Gyurkity Péter
Elindult a Windows Live bétája - indul a Vista-kampány
A Microsoft frissítette a Windows Live weboldalt, útjára indította új internetes keresőjének bétáját, miközben már gőzerővel készül a Vista népszerűsítő kampányára, amely a Windows 95 körüli felhajtást idézné vissza.
A szoftvercég közleményben jelentette be a Windows Live Search bétájának elindulását, amelyről korábban mi is beszámoltunk. Eszerint a szolgáltatás kép-, illetve helykereséssel bővült ki, a cél pedig - természetesen - a Google és a Yahoo előnyének behozása, saját megoldásuk előtérbe helyezése. A béta a korábbi ígéreteknek megfelelően egyelőre az Egyesült Államokban elérhető, de - korlátozott funkciókkal - egyéb régiókba is megérkezik.
A kereső természetesen a Windows Live oldalon kapott helyet. Az újdonságok között említik a kibővült beállítási lehetőségeket: megszabhatjuk, hogy a főoldalon mennyi információ jelenjen meg, kikérhetjük a keresés előzetes eredményeit, és egy oldalra tömöríthetjük az adatokat, elkerülve az állandó lapozgatást. Megtalálható immár a képkereső funkció is, ahol az oldal elhagyása nélkül megtekinthetjük a teljes méretű képeket, illetve a Windows Live Search Macros bétája, amelynek segítségével tovább finomíthatjuk beállításainkat. A szoftvercég célja, hogy minél részletesebb információt nyújtsanak a keresésekről, mivel véleményük szerint ez napról napra kevesebb, ami nem szolgálja a felhasználók érdekeit.
Redmond tehát többek között keresőjének megújításával igyekszik felvenni a versenyt a vetélytársakkal szemben, amire szüksége is van. A tengerentúli piacon a januári adatok szerint a szoftvercég az összes keresések mindössze 11 százalékát bonyolította le, míg a két nagy - a Google és a Yahoo - aránya meghaladta a 70 százalékot. A live.com oldalakat természetesen saját ízlésünknek megfelelően rendezhetjük be, hasonlóan a riválisok megoldásához. A végleges változatot a nyári hónapokban ígérik, azt még nem lehet tudni, hogy pontosan mikorra készülnek el.
A vállalat eközben már gőzerővel készül a Vista népszerűsítését szolgáló reklámhadjáratra, amivel a Windows 95 körüli felhajtást szeretnék visszaidézni. Bill Gates elnök a marketing részleg feladatául szabta egy évtizeddel ezelőtti eredménye megismétlését, vagyis hogy az emberek újból sorba álljanak a boltok előtt az operációs rendszer egy-egy példányáért. Dave Block, a Vistáért felelős termékmenedzser az Intel Developer Forumon elmondta, hogy egy teljes csapatot állítottak rá erre a feladatra, és bár a marketing büdzsét csak júniusban véglegesítik, elérhetőnek tartják a célt.
A szoftvercég közleményben jelentette be a Windows Live Search bétájának elindulását, amelyről korábban mi is beszámoltunk. Eszerint a szolgáltatás kép-, illetve helykereséssel bővült ki, a cél pedig - természetesen - a Google és a Yahoo előnyének behozása, saját megoldásuk előtérbe helyezése. A béta a korábbi ígéreteknek megfelelően egyelőre az Egyesült Államokban elérhető, de - korlátozott funkciókkal - egyéb régiókba is megérkezik.
A kereső természetesen a Windows Live oldalon kapott helyet. Az újdonságok között említik a kibővült beállítási lehetőségeket: megszabhatjuk, hogy a főoldalon mennyi információ jelenjen meg, kikérhetjük a keresés előzetes eredményeit, és egy oldalra tömöríthetjük az adatokat, elkerülve az állandó lapozgatást. Megtalálható immár a képkereső funkció is, ahol az oldal elhagyása nélkül megtekinthetjük a teljes méretű képeket, illetve a Windows Live Search Macros bétája, amelynek segítségével tovább finomíthatjuk beállításainkat. A szoftvercég célja, hogy minél részletesebb információt nyújtsanak a keresésekről, mivel véleményük szerint ez napról napra kevesebb, ami nem szolgálja a felhasználók érdekeit.
Redmond tehát többek között keresőjének megújításával igyekszik felvenni a versenyt a vetélytársakkal szemben, amire szüksége is van. A tengerentúli piacon a januári adatok szerint a szoftvercég az összes keresések mindössze 11 százalékát bonyolította le, míg a két nagy - a Google és a Yahoo - aránya meghaladta a 70 százalékot. A live.com oldalakat természetesen saját ízlésünknek megfelelően rendezhetjük be, hasonlóan a riválisok megoldásához. A végleges változatot a nyári hónapokban ígérik, azt még nem lehet tudni, hogy pontosan mikorra készülnek el.
A vállalat eközben már gőzerővel készül a Vista népszerűsítését szolgáló reklámhadjáratra, amivel a Windows 95 körüli felhajtást szeretnék visszaidézni. Bill Gates elnök a marketing részleg feladatául szabta egy évtizeddel ezelőtti eredménye megismétlését, vagyis hogy az emberek újból sorba álljanak a boltok előtt az operációs rendszer egy-egy példányáért. Dave Block, a Vistáért felelős termékmenedzser az Intel Developer Forumon elmondta, hogy egy teljes csapatot állítottak rá erre a feladatra, és bár a marketing büdzsét csak júniusban véglegesítik, elérhetőnek tartják a célt.