Berta Sándor
A Lycos készíti el a Quaero szoftverét
Eldőlt, hogy az új európai online kereső szoftverének kifejlesztésén kívül a termékmenedzseri feladatokat is a Bertelsmann médiakonszern és a Telefonica spanyol távközlési óriáscég közös vállalata, a Lycos Europe cég fogja ellátni.
Mint ismeretes, a Quaerót egy közös francia-német projekt keretében hozzák létre. Maga a szó a "keresem" latin szóból ered. A kereső többfunkciós lesz, kutathatunk majd hangok, képek és videók után is. A cél, hogy a Quaero néhány hónap után valódi konkurenciát jelentsen a Google számára. A francia Thomson konszern által vezetett ambíciózus program összesen 250 millió euróba kerül, amiből 90 millió eurót áll az Európai Unió. Az ugyanakkor még kérdéses, hogy a Lycos Europe nyújt-e majd és ha igen, mekkora összegű anyagi támogatást a programnak, valamint tisztázatlan az is, hogy hol lesz a központi iroda.
Német részről a Bertelsmann, a Siemens, a MediaSec Technologies, a Grass Valley és a Thomson-Brandt vesznek részt a Quaero létrehozásában. A német és a francia fél közötti koordinációs feladatokat a Bertelsmann egyik leányvállalata, az Empolis végzi majd el. A tudományos fejlesztésekben, például a keresőalgoritmusok létrehozásában a Német Mesterséges Intelligencia Kutatóközpont (DFKI), a Karlsruhei Egyetem, a Fraunhofer Intézet és az Aachenben lévő Rajna-Vesztfália Műszaki Egyetem, illetve a Thomson és a France Télécom vesz részt.
A Lycos Europe egyébként már kifejlesztett egy úgynevezett emberi keresőt, az IQ-t, aminél nem keresni lehet, hanem egy konkrét kérdésre kutat fel válaszokat a program. Az IQ-nak jelenleg csak Németországban 10 000 regisztrált felhasználója van. A projekt kicsit hasonlít a Wikipedia online lexikonhoz, amely a regisztrált tagok tudását foglalja össze. A Lycos a szolgáltatást Nagy-Britanniában, Franciaországban, Svédországban és Dániában is bevezette.
Az IQ-val szerzett tapasztalatokat a Lycos szeretné felhasználni a Quaero szoftverének kifejlesztésében is. A cél egyértelmű: létrehozni a Google európai vetélytársát, ami idővel képes lesz letaszítani a népszerű online keresőt a trónról.
Mint ismeretes, a Quaerót egy közös francia-német projekt keretében hozzák létre. Maga a szó a "keresem" latin szóból ered. A kereső többfunkciós lesz, kutathatunk majd hangok, képek és videók után is. A cél, hogy a Quaero néhány hónap után valódi konkurenciát jelentsen a Google számára. A francia Thomson konszern által vezetett ambíciózus program összesen 250 millió euróba kerül, amiből 90 millió eurót áll az Európai Unió. Az ugyanakkor még kérdéses, hogy a Lycos Europe nyújt-e majd és ha igen, mekkora összegű anyagi támogatást a programnak, valamint tisztázatlan az is, hogy hol lesz a központi iroda.
Német részről a Bertelsmann, a Siemens, a MediaSec Technologies, a Grass Valley és a Thomson-Brandt vesznek részt a Quaero létrehozásában. A német és a francia fél közötti koordinációs feladatokat a Bertelsmann egyik leányvállalata, az Empolis végzi majd el. A tudományos fejlesztésekben, például a keresőalgoritmusok létrehozásában a Német Mesterséges Intelligencia Kutatóközpont (DFKI), a Karlsruhei Egyetem, a Fraunhofer Intézet és az Aachenben lévő Rajna-Vesztfália Műszaki Egyetem, illetve a Thomson és a France Télécom vesz részt.
A Lycos Europe egyébként már kifejlesztett egy úgynevezett emberi keresőt, az IQ-t, aminél nem keresni lehet, hanem egy konkrét kérdésre kutat fel válaszokat a program. Az IQ-nak jelenleg csak Németországban 10 000 regisztrált felhasználója van. A projekt kicsit hasonlít a Wikipedia online lexikonhoz, amely a regisztrált tagok tudását foglalja össze. A Lycos a szolgáltatást Nagy-Britanniában, Franciaországban, Svédországban és Dániában is bevezette.
Az IQ-val szerzett tapasztalatokat a Lycos szeretné felhasználni a Quaero szoftverének kifejlesztésében is. A cél egyértelmű: létrehozni a Google európai vetélytársát, ami idővel képes lesz letaszítani a népszerű online keresőt a trónról.