft. és a Magyar Telekom csoporthoz tartozó T-Online. Szakértők ugyanakkor az év elején azt jósolták, hogy az idén a korábbi sávszelesítéseknek köszönhetően több társaság is megjelenik a piacon ezzel a szolgáltatással.