Berta Sándor
Háromszáz amerikai híresség készít közös blogot
Május 9-étől új korszak kezdődhet a blogmozgalom életében. A Huffington Post nevű blogban többek között Warren Beatty, John Cusack, Diane Keaton és Gwynteh Paltrow gondolatai lesznek olvashatók.
A blogokról - az online naplókról - általában csak akkor szólnak hírek, amennyiben valami nagy eseményt jelentenek be rajtuk. Ilyen volt például néhány esztendővel ezelőtt az az eset, amikor Matt Drudge a blogján felfedte a Lewinsky-botrányt. Az internetes naplók az ilyen esetektől és a szakmai blogoktól eltekintve általában csak egy belső baráti, rokoni, ismerősi körnek szólnak, amelyek az emberek többségét nem igazán érdeklik.
Azonban az immár évek óta tartó internetes napló-indítási, -készítési divat az amerikai hírességeket is elérte. Ezen a napon indítja el ugyanis Arianna Huffington amerikai publicista minden idők egyik, ha nem a legnagyobb internetes naplóját, amelyben - ha minden a tervek szerint alakul - a látogatók közel háromszáz amerikai prominens személyiség gondolatait, bejegyzéseit olvashatják majd el és vitathatják majd meg. Az internetes napló elsősorban reklámbevételekből fogja fenntartani magát és létrehozója, Arianna Huffington nem titkolja, hogy célja a blogmozgalom egyfajta megreformálása, forradalmasítása.
A Huffington Post oldalain megjelenő egyes cikkeket, gondolatokat szeretnék majd egy médiacég, a a Tribune Media Services segítségével újságoknak is továbbadni, hogy azok minél szélesebb rétegekhez juthassanak majd el. A prominensek nem kapnak majd pénzt az írásaikért és az online napló sikere főleg attól függ majd, hogy a sztárok mennyire gyakran, és mennyire érdekes témákról fognak írni. Az írások mellett lesznek hírek is és bárki kommentálhatja majd a megjelent anyagokat. Az új internetes napló szerkesztésében újságírók is segíteni fognak.
Mindenesetre az ötlet érdekes és a webblog a bulvárlapokhoz hasonlóan valóban látogató-csalogató lehet. Amennyiben a sztárok sem csak népszerűségre vágyik, ők is kihasználhatják a publikálási lehetőséget, mert bebizonyíthatják, hogy ők is emberek és mindenkivel megoszthatják majd a legegyszerűbb gondolataikat vagy véleményüket az őket foglalkoztató témákról.
A blogokról - az online naplókról - általában csak akkor szólnak hírek, amennyiben valami nagy eseményt jelentenek be rajtuk. Ilyen volt például néhány esztendővel ezelőtt az az eset, amikor Matt Drudge a blogján felfedte a Lewinsky-botrányt. Az internetes naplók az ilyen esetektől és a szakmai blogoktól eltekintve általában csak egy belső baráti, rokoni, ismerősi körnek szólnak, amelyek az emberek többségét nem igazán érdeklik.
Csak szépek vagy véleményük is van? |
A Huffington Post oldalain megjelenő egyes cikkeket, gondolatokat szeretnék majd egy médiacég, a a Tribune Media Services segítségével újságoknak is továbbadni, hogy azok minél szélesebb rétegekhez juthassanak majd el. A prominensek nem kapnak majd pénzt az írásaikért és az online napló sikere főleg attól függ majd, hogy a sztárok mennyire gyakran, és mennyire érdekes témákról fognak írni. Az írások mellett lesznek hírek is és bárki kommentálhatja majd a megjelent anyagokat. Az új internetes napló szerkesztésében újságírók is segíteni fognak.
Mindenesetre az ötlet érdekes és a webblog a bulvárlapokhoz hasonlóan valóban látogató-csalogató lehet. Amennyiben a sztárok sem csak népszerűségre vágyik, ők is kihasználhatják a publikálási lehetőséget, mert bebizonyíthatják, hogy ők is emberek és mindenkivel megoszthatják majd a legegyszerűbb gondolataikat vagy véleményüket az őket foglalkoztató témákról.