Berta Sándor
Blogszolgáltatást indít a Yahoo
A vállalat célja nem csak az, hogy a felhasználók egymás között fotókat vagy adatokat cserélhessenek ki vagy, hogy internetes naplókat vezethessenek, hanem hogy egy összetartó webblog-közösség alakuljon ki.
A Yahoo 360 névre keresztelt szolgáltatást jelenleg a cég munkatársai tesztelik és az internetezők számára március 29-étől lesz elérhető. A blogportál a tervek szerint lehetővé teszi majd a mintegy 15 millió regisztrált Yahoo-tag számára, hogy igazi, akár multimédiás tartalommal, internetes fotóalbumokkal is kiegészített online naplókat hozzanak létre. Ezenkívül a vállalat meg akarja majd könnyíteni a hasonló érdeklődésű emberek egymásra találását is. Minden webblogot vezető felhasználó maga dönthet majd arról is, miszerint a naplóját mindenki láthatja-e, vagy csak a szűk baráti körébe tartozó emberek.
Mint azt a vállalat egyik szóvivője elmondta, a blog azért fontos, mert így az internetezők a virtuális térben még jobban megnyílhatnának a számukra fontos ismerősök, barátok előtt, anélkül, hogy a gondolataikat mindenki olvashatná. A Yahoo 360 életre hívása egyben azt is jelenti, hogy az amerikai cég is felismerte: egyre nagyobb igény van a felhasználók részéről az online naplók iránt. Tény, a webblog egyre nagyobb népszerűségnek örvend világszerte, így például csak az Egyesült Államokban az internetezők 27 százaléka rendszeresen felkeresi az online naplók oldalait, míg 7 százalékuk maga is vezet virtuális naplót.
Hasonló népszerűségnek örvendenek az olyan, baráti köröknek elérhetést nyújtó internetes oldalak is, mint amilyen például a MySpace.com, amelyet idén februárban 9 millióan látogattak meg. A Yahoo oldalait a comScore Media Metrix piackutató intézet adatai szerint februárban 110 millióan keresték fel. Az amerikai vállalat célja az, hogy továbbra is magához kösse ezeket a felhasználókat, illetve, hogy az új szolgáltatással növelje ezeknek az internetezőknek a számát.
Bíztató lehet a Yahoo számára, hogy a konkurensei már indítottak hasonló szolgáltatást és mind a Google, mind a Microsoft MSN webblogja eddig nagyon sikeres. Az amerikai vállalatnak azonban előnyt jelenthet, hogy az új szolgáltatás egyelőre csak a regisztrált tagok számára lesz elérhető, akik már eleve lojálisabbak a vállalathoz. A meglévő tagok érdeklődésének felkeltése a webblog-szolgáltatás iránt pedig lényegesen könnyebb, mint teljesen új felhasználók elcsábítása.
A Yahoo 360 névre keresztelt szolgáltatást jelenleg a cég munkatársai tesztelik és az internetezők számára március 29-étől lesz elérhető. A blogportál a tervek szerint lehetővé teszi majd a mintegy 15 millió regisztrált Yahoo-tag számára, hogy igazi, akár multimédiás tartalommal, internetes fotóalbumokkal is kiegészített online naplókat hozzanak létre. Ezenkívül a vállalat meg akarja majd könnyíteni a hasonló érdeklődésű emberek egymásra találását is. Minden webblogot vezető felhasználó maga dönthet majd arról is, miszerint a naplóját mindenki láthatja-e, vagy csak a szűk baráti körébe tartozó emberek.
Mint azt a vállalat egyik szóvivője elmondta, a blog azért fontos, mert így az internetezők a virtuális térben még jobban megnyílhatnának a számukra fontos ismerősök, barátok előtt, anélkül, hogy a gondolataikat mindenki olvashatná. A Yahoo 360 életre hívása egyben azt is jelenti, hogy az amerikai cég is felismerte: egyre nagyobb igény van a felhasználók részéről az online naplók iránt. Tény, a webblog egyre nagyobb népszerűségnek örvend világszerte, így például csak az Egyesült Államokban az internetezők 27 százaléka rendszeresen felkeresi az online naplók oldalait, míg 7 százalékuk maga is vezet virtuális naplót.
Hasonló népszerűségnek örvendenek az olyan, baráti köröknek elérhetést nyújtó internetes oldalak is, mint amilyen például a MySpace.com, amelyet idén februárban 9 millióan látogattak meg. A Yahoo oldalait a comScore Media Metrix piackutató intézet adatai szerint februárban 110 millióan keresték fel. Az amerikai vállalat célja az, hogy továbbra is magához kösse ezeket a felhasználókat, illetve, hogy az új szolgáltatással növelje ezeknek az internetezőknek a számát.
Bíztató lehet a Yahoo számára, hogy a konkurensei már indítottak hasonló szolgáltatást és mind a Google, mind a Microsoft MSN webblogja eddig nagyon sikeres. Az amerikai vállalatnak azonban előnyt jelenthet, hogy az új szolgáltatás egyelőre csak a regisztrált tagok számára lesz elérhető, akik már eleve lojálisabbak a vállalathoz. A meglévő tagok érdeklődésének felkeltése a webblog-szolgáltatás iránt pedig lényegesen könnyebb, mint teljesen új felhasználók elcsábítása.