Gyurkity Péter
A Yahoo kikosarazta a Microsoftot
A keresőcég elnöke megerősítette, hogy a Microsoft érdeklődését fejezte ki a vállalat egy része iránt, ám elutasították az ajánlatot - mi több, nem jósolnak nagy esélyeket Redmondnak a keresőknél.
A Financial Times értesülése szerint maga Terry Semel, a Yahoo elnök-vezérigazgatója árulta el a múlt héten, hogy valóban érkezett megkeresés a szoftvercég részéről, amelyben a vállalat egy részének felvásárlására utaltak. Hozzátette, hogy rövid időn belül negatív válaszban fejtették ki véleményüket a gondolatról, mivel szerintük a Microsoftnak nincs sok keresnivalója ezen a területen.
Az első kósza hírek még a hónap elején bukkantak fel az akvizíciós tervekről. Akkor a Bill Gates által meghirdetett gyors felzárkózás és a múltban ejtett hibák kijavításának programjával együtt jelent meg a gondolat, ami alapján többen azt valószínűsítették, hogy a cég komoly szereplőként kíván megjelenni a célzott hirdetések és keresések területén. Az elgondolást Steve Ballmer vezérigazgató beszéde támasztotta alá: ebben elmondta, hogy a jelenlegi 500 millióval szemben 1,1 milliárd dollárt fordítanak az MSN-nel kapcsolatos fejlesztésekre, a vállalat pedig összesen 6,2 milliárdot fordít a kutatásokra. Az elsőrendű cél a szoftverek szolgáltatásként való megjelenítése, illetve a konkurens cégekkel való verseny kiélezése.
A Yahoo elnöke nyilatkozatában annyit árult el, hogy tárgyalásokat folytatott a Microsofttal az eddigi együttműködés folytatásáról. Az MSN ugyanis eddig a Yahoo motorját használta, ám a szoftvercég váltani akar, és teljesen saját alapokra helyezné a szolgáltatást. Semel szerint a Yahoo egy részének felvásárlása szóba sem került, mi több, abszurdnak minősítette a gondolatot, amit azzal indokolt, hogy a keresők piaca már megszilárdult, kialakultak az erőviszonyok, és itt a Microsoftnak nincs sok esélye.
Az eWeek cikke eközben érdekes részletre világít rá, miszerint az internetes keresők és a mögöttük álló cégek minden eddiginél jobban támaszkodnak a felhasználók hozzájárulására. Ezek a szolgáltatások az élen járnak az erőforrás-kihelyezés terén, ami azért fontos, mert az összes internetes keresések 90 százaléka e három cégen (Google, Yahoo, MSN) keresztül zajlik. Példaként említik a Yahoo Answers oldalait, ahol a cég közleménye szerint a válaszok száma meghaladja a 10 milliót.
A jelek szerint a keresőcégek még a megbízhatatlansággal és pontatlansággal kapcsolatos aggodalmak ellenére is bizakodva tekintenek a felhasználók által nyújtott információkra.
A Financial Times értesülése szerint maga Terry Semel, a Yahoo elnök-vezérigazgatója árulta el a múlt héten, hogy valóban érkezett megkeresés a szoftvercég részéről, amelyben a vállalat egy részének felvásárlására utaltak. Hozzátette, hogy rövid időn belül negatív válaszban fejtették ki véleményüket a gondolatról, mivel szerintük a Microsoftnak nincs sok keresnivalója ezen a területen.
Az első kósza hírek még a hónap elején bukkantak fel az akvizíciós tervekről. Akkor a Bill Gates által meghirdetett gyors felzárkózás és a múltban ejtett hibák kijavításának programjával együtt jelent meg a gondolat, ami alapján többen azt valószínűsítették, hogy a cég komoly szereplőként kíván megjelenni a célzott hirdetések és keresések területén. Az elgondolást Steve Ballmer vezérigazgató beszéde támasztotta alá: ebben elmondta, hogy a jelenlegi 500 millióval szemben 1,1 milliárd dollárt fordítanak az MSN-nel kapcsolatos fejlesztésekre, a vállalat pedig összesen 6,2 milliárdot fordít a kutatásokra. Az elsőrendű cél a szoftverek szolgáltatásként való megjelenítése, illetve a konkurens cégekkel való verseny kiélezése.
A Yahoo elnöke nyilatkozatában annyit árult el, hogy tárgyalásokat folytatott a Microsofttal az eddigi együttműködés folytatásáról. Az MSN ugyanis eddig a Yahoo motorját használta, ám a szoftvercég váltani akar, és teljesen saját alapokra helyezné a szolgáltatást. Semel szerint a Yahoo egy részének felvásárlása szóba sem került, mi több, abszurdnak minősítette a gondolatot, amit azzal indokolt, hogy a keresők piaca már megszilárdult, kialakultak az erőviszonyok, és itt a Microsoftnak nincs sok esélye.
Az eWeek cikke eközben érdekes részletre világít rá, miszerint az internetes keresők és a mögöttük álló cégek minden eddiginél jobban támaszkodnak a felhasználók hozzájárulására. Ezek a szolgáltatások az élen járnak az erőforrás-kihelyezés terén, ami azért fontos, mert az összes internetes keresések 90 százaléka e három cégen (Google, Yahoo, MSN) keresztül zajlik. Példaként említik a Yahoo Answers oldalait, ahol a cég közleménye szerint a válaszok száma meghaladja a 10 milliót.
A jelek szerint a keresőcégek még a megbízhatatlansággal és pontatlansággal kapcsolatos aggodalmak ellenére is bizakodva tekintenek a felhasználók által nyújtott információkra.