Specker Balázs
Filmes pályázatot indít a Mozilla
A nyílt forráskódú böngészőiről elhíresült Mozilla csütörtökön reklámfilm pályázatot indított az amatőr és profi filmesek körében. A versenyre bárki benevezhet félperces, sugározható minőségű Firefox-filmjével.
A Firefox Flick Ad Contest nevet viselő pályázaton résztvevő munkákat filmes, tévés és reklámszakemberekből álló zsűri bírálja el. A döntőbizottság tagjai között szerepel Freddy Rodriguez, az HBO Sírhantművek című sorozatának szereplője, Ben Younger, a Brókerarcok író-rendezője, Warren Zide, az Amerikai pite producere, valamint Scott Goodson, a Strwayberry Frog reklámügynökség vezérigazgatója is.
A Mozilla a FireFox Flick kampány részeként már indított hasonló kezdeményezést a hónap folyamán. Akkor a Firefox rajongói rövidfilmjeikben zenghették el dicshimnuszaikat kedvenc böngészőjükről. Eddig több tucat amatőr videofelvétel került fel a szoftvert népszerűsítő weboldalon. A rövidfilmek több mint 20 országból érkeztek. Paul Kim, a Mozilla termékmarketing-igazgatója elmondta, hogy eddig hasonló kezdeményezésekkel több, mint 50 milliós felhasználói bázist sikerült felépíteniük. "Most álltjuk össze a Firefox 2006-os marketingterveit és minden lehetőségre nyitottak vagyunk" - mondta Kim a TechWeb Newsnak adott interjújában.
A Mozilla emellett igyekszik meggyőzni a gyártókat arról, hogy PC-iket Firefox-szal hozzák forgalomba. Kim nem fedte fel egyik leendő partnerük nevét sem, azonban elmondta, hogy "erőteljesen igyekeznek minden terjesztési lehetőséget kihasználni". Ám a Firefox még mindig kishalnak számít az Internet Explorer mellett a böngészők piacán. Októberben, szemben a IE 86,52%-os részesedésével, mindössze 8,59%-os szeletet tudhatott magáénak az egészből - derül ki a NetApplications felméréséből.
A részesedést illetően igencsak nagy eltérést mutatnak az egyes becslések. Van olyan piackutató cég, amely már 10% felettire becsüli a Firefox részesedését.
A Firefox Flick Ad Contest nevet viselő pályázaton résztvevő munkákat filmes, tévés és reklámszakemberekből álló zsűri bírálja el. A döntőbizottság tagjai között szerepel Freddy Rodriguez, az HBO Sírhantművek című sorozatának szereplője, Ben Younger, a Brókerarcok író-rendezője, Warren Zide, az Amerikai pite producere, valamint Scott Goodson, a Strwayberry Frog reklámügynökség vezérigazgatója is.
A Mozilla a FireFox Flick kampány részeként már indított hasonló kezdeményezést a hónap folyamán. Akkor a Firefox rajongói rövidfilmjeikben zenghették el dicshimnuszaikat kedvenc böngészőjükről. Eddig több tucat amatőr videofelvétel került fel a szoftvert népszerűsítő weboldalon. A rövidfilmek több mint 20 országból érkeztek. Paul Kim, a Mozilla termékmarketing-igazgatója elmondta, hogy eddig hasonló kezdeményezésekkel több, mint 50 milliós felhasználói bázist sikerült felépíteniük. "Most álltjuk össze a Firefox 2006-os marketingterveit és minden lehetőségre nyitottak vagyunk" - mondta Kim a TechWeb Newsnak adott interjújában.
A Mozilla emellett igyekszik meggyőzni a gyártókat arról, hogy PC-iket Firefox-szal hozzák forgalomba. Kim nem fedte fel egyik leendő partnerük nevét sem, azonban elmondta, hogy "erőteljesen igyekeznek minden terjesztési lehetőséget kihasználni". Ám a Firefox még mindig kishalnak számít az Internet Explorer mellett a böngészők piacán. Októberben, szemben a IE 86,52%-os részesedésével, mindössze 8,59%-os szeletet tudhatott magáénak az egészből - derül ki a NetApplications felméréséből.
A részesedést illetően igencsak nagy eltérést mutatnak az egyes becslések. Van olyan piackutató cég, amely már 10% felettire becsüli a Firefox részesedését.