Gyurkity Péter
10. születésnapját ünnepli az Opera
Az azonos nevű böngészőjéről ismert szoftvercég tegnap ünnepelte megalakulásának tizedik évfordulóját. Az alkalomból a fizetős böngésző teljes, reklámoktól mentes változata ingyen is elérhető.
Az Opera augusztus 30-án közleményben emlékezett meg az évfordulóról, amelyben az időszakot tíz év innovációként, és - a felhasználók irányában - tíz év köszönetként jellemezték. Elsőként az ez alkalomból indult akcióról ejtettek szót: az Opera böngészőkhöz szükséges regisztrációs kulcsok 24 órán keresztül ingyen elérhetőek, így bárki hozzájuthat a program reklámoktól mentes verziójához. A külön erre a célra beindított weboldalon emellett történelemórán vehetünk részt, beszélhetünk a vállalat vezetőivel, és egyben kifejezhetjük hálánkat.
"Ezen a napon elsősorban a felhasználókat ünnepeljük. A kezdetektől fogva szorosan együttműködtünk a közösséggel, hogy a lehető legjobb élményben részesítsük őket. Rövidre vágva: soha nem jutottunk el volna idáig azon önkéntesek nélkül, akik idejüket és energiájukat az Opera tökéletesítésének szentelték" - jelentette ki Jon S. von Tetzchner vezérigazgató. Elmondása szerint a vállalkozás mára 250 főt foglalkoztat, és a dolgozók között 30 nemzet képviseli magát. Az Opera ezzel valóban globális vállalattá nőtte ki magát, amely felülemelkedik a határokon.
Van is okuk az ünneplésre: amint arról beszámoltunk, az Opera közel megkétszerezte bevételeit a második negyedévben, mobilos böngészőinek köszönhetően. A bevétel mintegy 74%-kal növekedett, és elérte a 40,4 millió norvég koronát (körülbelül 1,2 milliárd forint). "Minden téren jónak tűnik a helyzet" - értékelt röviden egy héttel ezelőtt Tetzchner. "Erősebbek vagyunk, mint egy évvel ezelőtt. A második félév még jobb lesz mivel még több böngészőt fogunk tudni eladni" - tette hozzá Christian Jebsen pénzügyi igazgató. A jövőben a cég az okostelefonokra szánt Opera Mobile böngészője mellett, Opera Mini szoftvere révén az alsó-középkategóriás készülékekre is szeretne koncentrálni. A cég ígérete szerint az új böngészőnek csak egy kisméretű Java programra van szüksége a telefonon, és a korábbi mobilos böngészővel szemben beéri mindössze 60 kB tárhellyel.
Az asztali számítógépekre szánt böngészők terén már nem ilyen rózsás a helyzet, ám a vállalatnak itt sem kell nagyon szégyenkeznie. A legutóbbi felmérés szerint az Opera részesedése mindössze 0,49 százalékos volt, szemben a Netscape 1,5, illetve a Firefox 8,07 százalékával. Ennyit sem értek el volna azonban az Opera 8 nélkül, amely számos felhasználót meghódított, és alig két hét alatt kétmillió letöltést produkált.
A böngészőhöz szükséges kulcsot ezen az oldalon szerezhetjük be.
Az Opera augusztus 30-án közleményben emlékezett meg az évfordulóról, amelyben az időszakot tíz év innovációként, és - a felhasználók irányában - tíz év köszönetként jellemezték. Elsőként az ez alkalomból indult akcióról ejtettek szót: az Opera böngészőkhöz szükséges regisztrációs kulcsok 24 órán keresztül ingyen elérhetőek, így bárki hozzájuthat a program reklámoktól mentes verziójához. A külön erre a célra beindított weboldalon emellett történelemórán vehetünk részt, beszélhetünk a vállalat vezetőivel, és egyben kifejezhetjük hálánkat.
"Ezen a napon elsősorban a felhasználókat ünnepeljük. A kezdetektől fogva szorosan együttműködtünk a közösséggel, hogy a lehető legjobb élményben részesítsük őket. Rövidre vágva: soha nem jutottunk el volna idáig azon önkéntesek nélkül, akik idejüket és energiájukat az Opera tökéletesítésének szentelték" - jelentette ki Jon S. von Tetzchner vezérigazgató. Elmondása szerint a vállalkozás mára 250 főt foglalkoztat, és a dolgozók között 30 nemzet képviseli magát. Az Opera ezzel valóban globális vállalattá nőtte ki magát, amely felülemelkedik a határokon.
Van is okuk az ünneplésre: amint arról beszámoltunk, az Opera közel megkétszerezte bevételeit a második negyedévben, mobilos böngészőinek köszönhetően. A bevétel mintegy 74%-kal növekedett, és elérte a 40,4 millió norvég koronát (körülbelül 1,2 milliárd forint). "Minden téren jónak tűnik a helyzet" - értékelt röviden egy héttel ezelőtt Tetzchner. "Erősebbek vagyunk, mint egy évvel ezelőtt. A második félév még jobb lesz mivel még több böngészőt fogunk tudni eladni" - tette hozzá Christian Jebsen pénzügyi igazgató. A jövőben a cég az okostelefonokra szánt Opera Mobile böngészője mellett, Opera Mini szoftvere révén az alsó-középkategóriás készülékekre is szeretne koncentrálni. A cég ígérete szerint az új böngészőnek csak egy kisméretű Java programra van szüksége a telefonon, és a korábbi mobilos böngészővel szemben beéri mindössze 60 kB tárhellyel.
Az asztali számítógépekre szánt böngészők terén már nem ilyen rózsás a helyzet, ám a vállalatnak itt sem kell nagyon szégyenkeznie. A legutóbbi felmérés szerint az Opera részesedése mindössze 0,49 százalékos volt, szemben a Netscape 1,5, illetve a Firefox 8,07 százalékával. Ennyit sem értek el volna azonban az Opera 8 nélkül, amely számos felhasználót meghódított, és alig két hét alatt kétmillió letöltést produkált.
A böngészőhöz szükséges kulcsot ezen az oldalon szerezhetjük be.