Berta Sándor
Közutálatnak örvend a Microsoft
A redmondi konszern az egyik legismertebb cég, ám ellenére benne bíznak a legkevésbé a felhasználók. Az Apple viszont viszonylag ismeretlen, és éppen ezért bizalomgerjesztő az emberek számára.
A Forrester kutatóintézet legfrissebb felmérésében arra voltak kíváncsiak az elemzők, hogy melyik céget, illetve melyik terméket tartják az emberek a legjobbnak, a legmegbízhatóbbnak és melyeket a legrosszabbaknak. A 4700 válaszadó összesen 22 vállalat és termékeik közül választhatott. A rangsorban a Microsoft lett az utolsó a megbízhatóság és a márkaérték tekintetében, míg a termékek elterjedtsége és ismertsége kérdéskörben már előkelő helyre került a cég. A Bose és az Apple után a legkedveltebb cégnek a Dell számít. A lista negyedik helyét a Hewlett-Packard, az ötödiket a Panasonic kaparintotta meg, míg a hatodik helyet a Sony és termékei szerezték meg. A Microsofthoz hasonlóan gyenge imázsa van a Toshibának, a Hitachinak, a Gatewaynek és az LG Electronicsnak.
A legmegbízhatóbb cégnek a vásárlók szavazatai alapján a Bose hangfalgyártót választották meg, a második helyre az Apple-t rangsorolták. Előbbiben hatalmas lehetőségek rejlenek, mert a 10 millió jelenlegi felhasználó mellett 17 millió további ember tervezi ilyen termék vásárlását. A legnagyobb problémát az Apple szempontjából az jelentette, hogy sokan nem tudják beazonosítani a cég termékeit, például az iPod-t nem a vállalat készülékének gondolták. A Forrester szerint a Steve Jobs vezette társaságnak fontos lenne egy átfogó marketingakciót indítania e félreértések tisztázására.
Érdekesség, hogy a Forrester 2003-as tanulmányához képest szinte valamennyi cég veszített az imázsából. A szakértők ezt azzal indokolták, hogy az emberek nem hajlandóak jelentős felárat fizetni csak azért, hogy egy adott készüléken ott virítson a Microsoft vagy a Bose felirat, és sokan inkább megelégszenek a nevesincs gyártók termékeivel. Ráadásul egyre többen vannak úgy, hogy nem vásárolnak minden évben új televíziót, hifii-tornyot vagy más szórakoztatóelektronikai árucikket, hanem addig használják a meglévőt, amíg az működik.
"Érdekes a felmérés végeredménye, mert mi eddig éveken át, számtalan esetben azt tapasztaltuk, hogy az emberek nemcsak ismerik és kedvelik, de igen megbízhatónak is tartják a Microsoft termékeket" - nyilatkozta meglepődve Thomas Lutz, a Microsoft Austria szóvivője a Forrester jelentésének áttanulmányozása után.
A Forrester kutatóintézet legfrissebb felmérésében arra voltak kíváncsiak az elemzők, hogy melyik céget, illetve melyik terméket tartják az emberek a legjobbnak, a legmegbízhatóbbnak és melyeket a legrosszabbaknak. A 4700 válaszadó összesen 22 vállalat és termékeik közül választhatott. A rangsorban a Microsoft lett az utolsó a megbízhatóság és a márkaérték tekintetében, míg a termékek elterjedtsége és ismertsége kérdéskörben már előkelő helyre került a cég. A Bose és az Apple után a legkedveltebb cégnek a Dell számít. A lista negyedik helyét a Hewlett-Packard, az ötödiket a Panasonic kaparintotta meg, míg a hatodik helyet a Sony és termékei szerezték meg. A Microsofthoz hasonlóan gyenge imázsa van a Toshibának, a Hitachinak, a Gatewaynek és az LG Electronicsnak.
A legmegbízhatóbb cégnek a vásárlók szavazatai alapján a Bose hangfalgyártót választották meg, a második helyre az Apple-t rangsorolták. Előbbiben hatalmas lehetőségek rejlenek, mert a 10 millió jelenlegi felhasználó mellett 17 millió további ember tervezi ilyen termék vásárlását. A legnagyobb problémát az Apple szempontjából az jelentette, hogy sokan nem tudják beazonosítani a cég termékeit, például az iPod-t nem a vállalat készülékének gondolták. A Forrester szerint a Steve Jobs vezette társaságnak fontos lenne egy átfogó marketingakciót indítania e félreértések tisztázására.
Érdekesség, hogy a Forrester 2003-as tanulmányához képest szinte valamennyi cég veszített az imázsából. A szakértők ezt azzal indokolták, hogy az emberek nem hajlandóak jelentős felárat fizetni csak azért, hogy egy adott készüléken ott virítson a Microsoft vagy a Bose felirat, és sokan inkább megelégszenek a nevesincs gyártók termékeivel. Ráadásul egyre többen vannak úgy, hogy nem vásárolnak minden évben új televíziót, hifii-tornyot vagy más szórakoztatóelektronikai árucikket, hanem addig használják a meglévőt, amíg az működik.
"Érdekes a felmérés végeredménye, mert mi eddig éveken át, számtalan esetben azt tapasztaltuk, hogy az emberek nemcsak ismerik és kedvelik, de igen megbízhatónak is tartják a Microsoft termékeket" - nyilatkozta meglepődve Thomas Lutz, a Microsoft Austria szóvivője a Forrester jelentésének áttanulmányozása után.