Gyurkity Péter
Mégsem adja fel a keresőversenyt a Yahoo
Az elmúlt napokban olyan kijelentések hangoztak el a cég háza tájáról, hogy többé már nem céljuk a Google fölényének megtörése. A Yahoo azonban gyorsan cáfolta a hírt, és megerősítette korábbi elhatározását.
Az eredeti Bloomberg hír szerint Susan Decker, a Yahoo pénzügyi igazgatója úgy nyilatkozott, hogy a jelenlegi helyzetben nem számítanak komoly részesedés elhódítására vetélytársuktól. Mi több, már azt is jó eredménynek tartanák, ha meg tudnák őrizni jelenlegi piaci helyzetüket, feladva az első helyért folytatott versenyt. Sokak szerint ezzel a cég beismerte, hogy komoly nehézségekkel találta szemben magát, és nem reméli a Google behozását, amely több, mint kétszeres fölény birtokában van.
"A legtöbb országban már véget ért a játék, és ebből a Google került ki győztesen" - jelentette ki Jordan Rohan, az RBC Capital Markets elemzője a hírre reagálva. Novemberi adatok szerint a Yahoo a piac 19 százalékát birtokolja, míg riválisa már a 60 százalékot is megközelítette. Egy évvel korábban még 27-47 százalékos arányt mértek, a Google tehát jelentősen növelni tudta befolyását. Úgy tűnt, a Yahoo végleg bedobja a törölközőt, aminek hatására a cég részvényárfolyama is zuhanásnak indult.
A cég fejlesztéseiért és termékeiért felelős alelnökök azonban közös válaszban erősítették meg elhatározásukat, miszerint továbbra is folytatják a küzdelmet. A kereső saját internetes naplójában tévesnek minősítették a korábbi kijelentéseket, és közölték, hogy az elmúlt tíz év eredményeit nem fogják sutba dobni. Mi több, folytatják a fejlesztéseket, és - elsősorban a célzott hirdetések, vagyis a keresések alapján kiválasztott reklámok révén - növelni szeretnék részesedésüket. Véleményük szerint az internetes keresés, mint üzletág, még mindig korai időszakát éli, és hosszú távon mindenképpen a győzelemre törnek.
Azt azonban maga Terry Semel, a Yahoo elnöke is elismerte, hogy elmúlt hónapokban/években a Google jobb munkát végzett. A vélemények tehát a cég vezetésén belül is különböznek, és minden bizonnyal hamarosan kiderül, hogy ez személyi változásokat is magával hoz, vagy mindössze az eltérő vélekedések kinyilatkoztatásáról van szó.
Az eredeti Bloomberg hír szerint Susan Decker, a Yahoo pénzügyi igazgatója úgy nyilatkozott, hogy a jelenlegi helyzetben nem számítanak komoly részesedés elhódítására vetélytársuktól. Mi több, már azt is jó eredménynek tartanák, ha meg tudnák őrizni jelenlegi piaci helyzetüket, feladva az első helyért folytatott versenyt. Sokak szerint ezzel a cég beismerte, hogy komoly nehézségekkel találta szemben magát, és nem reméli a Google behozását, amely több, mint kétszeres fölény birtokában van.
"A legtöbb országban már véget ért a játék, és ebből a Google került ki győztesen" - jelentette ki Jordan Rohan, az RBC Capital Markets elemzője a hírre reagálva. Novemberi adatok szerint a Yahoo a piac 19 százalékát birtokolja, míg riválisa már a 60 százalékot is megközelítette. Egy évvel korábban még 27-47 százalékos arányt mértek, a Google tehát jelentősen növelni tudta befolyását. Úgy tűnt, a Yahoo végleg bedobja a törölközőt, aminek hatására a cég részvényárfolyama is zuhanásnak indult.
A cég fejlesztéseiért és termékeiért felelős alelnökök azonban közös válaszban erősítették meg elhatározásukat, miszerint továbbra is folytatják a küzdelmet. A kereső saját internetes naplójában tévesnek minősítették a korábbi kijelentéseket, és közölték, hogy az elmúlt tíz év eredményeit nem fogják sutba dobni. Mi több, folytatják a fejlesztéseket, és - elsősorban a célzott hirdetések, vagyis a keresések alapján kiválasztott reklámok révén - növelni szeretnék részesedésüket. Véleményük szerint az internetes keresés, mint üzletág, még mindig korai időszakát éli, és hosszú távon mindenképpen a győzelemre törnek.
Azt azonban maga Terry Semel, a Yahoo elnöke is elismerte, hogy elmúlt hónapokban/években a Google jobb munkát végzett. A vélemények tehát a cég vezetésén belül is különböznek, és minden bizonnyal hamarosan kiderül, hogy ez személyi változásokat is magával hoz, vagy mindössze az eltérő vélekedések kinyilatkoztatásáról van szó.