Gyurkity Péter
Egyelőre sikeres az Opera akciója
A böngészőt fejlesztő cég akciója már néhány nap múltán sikeresnek értékelhető: állításuk szerint az elmúlt négy napban már több mint másfél millió letöltést regisztráltak, ami jelzi a szoftver terjedését.
A Opera Software legutóbb csütörtökön adott gyorsjelentést a letöltések számának alakulásáról. Már akkor nagy eredményként értékelték, hogy mindössze két nap alatt több, mint egymilliószor töltötték le a böngészőt, és minden oldalról kedvező fogadtatás érte az immár ingyenes szoftvert. A szeptember 20-22 között regisztrált letöltési hullám a vállalat szerint megduplázta az áprilisi rekordszintet, amikor az Opera 8 megjelenése váltott ki minden korábbinál nagyobb érdeklődést. A szerveradatok szerint a legtöbb letöltő Internet Explorert használt.
"Az immár ingyenes böngészőnk lenyűgöző sikere bizonyítja, hogy az internetes világ nyitott egy új versenyző, egy új lehetőség iránt. Külön figyelmet érdemelnek azon felhasználók százezrei, akik most első alkalommal próbálhatták ki a szoftverünk által nyújtott sebességet, funkciókat és biztonsági szintet" - üdvözölte a fejleményt Jon Tetzchner, az Opera Software vezérigazgatója. A vállalat honlapja azóta is folyamatosan frissül, és a legfrissebb adatok már 1,6 millió letöltésről árulkodnak, ami azt jelzi, hogy a régi-új böngésző iránti érdeklődés a hétvégén sem csökkent.
Amint arról mi is hírt adtunk, az Opera tizedik születésnapján határozta el, hogy 24 órán keresztül korlátlan mennyiségű regisztrációs kódot oszt szét a felhasználók között. Az egyszeri akciónak indult kezdeményezés mindössze egy e-mail cím ellenében mentesítette a böngészőt a reklámcsíktól. Néhány héttel később, újabb meglepetést jelentett be a fejlesztő, amikor is elhatározták, hogy az Opera 8.5 végleg reklámmentes, ingyenes lesz. A hivatalos közlemény szerint mindezt az Opera növekedése és a felhasználók növekvő száma tette lehetővé. Az új változat főleg biztonsági javításokat, frissítéseket tartalmaz és aktualizálták a böngésző motorját is.
A vállalat ambíciózus terveket fontolgat: szeretnék felvenni a versenyt a Firefox népszerűségével, és vetélytársukhoz hasonlóan megközelíteni a bűvös tíz százalékos piaci részesedést. "Ha ez a Mozillánál sikerült, miért ne sikerülhetne nekünk is?" - tehetik fel maguknak a kérdést az Opera Software munkatársai. Ennek érdekében máris új verzión dolgoznak, amely a Merlin kódnevet kapta, és Opera 9-ként jelenik majd meg.
A Opera Software legutóbb csütörtökön adott gyorsjelentést a letöltések számának alakulásáról. Már akkor nagy eredményként értékelték, hogy mindössze két nap alatt több, mint egymilliószor töltötték le a böngészőt, és minden oldalról kedvező fogadtatás érte az immár ingyenes szoftvert. A szeptember 20-22 között regisztrált letöltési hullám a vállalat szerint megduplázta az áprilisi rekordszintet, amikor az Opera 8 megjelenése váltott ki minden korábbinál nagyobb érdeklődést. A szerveradatok szerint a legtöbb letöltő Internet Explorert használt.
"Az immár ingyenes böngészőnk lenyűgöző sikere bizonyítja, hogy az internetes világ nyitott egy új versenyző, egy új lehetőség iránt. Külön figyelmet érdemelnek azon felhasználók százezrei, akik most első alkalommal próbálhatták ki a szoftverünk által nyújtott sebességet, funkciókat és biztonsági szintet" - üdvözölte a fejleményt Jon Tetzchner, az Opera Software vezérigazgatója. A vállalat honlapja azóta is folyamatosan frissül, és a legfrissebb adatok már 1,6 millió letöltésről árulkodnak, ami azt jelzi, hogy a régi-új böngésző iránti érdeklődés a hétvégén sem csökkent.
Amint arról mi is hírt adtunk, az Opera tizedik születésnapján határozta el, hogy 24 órán keresztül korlátlan mennyiségű regisztrációs kódot oszt szét a felhasználók között. Az egyszeri akciónak indult kezdeményezés mindössze egy e-mail cím ellenében mentesítette a böngészőt a reklámcsíktól. Néhány héttel később, újabb meglepetést jelentett be a fejlesztő, amikor is elhatározták, hogy az Opera 8.5 végleg reklámmentes, ingyenes lesz. A hivatalos közlemény szerint mindezt az Opera növekedése és a felhasználók növekvő száma tette lehetővé. Az új változat főleg biztonsági javításokat, frissítéseket tartalmaz és aktualizálták a böngésző motorját is.
A vállalat ambíciózus terveket fontolgat: szeretnék felvenni a versenyt a Firefox népszerűségével, és vetélytársukhoz hasonlóan megközelíteni a bűvös tíz százalékos piaci részesedést. "Ha ez a Mozillánál sikerült, miért ne sikerülhetne nekünk is?" - tehetik fel maguknak a kérdést az Opera Software munkatársai. Ennek érdekében máris új verzión dolgoznak, amely a Merlin kódnevet kapta, és Opera 9-ként jelenik majd meg.