Berta Sándor
Évek múlva jöhetnek az Einride autonóm teherautói
Az irodából irányítható vezetőfülke nélküli járművek már megjelentek az USA-ban.
Az Einride nevű svéd gyártó elektromos meghajtású autonóm tehergépkocsikat készít és az első járművei már fogalomba is álltak a helyi utakon. A társaság úttörőnek számít az autonóm elektromos szállítórendszerek területén.
A vállalat azt szeretné, ha a teherautók vezetői az irodáikból irányítanák a járműveiket. Az Einride által kifejlesztett elektromos meghajtású kamionokat, amelyek neve Pod és az azokhoz kapcsolódó Saga operációs rendszert a múlt héten vezették be az Amerikai Egyesült Államokban. Az önállóan közlekedő tehergépkocsik nem rendelkeznek kabinnal, így a távolban ülő vezetők felügyelik a járművek működését és kizárólag vészhelyzetekben vagy különleges közlekedési szituációkban avatkoznak be. Ideális esetekben egy sofőr akár 10 Pod irányítását is végezheti egy időben.
A svéd gyártó a következő öt évben 2000 új munkahelyet akar létrehozni és az új alkalmazottak között lennének a különlegesen képzett vezetők is. A cég úgy vélte, hogy az USA-ban már közlekedő teherautók lehetnek a világon az első olyan teljes mértékben automata módon működő és teljesen elektromos meghajtású kamionflotta tagjai, amelyek a közutakon közlekednek.
A Pod egységeket egyelőre magántulajdonban lévő területeken alkalmazzák és fokozatosan jelennek majd meg az Amerikai Egyesült Államok útjain. Ez a folyamat akár évekig is tarthat. Az Einride mindenesetre hangsúlyozta, hogy a tehergépkocsijai és az operációs rendszere megfelelnek az amerikai előírásoknak és a tengerentúli időjárási körülményeknek.
Az Einride nevű svéd gyártó elektromos meghajtású autonóm tehergépkocsikat készít és az első járművei már fogalomba is álltak a helyi utakon. A társaság úttörőnek számít az autonóm elektromos szállítórendszerek területén.
A vállalat azt szeretné, ha a teherautók vezetői az irodáikból irányítanák a járműveiket. Az Einride által kifejlesztett elektromos meghajtású kamionokat, amelyek neve Pod és az azokhoz kapcsolódó Saga operációs rendszert a múlt héten vezették be az Amerikai Egyesült Államokban. Az önállóan közlekedő tehergépkocsik nem rendelkeznek kabinnal, így a távolban ülő vezetők felügyelik a járművek működését és kizárólag vészhelyzetekben vagy különleges közlekedési szituációkban avatkoznak be. Ideális esetekben egy sofőr akár 10 Pod irányítását is végezheti egy időben.
A svéd gyártó a következő öt évben 2000 új munkahelyet akar létrehozni és az új alkalmazottak között lennének a különlegesen képzett vezetők is. A cég úgy vélte, hogy az USA-ban már közlekedő teherautók lehetnek a világon az első olyan teljes mértékben automata módon működő és teljesen elektromos meghajtású kamionflotta tagjai, amelyek a közutakon közlekednek.
A Pod egységeket egyelőre magántulajdonban lévő területeken alkalmazzák és fokozatosan jelennek majd meg az Amerikai Egyesült Államok útjain. Ez a folyamat akár évekig is tarthat. Az Einride mindenesetre hangsúlyozta, hogy a tehergépkocsijai és az operációs rendszere megfelelnek az amerikai előírásoknak és a tengerentúli időjárási körülményeknek.