• wraithLord
    #15
    Ha gyorsan körözöl az egérrel, akkor még 120 Hz-nél is simán meg tudod számolni, hány egérkurzort látsz egyszerre. Akkor nem észlelhető hogy hány Hz-es a képfrissítés, ha már olyan magas, hogy annyi egérkurzort látsz, hogy "összemosódnak", nem tudod őket megszámolni. Ebből kifolyólag elég magas értékekig egzakt módon érzékelhető a képfrissítési frekvencia, amit a (főleg gyors) mozgás folyamatosságában lehet megfigyelni, és nagyon jól jön pl. kompetitív shootereknél, hogy adott esetben ne maradjon ki neked, valaki a távolban átfutott egy nyitott ajtó mögött... ha ehhez elég magas (videókártya által produkált) framerate is társul persze.

    Ettől függetlenül sok felhasználási célra elég az alacsony framerate is (tehát még 60 Hz-es kijelző se kéne hozzá :D). Pl. filmekhez elég a 24 fps (legalábbis ezt szoktuk meg), legtöbb single player játékhoz szerintem elég a 40 fps.
    De utóbbi esetben, ha valaki hozzászokott a magas, 100+ fps számhoz, akkor őt zavarni fogja az alacsony fps, "érdekes módon" akkor is, ha a kijelző/monitor/TV csak 60 Hz-et tud.