Berta Sándor

Közutálatnak örvend a Microsoft

A redmondi konszern az egyik legismertebb cég, ám ellenére benne bíznak a legkevésbé a felhasználók. Az Apple viszont viszonylag ismeretlen, és éppen ezért bizalomgerjesztő az emberek számára.

A Forrester kutatóintézet legfrissebb felmérésében arra voltak kíváncsiak az elemzők, hogy melyik céget, illetve melyik terméket tartják az emberek a legjobbnak, a legmegbízhatóbbnak és melyeket a legrosszabbaknak. A 4700 válaszadó összesen 22 vállalat és termékeik közül választhatott. A rangsorban a Microsoft lett az utolsó a megbízhatóság és a márkaérték tekintetében, míg a termékek elterjedtsége és ismertsége kérdéskörben már előkelő helyre került a cég. A Bose és az Apple után a legkedveltebb cégnek a Dell számít. A lista negyedik helyét a Hewlett-Packard, az ötödiket a Panasonic kaparintotta meg, míg a hatodik helyet a Sony és termékei szerezték meg. A Microsofthoz hasonlóan gyenge imázsa van a Toshibának, a Hitachinak, a Gatewaynek és az LG Electronicsnak.

A legmegbízhatóbb cégnek a vásárlók szavazatai alapján a Bose hangfalgyártót választották meg, a második helyre az Apple-t rangsorolták. Előbbiben hatalmas lehetőségek rejlenek, mert a 10 millió jelenlegi felhasználó mellett 17 millió további ember tervezi ilyen termék vásárlását. A legnagyobb problémát az Apple szempontjából az jelentette, hogy sokan nem tudják beazonosítani a cég termékeit, például az iPod-t nem a vállalat készülékének gondolták. A Forrester szerint a Steve Jobs vezette társaságnak fontos lenne egy átfogó marketingakciót indítania e félreértések tisztázására.

Érdekesség, hogy a Forrester 2003-as tanulmányához képest szinte valamennyi cég veszített az imázsából. A szakértők ezt azzal indokolták, hogy az emberek nem hajlandóak jelentős felárat fizetni csak azért, hogy egy adott készüléken ott virítson a Microsoft vagy a Bose felirat, és sokan inkább megelégszenek a nevesincs gyártók termékeivel. Ráadásul egyre többen vannak úgy, hogy nem vásárolnak minden évben új televíziót, hifii-tornyot vagy más szórakoztatóelektronikai árucikket, hanem addig használják a meglévőt, amíg az működik.

"Érdekes a felmérés végeredménye, mert mi eddig éveken át, számtalan esetben azt tapasztaltuk, hogy az emberek nemcsak ismerik és kedvelik, de igen megbízhatónak is tartják a Microsoft termékeket" - nyilatkozta meglepődve Thomas Lutz, a Microsoft Austria szóvivője a Forrester jelentésének áttanulmányozása után.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • kisember #74
    droland: "Végülis az Internet kb. 30%-a kétnaponta újraindul :)"

    Nem mondtál vele sem újat, sem valótlanságot, ugyanis a hibajavítások feltelepítése után, azok használatba vételéhez jobbára újra kell indítani a számítógépeket.

    Ha napi frissítés lenne beállítva...

    Mindenesetre túl nagy uptime-ra nem lehet számítani az ablak O$ esetében.

    Csak egy példa: http://uptime.netcraft.com/up/graph?site=pcforum.hu

  • droland #73
    Az, hogy van opengl és dx választási lehetőség az nem azt jelenti, hogy mellette van, hanem hogy a programozók VOLTAK OLY KEDVESEK, hogy megírták a grafikus motort így is, úgy is.

    "A DDraw sem működik együtt mindennel." - az nem a ddraw-tól és az opengltől függ, hanem a programozó és a vga driver írók ügyességétől: lásd: quake3 ablakban, szépen gyönyörűen fut...
  • Tiberius B #72
    ASUS-t felejtsétek el, én se tom miért írtam oda!
  • Tiberius B #71
    Amennyire én tudom, sok OpenGl-es játék van, csak éppen DirektX mellett, és be kell külön állítani, hogy melyik legyen. És asszem az Nvidia pont OpenGl-es, vagy az ASUS? Nem emlékszem.
  • BiroAndras #70
    "Jaj de sántítasz technikaliag, na majd egyszer utána olvasol..."

    Utánnaolvastam, ezért mondom.

    "lásd: DDraw + Opengl Window sem veszik össze, de ezt most hagyjuk, ezt elrontottad..."

    A DDraw sem működik együtt mindennel.
  • BiroAndras #69
    "Tudod, nem a DOS-sal és a Winnel kezdődőtt a számtech... És egy csomó OpenGL alapú játék van, több a legismertebbek közül is."

    Az MS oprendszerek ott kezdődtek. És most arról van szó, hiszen DirectX is win-en van. Más rendszereken most is OpenGL-t használnak.
    Most persze vannak OpenGL játékok (pl. a portolhatóság miatt), de a DirectX előtti időkben nem voltak. Mindenki szoftverből renderelt. De kezdetben a DX is elég kezdetleges volt, mégis inkább azt használták.
  • droland #68
    Más:

    1/ Az Opengl vizuális megjelenítő képessége, illetve a mögötte lévő marketing gépezet, és éppen ezért a vga gyártók hátán való cipelése úgy nagyjából máig = 0

    2/ Ha mégis valaki Opengl-ben ír játékot, annak egy, ISMÉTLEN EGY előnye van, hogy könnyebben portolható más OS-re, de sajnos techikailag a MAI VGA KÁRTYÁK TUDÁSÁT figyelembe véve a vizuális megjelenítési lehetősége lassan közelít a 0-hoz. Habár fejlesztések most is vannak, újdonságok, ilyesmi, a DX TÚLSÁGOSAN elment mellette mérföldekkel.

    UI: Sajnos...
  • droland #67
    "Ez technikai kérdés, nem marketing. Mivel a desktop DirectX-ben lesz renderelve, összeveszne az OpenGL progikkal. De ez csak az ablakos futtatásra vonatkozik, fullscreen-ben ugyanúgy megy minden, mint eddig."

    Jaj de sántítasz technikaliag, na majd egyszer utána olvasol... lásd: DDraw + Opengl Window sem veszik össze, de ezt most hagyjuk, ezt elrontottad...
  • dez #66
    Egy keresést meg lehet írni jobban és rosszabbul is.
  • dez #65
    "Nem emléxem, hogy akár DOS, akár Win alá lett volna OpenGL játék. Biztos volt de nem lehetett túl sok. A DirectX viszont semmi perc alatt elterjedt."

    Tudod, nem a DOS-sal és a Winnel kezdődőtt a számtech... És egy csomó OpenGL alapú játék van, több a legismertebbek közül is.