Specker Balázs

A Microsoft az online reklámokban látja a jövőt

A Microsoft fontolgatja, hogy megveszi az egyik legnagyobb - elsősorban videojátékokra szakosodott - virtuális reklámfelületeket bérbeadó céget, a Massive-ot.

A cég szóvivője pletykának minősítette a Wall Street Journal értesülésit, és a másik fél sem volt hajlandó kommentálni a híreket - írja a ZDNet. Az állandó internetkapcsolatot kihasználó, valósidejű reklámokkal foglalkozó cég ügyfelei között a THQ, a VU Games, NCsoft és a Konami mellett a Coca-Cola éppúgy megtalálható, mint a Honda.

A New York Times szerint az állítólagos vételár 200 és 400 millió dollár között mozog. Mitchell Davis, a Massive vezérigazgatója a Reutersnek adott decemberi interjújában azt mondta, hogy a játékokba beültetett reklámokból származó bevételek 3 milliárd dollár feletti piaccá nőhetik ki magukat 2010-ig. Az újgenerációs reklámok, amiket a Massive és riválisa, a Double Fusion is kínál, arra adnak lehetőséget, hogy a fixen rögzített hirdetések helyett a hirdetők mindig az aktuális reklámkampányukat folytathassák egy adott játékon belül. A hirdetőtáblák és kirakatok időről-időre megújulnak, még realisztikusabbá téve ezzel a virtuális környezetet.

Az egyre növekvő fejlesztési költségekkel küzdő játékfejlesztők remélik, hogy a játékokba beágyazott hirdetések újabb bevételi forrásokhoz juttatják őket. A Microsoft, amely eddig is jelentős reklámügyleteket folytatott MSN-je körül, sok játékost maga mellé állított már Xbox Live nevű online - Xbox és Xbox 360 tulajdonoskank szóló - szolgáltatásával. Hogy felzárkózzon a Google-hoz és a Yahoo-hoz, a Microsoft egy új adCenter nevű rendszer bevezetését tervezi, amely a redmondi óriáscég weboldalán és szolgáltatásain keresztül adja el a reklámokat.

A jövőben így a hirdetések elhelyezhetőek lesznek a Microsoft több platformján, így az Xbox konzolokon és más hordozható eszközökön is.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Gerygrey #18
    Mondjuk érdekesen mutatna Heroes vagy Age of Empires stílusú játékban bármiféle reklám...
  • Gerygrey #17
    Nekem is épp a NFSU2 Cingular plakátja ugrott be, szerintem semmi baj az ilyesmivel. Meg ha egy városi környezetben játszódó FPS-ben van a sarkon egy McDonald's, az inkább valósághűbbé teszi a környezetet mint hogy idegesítő legyen. Az már mondjuk érdekes lenne ha az ominózus kajálda egyik héten meki, másik héten burgerking :)
  • h4x0r #16
    Mellesleg már az utcán sem sétálhatsz ingyen, követve a logikádat. Ott is mindenfelé reklámokat látsz. Sajnos semmi sincs ingyen. De még a drága is drágább, lásdd a mozivetítések előtti reklámvetítéseket.
  • PyRex #15
    Szerintem ez zseniális! Engem nemhogy nem zavarnának az ilyen hírdetések, hanem egyenesen még tetszene is, hogy mindig változik :)
  • KisDzso #14
    Hogy mutatna már a CoD-ban a hogyha Marlboro cigit szívnának a katonák????
  • DjDano #13
    Akit zavarnak a játékokba ágyazott hírdetések az erősen paranoiás....
  • RoliSoft #12
    ...de az utazás költsége sokkal drágább, mint az a 2 forint :D
  • St #11
    >Na de a másik baj meg ott van, hogy lassan vékonyodik a középosztálj mindenfelé, és mivel az emberek fizetőképessége csökken,
    >könnyen beleugranak az "ingyen" vagy "olcsón" dumába miközben a valóságban ez mindég drágábban sül el.

    Ez csak magyarországon van így. Itt az emberek képesek átutazni a várost, ha valamit 2 forinttal olcsóbban kapnak meg.
  • BlackRose #10
    Csak a baj ott van, hogy akkor a reklámokra szánt pénzt másúton szedik ki a zsebedből. Végeredményben mindent az emberek fizetnek meg, én pl. jobban szeretem ha nem látok reklámot és megfizetem direkt azt amit akarok amire szükségem van, minthogy az életem reklámokból áljon és indirekt vegyék ki a zsebemből a pénzt, azzal a maszatolással, hogy valójában ingyen kapok valamit vagy olcson, a másikoldalon meg közvetetten jóval több pénzembe kerüljön. Na de a másik baj meg ott van, hogy lassan vékonyodik a középosztálj mindenfelé, és mivel az emberek fizetőképessége csökken, könnyen beleugranak az "ingyen" vagy "olcsón" dumába miközben a valóságban ez mindég drágábban sül el.
  • Cat #9
    itt egy mobilszolgáltató reklám, az ilyet nem tudják a reklámblokkolók kiszedni.