Gyurkity Péter

Komoly korláttal jön a GeForce RTX 3050

Ezzel a bányászok kedvét vennék el, a játékosokat részesítve előnyben.

A napokban számoltunk be arról, hogy hivatalosan már megjelent, ennek ellenére azonban még nem elérhető a Radeon RX 6500 XT, amely a középkategória alsó szegmensében hivatott vitézkedni. Az nVidia hasonló megoldására nem kell már sokat várnunk, ennek egyes részleteiről most jelent meg több érdekes bejegyzés.

Egy külsős portál adott hírt a friss típus komoly korlátairól, amelyek közül nem a teljesítmény alacsonyabb szintjét, hanem a beépített korlátozást emelik ki, ez utóbbi ugyanis a bányászok ellen irányul, hogy minél több példányt tartsanak meg ezzel a játékosok számára, akik továbbra is a készlethiány hatásaitól szenvednek. A GeForce RTX 3050 eszerint hivatalosan ugyan nem kapta meg a Lite Hash Rate (LHR) besorolást, viszont a jelek szerint amint valamilyen, a kriptopénzek bányászására irányuló szoftver futását érzékeli, azonnal élesedik a korlát, ennek köszönhetően pedig 20-ról rögtön 12,5 MH/s-ra esik vissza a hashráta, ami valószínűleg kedvét szegi majd a bányászoknak.

A fenti forrás 73 watt körüli fogyasztásról számolt be, ez szintén nem igazán hatékony, legalábbis a bányászok számára, viszont eközben egy másik, kínai illető, már saját Twitter-lapján osztott meg egy érdekes képet, amely szerint a kártya 13,66 MH/s-os rátát produkál, mégpedig 57 wattos fogyasztás mellett, ehhez azonban bizonyos hardveres trükközésre és optimalizációra volt szükség. Nagyon úgy tűnik tehát, hogy a 8 GB memória jejenléte ellenére a bányászok helyett valóban a játékosok számára lesz majd kényelmesebb, megfelelőbb választás a 3050, bár azt is érdemes ehhez gyorsan hozzátennünk, hogy nyilván a játékok terén sem számíthatunk kiemelkedő teljesítményre.

Az új kártyát 250 dolláros ajánlott árra lőtték be, meglátjuk, mennyiben lesznek majd beszerezhetők az első példányok.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Sir Cryalot #21
    MSAA max akkor lesz megint ha nem kell egész képre AA-t számolni hanem csak ahova nézel. Most meg az nem opció így eltárolgatják az előző framet mert az megy izomból. Ha lenne 4K után élet akkor az sem menne. Szerintem 4K sem megy mert ha lesz chipen belüli cache azt nevetséges erre elhasználni, meg az tud MSAA-t mint régen az edram cucc.
  • Dodo55 #20
    #17
    Én a TAA-nál 75hz-en szellemképeket látok gyors mozgásoknál, idegesítő. FXAA mosott, SMAA meg mintha nem is lenne amúgy. 8x MSAA az igazi, de már senki nem veszi a fáradtságot annyira optimalizálni. Bezzeg régen, egy felsőközépkategóriás kártya simán tudta tartani 60-75 fps körül a 4x-est...

    #9
    Régi szép idők... 5 éve meg annyiért néha még a felsőközép-alsócsúcskategória is elérhető volt. Amikor még törvényszerű volt, hogy amit ma megvehetsz 50 ezerért, annál 2x erősebbet vehetsz 1-2 év múlva ugyanannyiért.
  • wraithLord #19
    "Megnezem ki all neki azt szamolgatni lol."

    Ja, pont ez volt a lényege annak, amit írtam. :-D
  • Sir Cryalot #18
    Egyebkent ha olyan a display akkor 1000hz-es hw kurzor nem nagy kunszt. Masnak mwg nem szamit. Ha olyan erdekes lenne akkor csinalnak most is. Texas Instruments DLP-vel nyilvan volt is vmi ilyen. De nem nagy kunszt.
  • Sir Cryalot #17
    Plusz megint más kérdés hogy újabban még 30hz alatt sem képesek képet előallitani es meg az is konvergal. De az foleg a perifériatol darabos. Meg ha olyan jó lenne a latas mint mondják akkor ki lenne akadva mindenki nem csak a temporal AA maszatolastol hanem hogy időben rakódik össze. Természetesen ez nem járja. Ahogy az sem hogy pusztán kurzor miatt kellene lennie 100hzeknek.
  • Sir Cryalot #16
    Megnezem ki all neki azt szamolgatni lol.
    Kurzor az más tészta. Valosagban parallax van és az nem diszkrét.

    Nincs 60hz fölött feldolgozva látás csak (talán meg 40se) középponton kívül. Örülök hogy a gpu gyártók igy beszopatták a népet de ez tény.
  • wraithLord #15
    Ha gyorsan körözöl az egérrel, akkor még 120 Hz-nél is simán meg tudod számolni, hány egérkurzort látsz egyszerre. Akkor nem észlelhető hogy hány Hz-es a képfrissítés, ha már olyan magas, hogy annyi egérkurzort látsz, hogy "összemosódnak", nem tudod őket megszámolni. Ebből kifolyólag elég magas értékekig egzakt módon érzékelhető a képfrissítési frekvencia, amit a (főleg gyors) mozgás folyamatosságában lehet megfigyelni, és nagyon jól jön pl. kompetitív shootereknél, hogy adott esetben ne maradjon ki neked, valaki a távolban átfutott egy nyitott ajtó mögött... ha ehhez elég magas (videókártya által produkált) framerate is társul persze.

    Ettől függetlenül sok felhasználási célra elég az alacsony framerate is (tehát még 60 Hz-es kijelző se kéne hozzá :D). Pl. filmekhez elég a 24 fps (legalábbis ezt szoktuk meg), legtöbb single player játékhoz szerintem elég a 40 fps.
    De utóbbi esetben, ha valaki hozzászokott a magas, 100+ fps számhoz, akkor őt zavarni fogja az alacsony fps, "érdekes módon" akkor is, ha a kijelző/monitor/TV csak 60 Hz-et tud.
  • Sir Cryalot #14
    Naaaaaaa:D

    Magas kepfrissitest csak periferia erzekel annak is 90hz a hatara ami megkulonboztetheto es nem vibralassal kapcsolatos vinnyogas.

    Magas frissites elmeny az eleve periferiabol adodik. 50-60hz el el lehet lenni ha kicsi a kep ahogy tvk is elvoltak vele 50+ evig es nem volt vinnyogas.
  • kvp #13
    A VR es a sima monitoros uzemmod kozot igazabol csak annyi a kulonbseg, hogy a legtobb VR headset pontosan ketszek akkora stabil framerate-et igenyel, hogy mukodjon, mert kvazi ket monitorra dolgozik. Azt leszamitva csak a monitor vagy a headset nativ felbontasa szamit.

    Tehat egy 4k-s headset-hez boven eleg ha egy kartya tudja az adott jatekot 120 fps-el futtatni, akkor a headset-tel is tudni fogja a minimalis 60 hz-et. Egy 200 hz-es kijelzoju headset-hez ertelemszeruen 400 fps az idealis. Ha egy jatek csak 30 fps-el megy, akkor 15 frame lesz VR-ban, ami mar nem hasznalhato.

    Ha eleg egyszeru a jatek grafikaja vagy eleg kicsire vesszuk a felbontast (mondjuk 640x480-ra), akkor persze akarmiylen alaplapi videokartya elviszi a VR megjelenitoket is.
  • repvez #12
    nem értem, hogy hogy állithatja bármelyik cég is , hogy a játékosoknak adja ki ezeket a butitott kártyákat, mikor pont a játékok fejlödtek azalatt az idő alatt amiota nem lehet venni egy normális VGA-t
    igy ezek a csokkentett teljesitményu és memoriáju VBGA-k már a belépü szinthez sem elég ahhoz, hogy a mai játékokat megfelelo képfrissitéssel lehessen játszani a VR-rol nem is beszélve.
    Az is megérne egy misét, hogy amikor az occulus CR1 kijött akkor azt mondták, hogy egy ha jol emlékszem 980TI elég a kihajtására és ez késöbbiekbe se változik , most meg még a 3090es is izzad velük.
    Már 1-2 éve is elég neccesen volt ajánlható a 4gb-os VGA , erre meg most mégis kiadnak ilyet.

    Meg az árak is az egekben vannak még igy is, ahofgy elöttem is irják, ekkora teljesitményu VGA-kért enynit elkérni rablás,mikor még mikor lehetett kapni ezek mind a 60k környéki teljesitményt hozták.