Gyurkity Péter
Vietnam korlátozza az online játékidőt
A kommunista állam az online játékokat tekinti legújabb ellenségének, és bár az érdekelt cégek óriási lehetőséget látnak az országban, máris megszorításokat vezetnek be.
Egyes források már a hónap elején beszámoltak arról, hogy a helyi kulturális és informatikai minisztérium - Kína példáját követve - több megszorító intézkedéssel készül, amelyek a napokban lépnek életbe. Ezek között szerepel az árusítóhelyek távol tartása az oktatási intézményektől, a vásárlások bizonyos életkorhoz való kötése, illetve a játékokban eltöltött idő korlátozása is.
Igyekezvén fékezni az MMORPG játékok rohamos terjedését, az ilyen szoftvereket árusító és játéklehetőséget biztosító boltokat száműzik az iskolák közvetlen közeléből, és az új üzleteket nem nyithatják meg 200 méternél közelebb. Éjjel 11 és reggel 6 óra között zárva kell tartaniuk, míg a 14 éven aluli fiatalok kizárólag szülői kísérettel jelenhetnek meg.
Ez még önmagában nem tűnik vészesnek, az már annál inkább, hogy a hatóságok kapcsolatba léptek a legnépszerűbb játék, a kínai Swordsman Online készítőjével, és olyan pontrendszer bevezetésére bírták rá, amely levonásokat alkalmaz három óránál tovább tartó játék után. Az ágazatban érdekelt cégek mindeközben óriási lehetőséget látnak a vietnami piacban.
Nem véletlenül, hiszen az még mindig gyerekcipőben jár, dacára annak, hogy a rendszeres internetezők száma hat év alatt 500 ezerről 12,5 millióra ugrott, az online játékosok tábora pedig kétmillió főre rúg. Számukra bőven van lehetőség a további terjeszkedésre a 84 milliós országban, és ezt igyekeznek megragadni. Esélyeiket javítja, hogy az internetes játék viszonylag olcsónak számít, ha az egyéb szórakozási lehetőségeket nézzük: 100 óra játék nagyjából 800 forintnak megfelelő összegbe kerül, míg egy mozifilm megtekintése 600 forintnyi kiadást jelent.
„Ellentétben a dél-koreai piaccal, amely már telítettnek mondható, a vietnami szegmens még gyerekcipőben jár. Ez a lehetőségek egész tárházát jelenti számunkra” - jelentette ki Andrew Yeom, a Webzen ázsiai-csendes óceáni részlegének vezetője, méltóképp jellemezve ezzel a kiadók hozzáállását. Kérdés, hogy mennyire engedi majd ezen lehetőségek kihasználását a kommunista ország, amely Kínához hasonlóan gyanakodva figyeli a játékok gyors térhódítását.
Egyes források már a hónap elején beszámoltak arról, hogy a helyi kulturális és informatikai minisztérium - Kína példáját követve - több megszorító intézkedéssel készül, amelyek a napokban lépnek életbe. Ezek között szerepel az árusítóhelyek távol tartása az oktatási intézményektől, a vásárlások bizonyos életkorhoz való kötése, illetve a játékokban eltöltött idő korlátozása is.
Igyekezvén fékezni az MMORPG játékok rohamos terjedését, az ilyen szoftvereket árusító és játéklehetőséget biztosító boltokat száműzik az iskolák közvetlen közeléből, és az új üzleteket nem nyithatják meg 200 méternél közelebb. Éjjel 11 és reggel 6 óra között zárva kell tartaniuk, míg a 14 éven aluli fiatalok kizárólag szülői kísérettel jelenhetnek meg.
Ez még önmagában nem tűnik vészesnek, az már annál inkább, hogy a hatóságok kapcsolatba léptek a legnépszerűbb játék, a kínai Swordsman Online készítőjével, és olyan pontrendszer bevezetésére bírták rá, amely levonásokat alkalmaz három óránál tovább tartó játék után. Az ágazatban érdekelt cégek mindeközben óriási lehetőséget látnak a vietnami piacban.
Nem véletlenül, hiszen az még mindig gyerekcipőben jár, dacára annak, hogy a rendszeres internetezők száma hat év alatt 500 ezerről 12,5 millióra ugrott, az online játékosok tábora pedig kétmillió főre rúg. Számukra bőven van lehetőség a további terjeszkedésre a 84 milliós országban, és ezt igyekeznek megragadni. Esélyeiket javítja, hogy az internetes játék viszonylag olcsónak számít, ha az egyéb szórakozási lehetőségeket nézzük: 100 óra játék nagyjából 800 forintnak megfelelő összegbe kerül, míg egy mozifilm megtekintése 600 forintnyi kiadást jelent.
„Ellentétben a dél-koreai piaccal, amely már telítettnek mondható, a vietnami szegmens még gyerekcipőben jár. Ez a lehetőségek egész tárházát jelenti számunkra” - jelentette ki Andrew Yeom, a Webzen ázsiai-csendes óceáni részlegének vezetője, méltóképp jellemezve ezzel a kiadók hozzáállását. Kérdés, hogy mennyire engedi majd ezen lehetőségek kihasználását a kommunista ország, amely Kínához hasonlóan gyanakodva figyeli a játékok gyors térhódítását.