Berta Sándor
Blogolásra buzdítja munkatársait az IBM
A vállalat vezetői egy külön internetes naplókészítési irányelvet adtak ki, amelyben felhívják az alkalmazottak figyelmét arra, hogy hogyan vezethetnek webblogokat.
Hiába népszerű napjainkban az internetes naplók készítése, vagyis a blogolás, a vállalatok többsége még mindig nem nyitott az új kommunikációs forma felé. Éppen ezért hat üdítően, hogy az IBM szembefordulva az eddigi nézetekkel, blogok indítására buzdítja munkatársait világszerte. A válallat által a dolgozókhoz intézett felhívásban többek között az áll, hogy a vállalatnak érdeke, hogy az alkalmazottai minden jelenleg elterjedt kommunikációs formát használjanak. Egyébként a cég dolgozói álneveket használva már korábban is indítottak indítottak online naplókat, és akkor a vezetők még csak eltűrték ezt. Napjainkra azonban nagyot változott a világ, így már semmi sem áll a munkatársak útjában, ha blogot akarnak indítani.
Az IBM Blogging Policies and Guidelines összesen 11 pontból áll és pontosan meg van benne határozva, hogy hogyan és miként készíthetnek blogokat az alkalmazottak. A legfontosabb feltétel: minden egyes dolgozói online napló csak és kizárólag az adott munkatárs magánügye, aki csak a saját nevén publikálhat és ő felel az ott megjelenő tartalomért. Ezenkívül mindenki egyes blogtulajdonosnak világosan ki kell hangsúlyoznia, hogy a megjelenő vélemények az ő gondolatait tükrözik és nem az IBM hivatalos álláspontja. Szintén tilos az IBM vagy más vállalatok bármilyen belső (üzleti) titkainak nyilvánosságra hozatala.
Az irányelv kitér arra is, hogy a dolgozók tartsák tiszteletben kollégáik magánszféráját és személyiségi jogait, adott esetben például ne folytassanak sárdobálást és egymással fair módon viselkedjenek. Az IBM anyaga szerint a blogok nem a dolgozók közötti belső kommunikációra, hanem a hasonló területek iránt érdeklődő emberek közötti kapcsolattartásra szolgálnak. Ezenkívül az online naplókban megszólaltathatók a vállalat beszállítói vagy partnerei is, igaz csak azok, akik hozzájárulnak az online megjelenéshez. A cég 1997-ben már indított egy hasonló akciót, akkor annak az volt a célja, hogy az alkalmazottak fedezzék fel maguk is az internetet.
Magyarországon még csak elvétve találni vállalati blogokat. Ennek részben az is az oka lehet, hogy a hazai piac számos esetben lassabban vagy nem a várt ütemben reagál egy-egy újdonságra, Ám hosszútávon vélhetően nálunk is népszerűek lesznek a blogok, így elvileg csak idő kérdése, hogy elterjedjenek a vállalati naplók is.
Hiába népszerű napjainkban az internetes naplók készítése, vagyis a blogolás, a vállalatok többsége még mindig nem nyitott az új kommunikációs forma felé. Éppen ezért hat üdítően, hogy az IBM szembefordulva az eddigi nézetekkel, blogok indítására buzdítja munkatársait világszerte. A válallat által a dolgozókhoz intézett felhívásban többek között az áll, hogy a vállalatnak érdeke, hogy az alkalmazottai minden jelenleg elterjedt kommunikációs formát használjanak. Egyébként a cég dolgozói álneveket használva már korábban is indítottak indítottak online naplókat, és akkor a vezetők még csak eltűrték ezt. Napjainkra azonban nagyot változott a világ, így már semmi sem áll a munkatársak útjában, ha blogot akarnak indítani.
Az IBM Blogging Policies and Guidelines összesen 11 pontból áll és pontosan meg van benne határozva, hogy hogyan és miként készíthetnek blogokat az alkalmazottak. A legfontosabb feltétel: minden egyes dolgozói online napló csak és kizárólag az adott munkatárs magánügye, aki csak a saját nevén publikálhat és ő felel az ott megjelenő tartalomért. Ezenkívül mindenki egyes blogtulajdonosnak világosan ki kell hangsúlyoznia, hogy a megjelenő vélemények az ő gondolatait tükrözik és nem az IBM hivatalos álláspontja. Szintén tilos az IBM vagy más vállalatok bármilyen belső (üzleti) titkainak nyilvánosságra hozatala.
Az irányelv kitér arra is, hogy a dolgozók tartsák tiszteletben kollégáik magánszféráját és személyiségi jogait, adott esetben például ne folytassanak sárdobálást és egymással fair módon viselkedjenek. Az IBM anyaga szerint a blogok nem a dolgozók közötti belső kommunikációra, hanem a hasonló területek iránt érdeklődő emberek közötti kapcsolattartásra szolgálnak. Ezenkívül az online naplókban megszólaltathatók a vállalat beszállítói vagy partnerei is, igaz csak azok, akik hozzájárulnak az online megjelenéshez. A cég 1997-ben már indított egy hasonló akciót, akkor annak az volt a célja, hogy az alkalmazottak fedezzék fel maguk is az internetet.
Magyarországon még csak elvétve találni vállalati blogokat. Ennek részben az is az oka lehet, hogy a hazai piac számos esetben lassabban vagy nem a várt ütemben reagál egy-egy újdonságra, Ám hosszútávon vélhetően nálunk is népszerűek lesznek a blogok, így elvileg csak idő kérdése, hogy elterjedjenek a vállalati naplók is.