Gyurkity Péter

Mégsem adja fel a keresőversenyt a Yahoo

Az elmúlt napokban olyan kijelentések hangoztak el a cég háza tájáról, hogy többé már nem céljuk a Google fölényének megtörése. A Yahoo azonban gyorsan cáfolta a hírt, és megerősítette korábbi elhatározását.

Az eredeti Bloomberg hír szerint Susan Decker, a Yahoo pénzügyi igazgatója úgy nyilatkozott, hogy a jelenlegi helyzetben nem számítanak komoly részesedés elhódítására vetélytársuktól. Mi több, már azt is jó eredménynek tartanák, ha meg tudnák őrizni jelenlegi piaci helyzetüket, feladva az első helyért folytatott versenyt. Sokak szerint ezzel a cég beismerte, hogy komoly nehézségekkel találta szemben magát, és nem reméli a Google behozását, amely több, mint kétszeres fölény birtokában van.

"A legtöbb országban már véget ért a játék, és ebből a Google került ki győztesen" - jelentette ki Jordan Rohan, az RBC Capital Markets elemzője a hírre reagálva. Novemberi adatok szerint a Yahoo a piac 19 százalékát birtokolja, míg riválisa már a 60 százalékot is megközelítette. Egy évvel korábban még 27-47 százalékos arányt mértek, a Google tehát jelentősen növelni tudta befolyását. Úgy tűnt, a Yahoo végleg bedobja a törölközőt, aminek hatására a cég részvényárfolyama is zuhanásnak indult.

A cég fejlesztéseiért és termékeiért felelős alelnökök azonban közös válaszban erősítették meg elhatározásukat, miszerint továbbra is folytatják a küzdelmet. A kereső saját internetes naplójában tévesnek minősítették a korábbi kijelentéseket, és közölték, hogy az elmúlt tíz év eredményeit nem fogják sutba dobni. Mi több, folytatják a fejlesztéseket, és - elsősorban a célzott hirdetések, vagyis a keresések alapján kiválasztott reklámok révén - növelni szeretnék részesedésüket. Véleményük szerint az internetes keresés, mint üzletág, még mindig korai időszakát éli, és hosszú távon mindenképpen a győzelemre törnek.

Azt azonban maga Terry Semel, a Yahoo elnöke is elismerte, hogy elmúlt hónapokban/években a Google jobb munkát végzett. A vélemények tehát a cég vezetésén belül is különböznek, és minden bizonnyal hamarosan kiderül, hogy ez személyi változásokat is magával hoz, vagy mindössze az eltérő vélekedések kinyilatkoztatásáról van szó.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • saxus #5
    Másik meg az, hogy a Google mostanra már egy fogalommá vált.

    Pl.: http://treck.hu/google/
  • randomly #4
    Helló!

    Meg az AltaVista -val, igaz semmit nem találtunk vele amit akartunk de nem volt más.
    Lassú volt meg minden.
    És akkor egyszer ráleltünk a google -ra.
    És azóta nincs is más, olyan ez már mint a windows.
    És a statisztikám szerint 1% yahoo 1% MSN a többi google -is referer ...

    rand
  • rumos #3
    hát 97-ben még n is yahoo-val kerestem, megvmi hotbot-tal. azok voltak ám a szép idők!
  • craesh #2
    a yahoo nem csak keresö, nyilván azért nincs többnyelvüségre specializálodva. hirek, mail, yahoogroups, minden fos van ott, és ök közel sem olyan mértékben valositották meg elképzeléseiket mint most a google. miért? régebben még nem volt ekkora kereslet keresökre és annak szolgáltatásaira. a gugli azzal hogy ilyen jo keresöje lett, sok felhasználót vonzott maga köré, és megkockáztattak egy nagyobb befektetést, hogy mi lenne ha kibövitenék a rendszert mégnagyobbá, és be is jött. A yahoo annak ellenére már sokkal régebbi mint a gugli, nyilván a vezetés sem gondolkozott ilyen hirtelen nagyrendü fejlesztésekbe az évek teltével, bár kellett volna, mára a gugli megelözte, és mostmár megéri nekik ujabb ilyen nagyfejlesztéseket beleölni a networkbe. lásd, a search-ön kivül: groups, news, gmail, blog ezek mind nagyon jol menö szolgáltatásai lesznek / és már az is nekik.
  • NagyMedve #1
    Szegény yahoo, pedig a kedvenc keresőm... Mondjuk nagy hátránya, hogy nem túl magyar... ß]