Gyurkity Péter
Készül a PS3 és az Xbox 360 új változata
Elsősorban a gyártási költségek lefaragását reméli a Microsoft és a Sony a 65 nanométeres gyártástechnológia bevezetésétől, hiszen jelenleg mindkét termék előállítása veszteséges.
A DigiTimes összeállításából kiderül, hogy mindkét vállalat tervezi a csíkszélesség csökkentését, összhangban az Intel és az AMD hasonló lépéseivel. Az elsődleges cél azonban itt a gyártási költségek leszorítása, mivel jelenleg sem a PlayStation 3, sem az Xbox 360 nem nyereséges, az előállítással járó kiadások meghaladják a kereskedelmi árat. A fordulópont idén érkezhet el, ez azonban még várat magára.
A lap az iSuppli kutatócég adataira hivatkozva állítja, hogy a költségek még mindig túlságosan magasak, ezért is igyekeznek a 65 nanométeres csíkszélesség bevezetésével. A két PS3 - a 20, illetve 60 GB-os - modell esetében 306 és 241 dollárral haladja meg a költség az értékesítésből befolyó összeget, míg az Xbox 360 prémium változata a becslés szerint 525 dollárba kerül, miközben a boltokban mindössze 399 dollárért talál gazdára. A szoftvercég abban reménykedik, hogy idén fordul a kocka és végre profitot látnak majd a konzolok eladásából, míg a Sony esetében ez még odébb van.
A költségek csökkentésében elengedhetetlen az alacsonyabb csíkszélesség és az ezzel járó előnyök kihasználása. A Sony befektetői találkozóján elhangzott, hogy a processzor mérete mintegy 40 százalékkal zsugorodhat össze a 90 nanométeres változathoz képest, emellett pedig további költségeket faraghatnak le az egyéb alkatrészeken. A Microsoft eközben arra számít, hogy idén három fontos komponens - a processzor, az északi híd, valamint a grafikus chip - költségét 30-40 százalékkal tudják majd csökkenteni a 65 nanométeres gyártástechnológia bevezetésével.
Arról egyelőre nincs szó, hogy mindez a kereskedelmi árak csökkenését eredményezné, a gyártók egyelőre azt várják, hogy végre nyereséget termeljenek. A PS3 debütálása Európában március 23-án esedékes, addigra valószínűleg még nem készülnek el az új változatokkal.
A DigiTimes összeállításából kiderül, hogy mindkét vállalat tervezi a csíkszélesség csökkentését, összhangban az Intel és az AMD hasonló lépéseivel. Az elsődleges cél azonban itt a gyártási költségek leszorítása, mivel jelenleg sem a PlayStation 3, sem az Xbox 360 nem nyereséges, az előállítással járó kiadások meghaladják a kereskedelmi árat. A fordulópont idén érkezhet el, ez azonban még várat magára.
A lap az iSuppli kutatócég adataira hivatkozva állítja, hogy a költségek még mindig túlságosan magasak, ezért is igyekeznek a 65 nanométeres csíkszélesség bevezetésével. A két PS3 - a 20, illetve 60 GB-os - modell esetében 306 és 241 dollárral haladja meg a költség az értékesítésből befolyó összeget, míg az Xbox 360 prémium változata a becslés szerint 525 dollárba kerül, miközben a boltokban mindössze 399 dollárért talál gazdára. A szoftvercég abban reménykedik, hogy idén fordul a kocka és végre profitot látnak majd a konzolok eladásából, míg a Sony esetében ez még odébb van.
A költségek csökkentésében elengedhetetlen az alacsonyabb csíkszélesség és az ezzel járó előnyök kihasználása. A Sony befektetői találkozóján elhangzott, hogy a processzor mérete mintegy 40 százalékkal zsugorodhat össze a 90 nanométeres változathoz képest, emellett pedig további költségeket faraghatnak le az egyéb alkatrészeken. A Microsoft eközben arra számít, hogy idén három fontos komponens - a processzor, az északi híd, valamint a grafikus chip - költségét 30-40 százalékkal tudják majd csökkenteni a 65 nanométeres gyártástechnológia bevezetésével.
Arról egyelőre nincs szó, hogy mindez a kereskedelmi árak csökkenését eredményezné, a gyártók egyelőre azt várják, hogy végre nyereséget termeljenek. A PS3 debütálása Európában március 23-án esedékes, addigra valószínűleg még nem készülnek el az új változatokkal.